tour Connemarra - Reisverslag uit Galway, Ierland van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu tour Connemarra - Reisverslag uit Galway, Ierland van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu

tour Connemarra

Door: jeanne

Blijf op de hoogte en volg Kim

04 Oktober 2012 | Ierland, Galway

Als ontbijt hebben we vandaag gekozen voor gerookte zalm en roerei. Het is al een feest, als we het zien komen, zo mooi is de opmaak van het bord. Ook zelfgemaakt notenbrood staat vandaag op het menu. Mmmmm.
Vandaag maken we een tour door onder meer het Conemarra National Park. Het is prachtig kan ik je zeggen. Het lijkt een beetje op de Peel in Griendtsveen, maar dan in een bergachtiog gebied. We duiken van tijd tot tijd een dal in en als we weer omhoog klimmen met onze susuki, dan komen de spiegelgladde meren weer tevoorschijn. Ook de smélen groeien weelderig langs de waterkant. Na elke bocht is het weer een verassing hoe het uitzicht zal zijn. Stenen bergen, maar ook bruine en groene bergen komen tevoorschijn. Hier en daar zien we een wit plukje tegen de berg. Als we dichterbij komen blijken het schapen te zijn. Kronkelende watervalletjes stromen van de berg af naar benee. Hier en daar staat een verlaten huisje. De twelve bens, een bekende heuvelreeks in dit gebied, blijven constant zichtbaar. Bergen, bergen en nog eens bergen en toch blijft je een verre kijk op het landschap gegund. Je zou denken; een berg is een berg maar ze zijn zo anders allemaal, zó verschillend. De schoonheid van dit landschap is met geen mogelijkheid vast te leggen. Je komt ogen te kort. Ook is het niet met woorden uit te drukken, hoe mooi wij dit gebied ervaren. Ook hoeft het landschap nu weer geen dorst te lijden. Daardoor wordt het uitzicht wel wat minder. Het wordt zelf ietwat mysterieus. Ook komt er weer voorzichtig een regenboog tevoorschijn. Op een gegeven moment bereiken we een fjord. De enige die Ierland rijk is. 16 kilometer is de lengte. We rijden er dwars doorheen. Heel bijzonder mag ik wel zeggen. In Ierland welbekend door de Ierse film 'the Field'. Er zijn mosselkwekerijen te vinden en blijkbaar ook dolfijnen, maar die hebben we helaas gemist.
We rijden door een dorpje en, zoals we al vaker hebben ervaren, steken de lokale mensen vriendelijk hun hand op, alsof ze je kennen. Heineken bier is hier in Ierland ook erg populair. Vindt Ger toch smaakvoller als het Guiness bier.
Inmiddels hebben we een mooie foto kunnen maken van de alom bekende muurtjes hier in het boerenlandschap.
Als we ons weer naar een volgende bezienswaarigdheid
begeven, zien we een groot oud klooster, Kyllmore Abbey, aan het water liggen. Ook daar moeten natuurlijk weer kiekjes van worden gemaakt. Nu zijn we weer terug in Galway om ons op te frissen voor weer een avondje pub. Gisteravond bezochten we een pub, ingericht als museum. Allemaal spullen van wel honderd jaren bij elkaar. Naaimachinekasten fungeerden als tafel. Overal hangt en staan de gekste dingen van vroeger. Erg grappig. Daarna gingen we naar een andere pub, waar live muziek was. De traditionele Ierse muziek. Het was genieten.
En dat willen we vanavond dus ook weer.
Doei doei en tot morgen dan maar weer.

• 04 Oktober 2012 - 19:04

Lianne:

Heey buurtjes!
    Wat een verhalen zeg. Wat je zo in 14 dagen niet allemaal kunt zien.
    En jullie komen ogen tekort lees ik. Mooi dat het daar zo prachtig is.
    En leuk, een avondje pub en genieten van de Ierse muziek.
    Geniet nog lekker verder samen!
    Groetjes!

• 04 Oktober 2012 - 19:09

Maria:

Gôh, morgen hebben jullie er al weer een week op zitten, Maar volgens de verhalen en de foto's wel een hele mooie, indrukwekkenede week. Jammer van het weer, maar dat wisten jullie wel zo'n beetje van te voren terwijl je misschien toch stiekem op beter hoopt. Geniet nog maar lekker van de laatse week.
    Groetjes Maria.

• 04 Oktober 2012 - 19:16

Truus Arts:

Hallo Jeanne en Ger.

Het ziet er allemaal prachtig uit zowel je verhalen als de foto,s.
    Ierland lijkt mij zowiezo een prachtig land.
    Geniet er nog maar flink van ,de tijd gaat snel.
    Wat Schone Schijn betreft, je moet ons natuurlijk niet teveel gaan missen, over anderhalve week zijn we er weer.
    Wij wensen jullie nog een hele fijne vacantie samen.

groetjes Hay en Truus Arts.

• 04 Oktober 2012 - 19:18

Kim:

Ziet er goed uit die foto's!! Egt heel mooi! Geniet nog want het is helaas zo voorbij!!

• 04 Oktober 2012 - 21:42

Anita:

Je bent wel echt heel ijverig met van de mooie lange verslagen iedere dag. De natuur is er in ieder geval prachtig en die museumpub...superleuk om te zien. Hoe krijgen ze het verzonnen. Al met al toch wel een bijzondere reis. Leuk om zo te volgen. Vooral blijven genieten! (ook van de heineken biertjes..).

• 05 Oktober 2012 - 00:05

Els:

Leuk om iedere avond julllie belevenissen van de dag te lezen.
    Geniet nog van jullie vakantie en wij genieten mee op deze manier.

Groetjes Els

• 05 Oktober 2012 - 13:19

Marina:

Hoi Jeanne en Ger,

Wat een mooie verhalen en foto"s.
    Geniet er samen nog van.

Gr. Marina

• 05 Oktober 2012 - 19:22

Agnes Lemmens:

Hoi Jeanne en Ger,

Wat 'n mooie verhalen over jullie reis, ik lees en zie op de foto's dat het daar erg mooi is, (alleen de zon ontbreekt soms).
    Geniet maar heel veel van deze vakantie, dan zingen we de eerste repetitie de sterren van de hemel.

Heel veel plezier,
    Agnes