belfast-antrim - Reisverslag uit Antrim, Verenigd Koninkrijk van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu belfast-antrim - Reisverslag uit Antrim, Verenigd Koninkrijk van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu

belfast-antrim

Blijf op de hoogte en volg Kim

29 September 2012 | Verenigd Koninkrijk, Antrim

Gisteravond zijn we naar de pub geweest. Ger zei me dat we maar op moesten schieten, want in Engeland waren de pubs immers heel vroeg dicht. Dus als een haas erheen gegaan, maar er was nog niks te beleven. De hele avond heeft het orkestje alle spullen klaar gezet en tegen 23.00 uur beonnen ze eindelijk te zingen en te spelen met wel 8 verschillende snaarinstrumenten. Een harp vond ok wel heel bijzonder. We dronken guiness en magners, 2 biertjes van Ierse afkomst. Magners is een soort radler en guiness kent een beetje een bierkenner vast wel. Tegen half 2 zahegn we ons bed weer.
Na een goede nachtrust en een prachtig uitzicht in de vroege morgen, begonnen we aan een stevig ontbijt. Nou, noiu, maar liefst 2 sneetjes geroosterd brood met boter en jam, thee en /of koffie en gekookte eitje kregen we. Oh en koude melk met muesli en dat alles voor ''maar'' 100 euro. ik vind het wel lekker maar Ger kun je er niet blij mee maken. Maar goed, een winkel heeft ook wel het één en ander.
Tegen tienen gingen we de Mountains of Mourne verkennen. Geweldig mooi. Het zonnetje stond hoog aan de hemel en ik dacht nog ; wat moeten die mensen toch met handschoenen, 'n muts en wat al niet meer. Huh, de jas kon na een stuk wandelen zelfs uit. Het was lood en lood zwaar om deze tocht te volbrengen, maar wel de moeite waard. We staken het riviertje over, liepen erlangs en zelfs soms erdoorheen. Heel rotsachtig was het, dus erg lastig lopen. Hoe hoger we kwamen, des te beter begreep ik de handschoenen en muts. Jezus, wat hadden we het koud daar boven. En een wind kan ik je zeggen. Nee Kim, mijn scoenen maakten geen gek geluid deze keer. haha.Het was toch echt moedertje natuur die dit veroorzaakte. Er loopt een muur dwars door deze bergketen om twee stukken land te markeren. Hier is in begin jaren 1900 zo'n 18 jaren aan gebouwd. Erg indrukwekkend om te zien. Lengte van de muur is maar liefst 36 km. 3 á 4 uren hebben we over de tocht gedaan. Hete was de meoite waard maar we waren wel uitgeteld.
Toen zijn we regelrecht naar Belfast gereden. Het was zo rond de klok van 3 uur. Toen we in Belfast aankwamen, was het einde zoek. Een drukte van jawelste. Geen slaapplek te vinden. Door de mars die er gelopen werd natuurlijk. Één grote puinhoop op de grond en een massa mensen. We konden stapvoets rijden en hebben daardoor wel ruim 2 uren door Belfast gereden. Een doffe ellende, maar tenslotte besloten om ergens anders heen te gaan. We zijn me nu toch op een goede plek terecht gekomen. Een landhuis in de middle of nowwhere.Gewoon bij mensen aan huis. Wauw, zo mooi en zo vriendelijk. Het heeft gewoon zo moeten zijn. Nu drinken we op onze kamer een witbier erdingeer en een glaasje rode wijn en hebben het tenslotte op hete einde van de dag goed naar onze zin.
Morgen kijken we uit naar een hele mooie spectaculaire dag bij de ginat's causeway.

• 29 September 2012 - 21:07

Ki:

O dit keer natuurlijke geluidjes haha...

• 29 September 2012 - 21:40

Annie:

Jeanne en Ger,

Wat leuk om jullie spannende verhalen te lezen, zo kom je nog eens ergens! geniet samen van de reis en al het moois wat Ierland heeft

groetjes Annie

• 29 September 2012 - 22:26

Maria:

Het kan natuurlijk niet allemaal van een leie dakje gaan, zo lang door Belfast rijden is natuurlijk sonde, maar volgens het verhaal en de foto's was het toch een mooie dag. Op naar het volgende avondtuur.
    Groetjes Maria

• 30 September 2012 - 08:37

Annemie:

Fijn dat het leuk is, en de mindere dingen horen daar ook bij, geniet er vooral van.
    groetjes Annemie

• 30 September 2012 - 08:42

Hai Vogels:

Ja Ger en Sjan, de echte durgewinterde wandelaar den wet hoe kalt ut ien de berge kan werre. En dat Sjan uutgeteld was das ok al lang geleeje[ hoe alt is Kim?] Weej vertrekke daaluk nor Boedhapest, is kieke hoe ut dor is . Veul plezier nog.
    Groeten Hai.

• 30 September 2012 - 09:20

Joke:

Hoi,
    Het is weer een avontuur, jeanne jij kunt het ook heel goed met alles details beschrijven, zo wordst het om te lezen nog spannender. We wachten met spannig af op het volgende avontuur.
    Gr. Joke

• 30 September 2012 - 10:03

Rian:

Fijn dt jullie t leuk hebben.. kijk je wel uit met je rug?
    Veel plezier nog!!!

• 30 September 2012 - 10:06

Lianne:

Heey hallo!
    Even jullie verslagjes bij gelezen en dat ziet er super uit zeg :)! Heerlijk om zo te genieten van Ierland!
    Dat je na wat mindere uurtjes toch nog een prachtige slaapplek vindt....dat heeft idd zo moeten zijn.
    Geniet van jullie spectaculaire dag in Ginat's Causeway! We lezen zeker wel weer hoe dat geweest is.
    Greetzzzzz

• 30 September 2012 - 10:31

Anita:

Hoi, wat een mooie natuurfoto's! en die wandeling klinkt heel spectaculair moet ik zeggen. Twee uur in Belfast en dan ook nog links rijden...[pfft...ik geloof dat ik gillend in de auto zou hebben gezeten. Ik hoop voor jullie dat het zonnetje blijft schijnen..beleef je de natuur toch net is anders en zijn de uitzichten ook echt uitzichten ipv wolken.

• 30 September 2012 - 17:12

Hedy:

Hoi Jeanne en Ger, wat een prachtige verhalen en mooie foto's om jaloers op te worden. Geniet van jullie vakantie en ik kijk al uit naar jullie volgende verslag. Groetjes Hedy