Liberia - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu Liberia - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu

Liberia

Door: kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

03 Maart 2012 | Costa Rica, Liberia

Heey...

Gisteren eerst de koffers op ‘t dak, daarna ontbijten; ei met toast rijst met bonen.(echt ‘n gerecht van hier) Daarna nog in Monteverde de skywalk gedaan. Dan wandel je een route en kom je over 8 bruggen van verschillende hoogtes. Je kon over de wouden heen kijken. Erg mooi. Ook naar de klobrietuin geweest. Dit is in ’t wild, maar er hangen waterbakjes waar de kolibries op af komen. Mooie fotos kunnen maken. Helaas hier geen usb aansluiting maar gewoon weer met de ipad van mijn kamergenoot.
Daarna de bus in om naar Liberia te gaan. Onderweg bij een wegrestaurant gegeten met weer ananassap (vind ik té lekker haha) In Liberia hebben we een hotel met zwembad; heerlijk gezwommen. Het is hier zo’n 34 graden. ‘s Avonds bij een restaurant kip gegeten gevuld met ham en kaas en een tomatensaus eroverheen. Met friet en sla erbij. Nou, hier kreeg je zo’n groot portie, dat ik meer dan de helft weg heb kunnen laten gooien; zonde. Leek net of ik niks had gegeten haha.
Hier is een dorpsfeest aan de gang en dit is niet zo’n toeristisch gebied, dus we zijn ‘t plein op gegaan om te kijken. Leuk ! Een livebandje en daarna vuurwerk. Nog ff wat gedronken bij een bar en toen naar ‘t hotel. Daar met 5 man ook nog wat gedronken. Ik een bacardi cola ! Heerlijk in een t-shirt met korte broek. Daarna slapen en om 5 uur wakker geworden van weer vuurwerk.
Om half 7 vertrokken we naar een vulkaan voor een wandeling. Onderweg ontbeten en alvast lunch meegenomen. Hier gewandeld en modderlava zien blubberen. ‘n Hele mooie wandeling ! Daarna daar onze lunch opgegeten (lekker picknicken)
Toen heb ik ‘de excursie met paard naar een waterval gaan’ gedaan. Dit vond ik doodeng en het erge is dat je ook nog op dat paard terug moet, dus dit was minder prettig. Heb wel een uur nagetrild en wat traantjes gelaten, maar wel genoten bij de waterval. Echt prachtig daar. Ook gezwommen. Heel koud maar wel heerlijk. Toen ineens kwamen er heel veel zwaluwen achter de waterval vandaan net over je hoofd gevlogen. Heel apart.
Nog ff een cocktail gedronken zonder alcohol. Toen terug naar ‘t hotel, waar een soort paardentocht aan de gang was. Haha….of ik nog niet genoeg paard gezien had, maar ‘t is wel leuk om mee te maken en te zien.
Zo meteen heb ik besloten niet met de groep te gaan uit eten, maar met 1 gezin gezellig wat te gaan halen bij de supermarkt of zo en bij ‘t hotel op te eten, ff rustig aan doen. En misschien als ‘t niet de koud is nog ff een duik te nemen. Morgen weer ‘n trip van ongeveer 4 uur voor de boeg naar La Fortuna. Ben benieuwd. Maar dat gaan jullie nog horen! In La Fortuna is het volgens onze reisbegeleidster ook wel 30 graden. Heerlijk.
Gewoon al bijna ‘n week voorbij. ’t Vliegt ! Maar gelukkig hebben we nog ff.
Ja pap en mam dit is echt iets voor jullie. Vind ‘t jammer dat jullie niet mee zijn, maar ik ben volop aan ‘t genieten. Heerlijk ! Dit moeten we zeker ‘n keer samen doen!
Dikke kus Kim... Groetjes...ook aan Dave.
En doe Nikolien, Jeroen en de kids de groeten van mij, als je daar gaat eten en geniet ervan!

