giant's causeway - Reisverslag uit Antrim, Verenigd Koninkrijk van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu giant's causeway - Reisverslag uit Antrim, Verenigd Koninkrijk van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu

giant's causeway

Door: jeanne

Blijf op de hoogte en volg Kim

30 September 2012 | Verenigd Koninkrijk, Antrim

de pub van gisteravond was wel gezellig. Een groepje jonge dames had vrijgezellenfeestje en zo nu en dan spraken ze ons aan. Heel leuk om zo met de mensen van hier in contact te komen. Live muziek was aardig maar niet spectaculair. We hebben het niet laat gemaakt Na een heerlijke nachtrust kregen we een super ontbijt. Het was een super vriendelijke dame, die er alles aan deed om het ons naar de zin te maken. Ze interesseerde aich voor ons kikkerlandje en zelfs mijn hangertje met nootjes moest ze even bewonderen. Toen ze het verhaal erachter hoorde, was ze erg onder de indruk.
We zijn al op tijd vertrokken om de kustroute naar Giant causeway te rijden. Geweldig gewoon op het weer na dan. Het regende pijpestelen en het zag er niet anar uit, dat het een zonnige dag zou worden, maar het tegendeel was waar. Toen we de kust bereikten, kwam er een prachtige regenboog tevoorschijn, die ons het zonnetje weer bracht.
Hele, echt hele mooie plaatjes geschoten hier aan de kust, de Ierse kust.
Om in te lijsten. We zijn bij de carrick a rede touwenbrug gaan kijken én overheen gelopen natuurlijk. Wauw, spannend man. Een hangbrug van maar 20 meter lang maar je kijkt wel zo maar 40 meter de diepte in. Ik kreeg het warm en koud tegelijk, maar móói kan ik je zeggen.
Daarna naar De giant's causeway gereden. Wat een bizar stukje natuur, wat ooit is ontstaan door waarschijnlijk een vulkaanuitbarsting, miljoenen jaren geleden.Allemaal hoekige basaltblokken. De meeste zijn zeskantig. Je kunt er overheen lopen. Na een tijdje hier rond te hebben gelopen, zijn we wederom op een hele leuke plek in Bushmills(plaatsje waar wisky vandaan komt) terecht gekomen. Het is zó leuk om bij mensen thuis te logeren. Ze zijn zo lief en zo vriendelijk. Dat vinden hun ook van Nederlanders. Oh en de naam van Ger kunnen ze hier bijna niet uitspreken. Ze moeten er telkens een beetje om lachen als ze het na willen zeggen.Nu gaan we ons lekker opfrissen en voor de eerste keer een heerlijk hapje eten in een restaurant. Het was een super dag met het zonnetje hoog aan de hemel, wat wil je nog meer.

• 30 September 2012 - 19:16

TOOS :

Hoi Ger/Jeanne
    Wat `n verhalen alweer,en wat gaan jullie snel,`t is net of we `t meebeleven,
    Smalelijk eten vanavond en tot horens
    Groetjes

• 30 September 2012 - 19:30

An Jenniskens:

ha ger en sjan,geniet er maar lekker van.

• 30 September 2012 - 19:52

Kim:

Sow ziet er goed uit. Egt mooie foto's!

xxx

• 01 Oktober 2012 - 11:54

Marleen:

Hoi
    wat een mooie verhalen en prachtige foto's nog veel plezier en geniet ervan
    groetjes Marleen

• 01 Oktober 2012 - 19:59

Peter En Elmie :

Hoi Jeanne en Ger

Een hele fijne vakantie {maar dat lukt wel zo te zien}en we blijven jullie volgen