Dominical - Reisverslag uit Dominical, Costa Rica van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu Dominical - Reisverslag uit Dominical, Costa Rica van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu

Dominical

Door: kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

14 Maart 2012 | Costa Rica, Dominical

Heey...

Het heeft even geduurd, maar het internetten was de laatste keren wat moeilijker.
Gisteren heb ik een jeepsafari gedaan. We gingen naar een koffieplantage met die jeep.
Dat was echt heel leuk! Daar hebben we het hele proces mogen bekijken.
Koffie komt dus uit een vruchtje, dat heb ik nooit geweten.
Ook heb ik de koffie geproefd. Sterke koffie, maar ik vond hem best lekker!
Koffie mag je niet langer dan 5 minuten heet laten. En nooit opnieuw opwarmen.
Ook niet in een thermoskan warm houden. De koffie moet eigenlijk in 5 minuten opgedronken worden
anders begint er een chemisch proces.
In 1 kop koffie gaan 55 bessen dus 110 bonen want in 1 bes zitten 2 bonen.
De vrucht om de bonen is zoet. Je zou het misschien niet denken maar in de donkerst gebrande bonen zit de minste cafeïne.
Er was 1 jeep kapot waardoor de groep in 2e gesplitst moest worden, 1 groep ‘s morgens en 1 ‘s middags. Ik ben ‘s middags gegaan met John, Yvon en Dennis.
Er waren nog 2 andere stellen bij die we niet kenden. Op zich leuke mensen, maar één stel was zoooo klef. We hebben er wel heel hard om moeten lachen.
Ook nog wat dingen van de natuur gezien. We zijn weggeweest van 1 uur tot ongeveer half 7, dus dat was best lang.
Toen we weer terug waren, zijn we meteen aangeschoven voor het eten, want de rest stond al op ons te wachten.

Inmiddels heb ik de groep trouwens al aardig leren kennen. Ieder heeft zijn eigen verhaal.
Het zijn leuke, maar soms ook ontroerende verhalen. Nieuwe mensen leren kennen, dat maakt het reizen met een gezelschap juist erg boeiend. En als het dan ook nog zo goed klikt, dan is dat helemaal mooi natuurlijk.

Vandaag (hier is het nog 13 maart) een rit van 1,5 uur tot de grens gehad. Daarna de grens over, wat best hectisch was. Alle koffers moesten van de bus af en alle tassen gingen mee naar een hokje.
Hier moesten de tassen op een rijtje gezet worden. Toen kwam er een hond en die snuffelde aan al de tassen. Ook ging de hond de bus in en toen alles in orde bleek te zijn mochten we door.
Alle tassen weer op het dak gebonden, moest het in Costa Rica eigenlijk weer, maar daar is het gelukt om geld te geven, waardoor het niet hoefde. Makkelijk!

Nu zijn we dus weer terug in Costa Rica en is het weer 7 uurtjes verschil met Nederland. We zijn in een hotel in Dominical. Het is hier heel mooi. We hebben een terrasje voor ons huisje met een hangmat en een koelkast buiten. Er hangen gordijntjes in de opening. Heel schattig.
Morgen gaan we naar het Manual Antonio park. Dit is 1,5 uur rijden.
In Manuel Antonio park hebben we kans om meer luiaarden en kapucijnaapjes te spotten. We vertrekken al om 6 uur, dus da’s lekker vroeg.
Overmorgen, donderdag, vertrekken we om 9 uur naar San José en komen dan ongeveer om 3 uur daar aan. Die nacht vertrekken we om kwart over 4 naar het vliegveld en stappen volgens mij om 7 uur in. Dan is mijn grote avontuur echt voorbij en begint het gewone leventje weer. Maar goed, zover is het nog niet, dus ik ga nu nog ff genieten van mijn laatste stukje van deze bijzondere reis.
Het was erg leuk om te zien, wie er vanuit Nederland met me ‘meereisden’.

Foto´s kan ik helaas niet sturen. Ik heb het net geprobeerd, hier op de pc bij de receptie, maar die kan ze jammer genoeg niet lezen.
Zo, nu ga ik lekker zwemmen!!
De zon is trouwens erg sterk hier.
Ik was behoorlijk verbrand op mijn bovenbenen, maar dat is nu gelukkig weer wat minder.

