bushmills - killybegs - Reisverslag uit Donegal, Ierland van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu bushmills - killybegs - Reisverslag uit Donegal, Ierland van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu

bushmills - killybegs

Door: jeanne

Blijf op de hoogte en volg Kim

01 Oktober 2012 | Ierland, Donegal

Het eten was gisteravond echt super en dan zeggen ze dat we daar in Ierland niks bij voor moeten stellen. Ook het ontbijt was meer dan uitgebreid hoor. Alles erop en eraan. Met vers gesneden fruit na. Heerlijk. Daarna naar de bushmills distellery,de oudste Ierse wiskystokery. Heel leuk en interssant mag ik wel zeggen. Om een uur of half 11 zitten we al aan een glas Ierse Bushmills. Pfff, die slaat wel ff aan kan ik je zeggen.Maar goed dat we een stevig ontbijt achter de kiezen hebben.
In de krant lezen we dat in Belfast maar liefst 30.000 mensen op de been waren zaterdag. Geen wonder dat het een drama was om er doorheen te komen,want precies op de plek, waar de parade was, daar waren ook wij toevallig te vinden.
Hey.... een wonder is geschied...de tomtom doet het weer. Haha, da's wel iets of wat prettiger. Vraag me niet hoe het kan...kent ie Noord Ierland misschien niet????
We rijden richting de noordwest kust om naar Hornhead te gaan. Steile winderige kwartskliffen met een geweldig uitzicht. Onze ogen vielen op een klein momumentje.....triest.....hier viel een jongeman van de klif en dit was een gedenkplekje voor hem. Ik wordt er even stil van...Als ik weer in de realiteit ben beland, leg ik, zoals vele andere toeristen, er een steen bij van deze kliffen, op het stapeltje bij de andere en in gedachte verzonken lopen we toch weer verder. We genieten van het overweldigende uitzicht al komt het op de foto lang niet zo mooi over. Daarna rijden we naar Bloody Foreland, een ruige kust van rode graniet. De weg ernaar toe is verlaten, een beetje mysterieus zelfs. Het is een soort veengebied want hier en daar zien we opgestapelde turf liggen en er zijn meren in overvloed.Tussen deze roodbruine-zwarte massa komen hier en daar grijze rotsen tevoorschijn. Langzaam maar zeker kreeg alles om ons heen toch weer een beetje kleur...een groen palet van kleuren wel te verstaan.
Na heel wat kilometers gereden te hebben, door een bergachtig gebied over een glooiend weggetje, waardoor het soms wel leek of we werden gelanceerd, belanden we tenslotte in Killbybegs, een klein visserslaatsje aan de noordwest kust. Al zittende bij de open haard genieten we op dit moment van een lekker glas wijn en een heus Iers biertje om alles op ons in te laten werken en ons op te maken voor een goede nachtrust, zodat we er morgen weer tegen kunnen voor het volgende avontuur.

• 01 Oktober 2012 - 21:55

Joke:

Jeanne en Ger,
    Je schrijft op naar het volgende avontuur, inderdaad als je het allemaal zo leest is het een groot avontuur, en het is nog lang niet ten einde, geniet er maar van .
    gr.