galway - cliffs of moher - ennis - Reisverslag uit Ennis, Ierland van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu galway - cliffs of moher - ennis - Reisverslag uit Ennis, Ierland van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu

galway - cliffs of moher - ennis

Door: jeanne

Blijf op de hoogte en volg Kim

05 Oktober 2012 | Ierland, Ennis

Fijn dat jullie van onze resisverslagen genieten. Zoals jullie het leuk vinden om het te lezen, zo zijn ook wij telkens weer benieuwd naar nieuwe reacties van het thuisfront. Iedere keer weer leuk om te lezen.

Gisteravond waren de winkeltjes tot 20.00 uur geopend. Op elke hoek van de straat stond wel weer een Ierse schone met een viool, gitaar of welk muziekinstrument dan ook. Het ene melodietje was nog niet weggeëbd of het andere was al weer in de verte hoorbaar. Ook in de pubs was er volop leven in de brouwerij. Tja, wat wil je in een studentenstad. Donderdag is toch dé dag om te gaan stappen?!
Het was genieten.... op elk moment, op elke plek.
De heer des huizes zingt in een 'a capella' koor. Het was hun repetitie avond. Na de repetitie zingen ze vaak in een pub onder het genot van een drankje nog enkele liedjes voor de toeristen, 'just for the fun' . Wát een geweldige avond.
5 oktober ; het is een koude maar zonnige ochtend. Prima weer om de Cliffs van Moher te gaan verkennen. We rijden dwars door het limestonegebergte 'de Burren'. Het is een zwartgrijs kalkstenen gebergte. Heel apart en inderdaad weer een groot verschil van wat we al eerder zagen. Rechts van ons komt de zee van tijd tot tijd weer in beeld. Als we een touringcar langs de weg zien stoppen, zetten ook wij de susuki even aan de kant. Zou er iets bijzonders te zien zijn? Op het eerste oog valt er niks te beleven. Maar het tegendeel is waar. We lopen richting de zee en kijken me toch een afgrond in kan ik je zeggen. Wauw....met knikkende knieën stond ik daar op de kalkstenen afgrond. Ik ervaarde een bijzonder vervelend gevoel in mijn buik en na een half uur was de hoogte nóg in mijn benen te voelen. Nu kan ik het woord 'hoogtevrees' pas echt plaatsen. Jeeminee zeg.
Als we even later onze tour weer vervolgen, zorgt 'n wolkendek ineens weer voor een donkere kijk op het mooie landschap, al is het gelukkig maar van korte duur. Het landschap is overigens minder spectaculair als het noorden van het land, maar niet minder mooi. Tegen een uur of één hebben we onze bestemming bereikt. De Cliffs of Moher. Ze behoren tot de hoogste klippen van Europa en strekt zich uit over een lengte van 8 kilometer. Het hoogste punt bereikt een is maar liefst 214 meter. De klippen zijn door erosie van de zee gevormd. Het is een indrukwekkend geheel, al voel ik de hoogte niet in mijn benen, zoals een uurtje terug bij de lagere klippen. waarom niet zul je denken. Nou, heel eenvoudig; hier is een afrastering gemaakt, zodat je enkele meters van de diepe afgrond moet blijven. Dát maakt de wandeling bij de Cliffs of Moher toch minder eng. Als we de linkerkant van de klippen gaan bekijken zien we, hoe kan het ook anders, wederom een gedenksteen. 'Voor allen die hun leven lieten bij de Cliffs'. Verder als hier kunnen we niet komen. Erg jammer....nu is ons een mooie kijk vanuit deze zijde van de klippen niet gegund. Er zijn werkzaamheden, daarom wordt vanaf hier de verdere doorgang belemmerd.
Als we dit stukje Ierland in ons geheugen hebben opgeslagen, springen we weer in de auto en zetten onze reis voort. Onderweg zien we typisch Ierse cottages. Echt van die leuke kleine, witte huisjes met rieten daken.
We zijn inmiddels in Ennis beland. Ook dit dorp is rijk aan tradities, dus weet je waar je ons vanavond kunt vinden.
Tot slot wens ik 'Dien van 't gemaenschapshuus' morgen een onvergetelijke afscheidsavond toe. Vooral genieten van elk moment Dien, je hebt het verdiend. Graag hoor ik hoe het is geweest.
En Marleen en Noud...morgen 29 jaar, hé. Op naar de 30. Proficiat.
Liefs vanuit Ierland

• 05 Oktober 2012 - 22:13

Annie :

Hoi Jeanne en Ger,

Zojuist terug van 5 dagen Schoorl ook wat regen gehad, was benieuwd om jullie verhaal over de vacantie te lezen, de regen zal minder leuk zijn voor jullie maar het hoort ook wel bij deze reis, leuk om jullie vacantie te volgen.geniet er nog van.
    groetjes Annie

• 05 Oktober 2012 - 22:33

Marleen:

Hoi Jeanne en Ger

dank je wel ,en jullie voor zondag gefeliciteerd met jullie 29 jaar.
    het is mooi om jullie belevenissen te volgen en foto's te zien geniet nog van jullie laatste week zonder kippen

groetjes Noud en Marleen

• 05 Oktober 2012 - 22:35

Lianne:

Wat een prachtige foto's! Dat zegt alles. Geniet nog lekker verder samen :).
    Groetjes van de van Heesjes

• 05 Oktober 2012 - 22:48

Kim...:

Ooo ik ben echt jaloers als ik die foto's zie haha....

Groetjes...

• 05 Oktober 2012 - 23:01

Hedy:

Hoi Jeanne en Ger,
    zo ff bijgelezen, liep een beetje achter, wat een prachtige verhalen en foto's. Qua weer is het hier bijna het zelfde maar dat is dan ook de enige overeenkomst. Geniet met volle teugen, jullie hebben het verdiend, veel plezier en proost maar eens op de thuisblijvers. Groetjes de (over)buuv.

• 06 Oktober 2012 - 13:04

Diny Janssen:

Volgens mij hebben jullie een hartstikke leuke reis..........geniet ervan!!
    Bedankt voor de afscheidswens!!
    We maken er een mooie dag van!!

"Dien v.d. Smelehof"