  • 03 Maart 2012 - 09:18

    Anenmie:

    Hoi Kim
    Weer een mooi verhaal om te lezen, jammer dat er nog geen foto's te bewonderen zijn, heb je nog spierpijn gehad van het paardrijden?
    zie het zo voor mij
    groetjes Annemie

  • 03 Maart 2012 - 14:23

    Saskia:

    Heey Kim
    Met veel aandacht lees ik jou verhalen elke keer maar weer en wat fijn om dan te lezen dat je het naar je zin hebt en hoe mooi het daar wel niet is vol smacht wacht ik op je eerste foto's zodat ook ik een beetje kan genieten van Costa Rica veel plezier nog en wacht wel weer op je volgend verhaal
    Groetjes Saskia

  • 03 Maart 2012 - 21:46

    Maria:

    Hoi Kim

    Nog een paar uur en dan is het al weer een week geleden dat je vertrok naar Costa Rica. Als ik je verhalen zo lees geniet je met volle teugen, op het paardrijden na. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen en achteraf ben je misschien toch blij, en trots dat je het toch gedaan hebt. Het is een goed teken dat de tijd vliegt, dan heb je het goed naar je zin.
    Groetjes Maria xxx

  • 04 Maart 2012 - 00:05

    Kim:

    Ja ik heb enorme spierpijn, maar dat komt wel weer goed haha. Ik heb t nu n keer gedaan heb de ervaring opgedaan en zal t nooit meer doen denk ik haha. Fotos gaat nog niet lukke omdat ze hier wifi hebben bij t hotel en ik de hele tijd de ipad gebruik van Sonja mijn kamergenoot. Helaas! Maar jullie krijgen ze ooit nog wel te zien en desnoods thuis haha. Kus Kim... Ps bedankt voor jullie reacties leuk om te lezen!

  • 04 Maart 2012 - 08:39

    Lianne:

    Ha Kim!
    Wat een mooie verhalen! Dat is genieten zeg....voor jou en voor ons. Fijn dat je het goed naar de zin hebt en ook dapper dat je iets gedaan hebt wat je eigenlijk liever niet gedaan had.
    Ik kijk uit naar je volgende verhaal!
    Lianne

  • 04 Maart 2012 - 13:37

    Hai Vogels:

    Kim we hebbe heerlijk geaete beej owen
    baas. Ik hai nor aanleiding van ow verhaal oaver paerd en vulkanen speciaal paerde rookvlees besteld mar loat ze dat nou net nie hebbe. Mar wat we geate hebbe was echt verukkelijk, un anroojer vur iederieen den van lekker aete halt. Groete Hai

  • 04 Maart 2012 - 18:55

    Pap En Mam:

    Heey Kim
    Wat hebben we lekker gegeten bij resaurant Vesters. En het was super gezellig met de 6 'gevleugelde' buren!
    De buut van Hai voor volgend jaar is hiermee alweer bijna klaar. haha
    En dan nu nog een paar belangrijke voetbaluitslagen :
    Ajax heeft gewonnen.
    't Urst heeft gelijk gespeeld.
    Liefs pap en mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Liberia

Costa Rica en Panama

Recente Reisverslagen:

19 Maart 2012

Weer thuis

14 Maart 2012

Dominical

12 Maart 2012

Boquete

10 Maart 2012

Tortuguero - Cahuita - Panama

07 Maart 2012

Tortuguero en eindelijk een paar foto's
Kim

Actief sinds 19 Jan. 2009
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 56764

Voorgaande reizen:

03 April 2014 - 02 Oktober 2014

Nairobi (Kenia)

08 Oktober 2013 - 31 Oktober 2013

Zuid Afrika - Namibië - Botswana - Zimbabwe

28 September 2012 - 12 Oktober 2012

Ierland

26 Februari 2012 - 17 Maart 2012

Costa Rica en Panama

28 Februari 2009 - 04 April 2009

Australië

Landen bezocht: