killarney national park - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu killarney national park - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu

killarney national park

Door: jeanne

Blijf op de hoogte en volg Kim

07 Oktober 2012 | Ierland, Killarney

Ja een dubbel versclag idd. Internetverbinding was slecht, daarom eerste verslag niet compleet, zoals je wellcht hebt gelezen.
Anita, het is inderdaad zó de moeite waard om Ierland eens goed te bekijken als je van natuur en cultuur houdt. Vergeet dan vooral niet even langs te komen om tips op te doen.
Vandaag zou het weer een mooie dag qua weer worden. Het is inderdaad droog maar het zonnetje ontbreekt, waardoor de temperatuur toch niet boven de 13 graden uitkomt. Met de wind erbij is het toch behoorlijk fris in het bergachtige gebied.
Vandaag gaan we Killarney National Park verkennen. Met de benenwagen en per boot. Dit is weer zóó de moeite waard. Er staat een wandeling van 12 kilometer op het program. Mooi hoe het berglandschap zich in dit gebied ontplooit, hoe het riviertje meandert tussen de bergen door. We kijken links, rechts, voor- en achter ons en elk uitzicht is en blijft even boeiend. Alleen al de stilte die er heerst is een belevenis op zich. Het is af en toe een hele klim. En Kim; zigzaggen helpt ook nu weer heel goed. haha. Hoe hoger we komen, des te kouder het weer wordt. Ja Hai, ook deze twee doorgewinterde Hollanders leren aldoende, want we zijn niet op pad gegaan zonder sjaal, muts en handschoenen. Ineens hoor ik een wel heel vreemd geluid. Met veel fantasie lijkt het op het blearen van een schaap. Haha, Ger is voor schaap aan het leren. Gaat hem nog niet eens zo slecht af. We zoeken een weg tussen de schapenkeutels door over de smalle bergpas die dit landschap doorkruist. Het is adembenemend mooi, maar fris, want het zonnetje laat toch verstek gaan. Niet getreurd ; het is droog ! Na een uurtje of wat bereiken we de vertrekplaats van de boot. Om 14.00 uur gaan we aan een wel heel boeiende boottocht beginnen. We weten gewoon niet waar we moeten kijken en waar we foto's van willen nemen. Ik mag wel zeggen dat dit de meest boeiende boottocht van mijn leven is. We komen via smalle doorgangetjes over 3 meren die dit Nationale park rijk is. Het is de oudste trip die er in Ierland gegeven wordt. Maar wat is het koud op het meer. De wind weet het water altijd weer te vinden. De rust die dit gebied met zich meebrengt is mooi om te ervaren. We gaan ons lekker opwarmen door een warme douche te nemen en alles even op ons in te laten werken. Than we are going to take a nap.

hoie en tot morgen

• 07 Oktober 2012 - 17:55

M & M:

Hoi Jeanne en Ger,
    Heel leuk om jullie te volgen op jullie reis door Ierland. Net terug van het sportpark het eerste van het voetbal heeft gewonnen met 5-2. Dus jullie kunnen vanavond weer naar de pub, en er een of twee.... op de overwinning drinken.
    Nog veel plezier en avonturen de komende dagen.
    Groetjes M & M.

• 07 Oktober 2012 - 19:44

TOOS W.:

hoi Jeanne/Ger
    Ja,Ja, jullie gaan goed,`t is zo fijn om dit te volgen,we genieten lekker mee,
    en zo`n mooie foto`s,maar ik geloof dat je `n toestel te weinig bij jullie hebben!
    en wat `t weer betreft,bij ons was `t zonnetje heerlijk aanwezig,
    met zo`n 12 gr. en drink er maar lekker enne op vanavond ,zal wel smaken denk ik.
    en ga nog lekker `n paar dagen genieten,`t zit er weer bijna op.
    Groetjes Toos

• 07 Oktober 2012 - 21:36

Anita:

Ik zet het op ons to-do lijstje voor de komende jaren..volgend jaar willen we toch eerst weer naar Amerika!
    Maar het komt er zeker een keer van..na jullie mooie foto's en verhalen.