galway - Reisverslag uit Galway, Ierland van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu galway - Reisverslag uit Galway, Ierland van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu

galway

Blijf op de hoogte en volg Kim

03 Oktober 2012 | Ierland, Galway

Dit keer kan ik niet van een goede nachtrust spreken. De regen kwam met bakken uit de hemel, waardoor ik mijn slaap niet meer kon hervatten. We nuttigen ons ontbijt, nadat we dit via een menukaart zelf mochten bepalen. Zo gaat dat hier in Ierland bijna overal. De reden van het bezoek aan dit gebied (Fermanagh), valt letterlijk in het water. The Marble Arch Caves, grotten, die je per boot kunt verkennen, zijn niet toegankelijk door het sterk stijgende water. Echt balen dus, want het was toch een uurtje van de route vandaan. Maar snel achter ons laten en weer terug naar de kust, waar toch het meeste te beleven valt. Nog steeds komt 'alle zegen van boven'. Toch geeft het een bijzondere kijk op het landschap. De bergen liggen gedeeltelijk verscholen achter het wolkendek, maar hier en daar bereiken ook de zonnestralen de bergtoppen. Het stadje Sligo nodigt ons uit om een kop cappucino te gaan drinken. Dit keer gaat het gepaard met een stuk gebak. Niet te vergelijken met onze Limburgse vlaai, maar toch ; het smaakt best. We spreken een heel vriendelijk ouder stel en volgen hun advies op. Neem de hoofdweg naar Galway, want binnendoor kost je heel veel tijd extra. Weer buiten staat het zonnetje ons al weer op te wachten. Heerlijk. Al bleven zon en regen elkaar vandaag wel van tijd tot tijd afwisselen. Het landschap wordt zienderogen vlakker. Lijkt minder interessant, maar de tijd zal het ons leren.
Na ruim 140 kilometer bereiken we het gezellige plaatsje Galway, een stadje wat nog rijk is aan Ierse tradities. Dus de pub kan ook vandaag een bezoekje van ons verwachten. Het plaatsje ligt halverwege de westkust van Ierland aan de, hoe kan het ook anders, de Galway Bay.
Hay en Dien, hier zijn jullie beslist ook geweest destijds. Hoe was trouwens jullie trip naar Budapest?
Dave en Kim, doe morgenavond de groetjes aan oma en laat het eten jullie smaken.
Vanuit onze kamer hebben we prachtig uitzicht op de zee met op de achtergrond een bergachtig landschap. Echt spetaculaire foto's hebben we deze keer niet, dus jullie moeten het vandaag enkel met dit verhaal doen. Morgen is er weer een nieuwe dag met vast weer boeiende verhalen. En eh.....dames van Schone Schijn, ik ga jullie vanavond toch wel een beetje missen hoor, maar mijn glaasje rosé sla ik toch niet graag over, dus neem ik er hier wel één. (of 2...of 3 misschien) Wat zal het toch stil zijn voor mij voor een woensdagavond. Dat is toch wel eens anders, al krijg ik wel live muziek te horen.haha.
De groeten en wellicht tot morgen.

• 03 Oktober 2012 - 20:20

Annemie:

ook hier veel regen vandaag, vooral tegen de avond, maar ja daar is het herfst voor
    geniet er nog maar van

groetjes Annemie

• 03 Oktober 2012 - 20:25

Tonnie:

Ha Jeanne en Ger,
    wij delen in jullie reisgenot alsook in de regenbuien op dit moment.
    Geniet van jullie rondreis en neem vele herinneringen mee naar huis en dan kunnen wij nog ens nagenieten door de foto's te bekijken en bespreken,
    groetjes Tonnie

• 03 Oktober 2012 - 20:40

Kim:

Ik zal de groetjes doen. En wortelstampot gaat er bij mij altijd in he ;) haha.
    Nu al zin in... Ik denk dat ik jullie morgen vroeg in de avond even bel...

Groetjes Kim...

• 03 Oktober 2012 - 23:05

Hai En Dien:

Hoi Ger en Jeanne
    Is Galway niet de studentenstad? Wij zijn in elk geval wel in die plaats geweest. De wind zorgt volgens mij in Ierland het wisselvallige weer. Bijna nooit de hele dag regen maar veel afwisseling.
    Onze trip naar Boedapest was geweldig maar kort. Het weer was daar prima en we hebben veel gezien in deze kolossale stad aan de Donau. Hele avonden zonder jas op het terras, zalig.Gisteren wel wat regen gehad maar vandaag was het weer prachtig. Viel wel weer tegen vanavond thuis met de kachel aan. Brr.
    Groetjes en nog heel veel plezier
    Hai en Dien

• 04 Oktober 2012 - 10:29

Nelly E:

Hoi Jeanne en Ger.
    Ondanks de regen toch mooie verhalen. Voor het mooie weer moet je ook niet in Ysselsteyn zijn want hier is het ook regen.
    Gisteravond inderdaad een beetje vreemd zonder de repetitie, maar we kunnen nog altijd onze teksten doorlezen, is de tijd toch goed besteed.
    Jenne en Ger nog heel veel plezier en groetjes,
    Jan en Nelly.