Dit zal waarschijnlijk mijn laatste berichtje zijn. Heel misschien morgen nog, als ik er de tijd voor kan nemen, maar ik beloof niets.

Tot snel....
Groetjes Kim

P.s. Marleen, proficiat en geniet van je verjaardag!

  • 14 Maart 2012 - 13:42

    Rian:

    Hallooooo Kim!
    Het klinkt echt allemaal super leuk! Ik ben heel benieuwd! Je bent gewoon al weer bijna thuis, gaat echt snel! Waarschijnlijk voor jou dus nog veeeeel sneller. Geniet er nog even lekker van en niet te bruin worden he?;)

    Ik moest dankjewel van mam zeggen!

    Groetjes de buren

  • 14 Maart 2012 - 17:58

    Anita:

    Al je verhalen klinken in ieder geval als een zeer avontuurlijke reis met heel veel mooie indrukken. Ik hoop dat ik tzt nog eens in de gelegenheid kom om je foto's te bekijken, ben zeer benieuwd of de beelden die je bij je verhalen hebt ook echt zo zijn. Geniet er nog lekker van en denk nog even niet aan het 'gewone"leven.

  • 14 Maart 2012 - 18:43

    Hai Vogels:

    Sterke koffie is beej meej ok favoriet. Der gut niks boave un lekker vers bakkie koffie, dat hebbe die minse doar goed bekeke. Dat zuuj ik trowwes ok zegge as ik der van mos laeve. Mar Kim geej het wer iets unieks gezien, hartstikke moi man. Geej denkt dat ge terug got nor ut gewone laeve hier beej os ,mar zo gewoon is dat hieelemoal nie, en zeker nie vur de gemiddelde Costaricaan. Loeep hier mar is op unne moje winterdag de Pieel ien. Of wat te denke van de weelde wor weej ien laeve. Der zien hier minse die gon mar liefst 3 waeke nor Costarica op vakantie en dan zegge ze dat ut hier crisis is. Kim komwer gezond nor huus, groete Hai

  • 14 Maart 2012 - 19:28

    Annemie En Maarten:

    Weer leuk om je verhalen te lezen en fijn dat het allemaal zo goed is bevallen.
    Alvast een goede terugreis gewenst

    groetjes Annemie

  • 15 Maart 2012 - 08:16

    Riky:

    Ha Kim,

    Het zit er inderdaad al weer bijna op!
    Geniet nog ff de laatste paar dagen en dan met 'n voldaan gevoel weer huiswaarts, zoals ik uit je reisverhalen lees. Dat neemt je niemand meer af en zal altijd in je geheugen gegrift blijven staan. Goede terugreis gewenst!

    Groetjes: Riky

  • 17 Maart 2012 - 12:44

    Saskia:

    Hey Kim
    Ik lees nu pas je laatste reisverslag wat is die 3 weken dan toch weer snel voorbij gegaan he ik hoop dat het je goed bevallen is maar daar geloof ik wel in, ik heb je verhalen elke keer weer gelezen en daaruit blijkt wel dat je in iedergeval genoten hebt en dat het je toch goed gedaan hebt.
    Weet niet of je al terug bent zo niet goede reis terug.
    zo ja WELKOM TERUG
    groetjes Saskia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Dominical

Costa Rica en Panama

Recente Reisverslagen:

19 Maart 2012

Weer thuis

14 Maart 2012

Dominical

12 Maart 2012

Boquete

10 Maart 2012

Tortuguero - Cahuita - Panama

07 Maart 2012

Tortuguero en eindelijk een paar foto's
Kim

Actief sinds 19 Jan. 2009
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 56878

Voorgaande reizen:

03 April 2014 - 02 Oktober 2014

Nairobi (Kenia)

08 Oktober 2013 - 31 Oktober 2013

Zuid Afrika - Namibië - Botswana - Zimbabwe

28 September 2012 - 12 Oktober 2012

Ierland

26 Februari 2012 - 17 Maart 2012

Costa Rica en Panama

28 Februari 2009 - 04 April 2009

Australië

Landen bezocht: