it's raining.... - Reisverslag uit Skibbereen, Ierland van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu it's raining.... - Reisverslag uit Skibbereen, Ierland van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu

it's raining....

Door: jeanne

Blijf op de hoogte en volg Kim

08 Oktober 2012 | Ierland, Skibbereen

We waren idd 29 jaar getrouwd en hebben dit lekker met zijn tweetjes gevierd. En ja Joke, iets meer als een herhaling, want een vuurwerkje en champagne hadden we destijds niet. haha
Nou An, je hoeft niet bang te zijn dat we niet terugkomen, want ik mis jullie toch wel een beetje. Al spreekt me de Ierse muziek toch ook wel aan hoor. En vooral doorgaan met oefenen......

We sliepen dit keer in een lodge, bed and breakfast. Groter als alle ander keren en meteen ook wel iets zakelijker. Het was wel een vriendelijk onderkomen hoor, maar toch, het was anders als alle vorige plaatsen.
Vandaag rijden we een stukje terug. richting Dingle, omdat we te horen kregen, dat het zo ontzettend mooi moet zijn. Ook dit is een schiereiland en bevindt zich net boven het schiereiland Kerry, waar we nu zijn. En ja, het is inderdaad de moeite waard om te bezoeken, alleen wordt het prachtige uitzicht belemmerd door de regen. Toch hebben we enkele foto's proberen te maken, al doken we wel weer zo snel mogelijk onze auto in, om niet al te nat te hoeven worden van de regen. Ja alle zegen kwam weer van boven. Even leek het of het aan de horizon wat opklaarde, maar niks was minder waar. Jammer....heel jammer maar het zij zo.
Even later zien we een gevarenverkeersbord staan met het woord ;' ramp'. Ja, het was inderdaad een regelrechte ramp. Haha....alle gekheid op een stokje ; het betekent, let op ; een verkeersdrempel.
Gisteren spraken we met een man van Ierse afkomst. Hij vertelde ons, dat ze hier soms wel 4 seizoenen op één dag hadden. Nou, zei ik, da's dan niet veel anders als in Nederland, toch?!
Wat vinden hier toch veel wegwerkzaamheden plaats. Da's echt niet normaal. Ik dacht dat dat in Nederland al zoveel voorkwam, maar hier is het vele malen erger.
Hey.....een molen! We zien in de verte een molen staan. Die moet natuurlijk worden vastgelegd, want het is de eerste, maar waarschijnlijk ook de laatste die we hier in Ierland te zien krijgen.
We besluiten om naar het zuiden af te zakken om daar morgen wavissen te gaan spotten. Dit schijnt in Europa dé beste plaats hiervoor te zijn en dan is deze tijd van het jaar ook nog het meest gunstige seizoen. Wauw, dat lijkt me geweldig. Inmiddels zijn we al weer heel wat kilometers verder. We rijden tussen de fuchsia's, rodhodendrons, horthensia's . door. En Hai, heel veel van die oranje bloemetjes, die ik zo mooi vind, weet je nog ? Ze staan hier met bosjes bij elkaar en je vindt ze echt overal. Kastelen vind je hier ook in overvloed. Alleen kun je het geen kasteel meer noemen. Het zijn vaak de overblijfselen van wat ooit een kasteel was en niet meer dan dat.
We laten het derde schiereiland rechts van ons liggen en komen een tijdje later onverwachts op een smalle bergpas terecht. We rijden door dalen, over bergen en door tunneltjes. Weer is het een hele mooie belevenis. Zo krijgt een donkere dag toch weer een beetje kleur. Het uitzicht is inmiddels wel stukken beter, al regent het nog altijd. Halverwege riijden we aan een wel heel oud huisje voorbij. We kunnen het niet laten om de auto in de teruguit te zetten om even een kijkje te gaan nemen. Wat is dít leuk zeg. Het is een winkeltje, een cafeetje en een museum ineen. Hoe oud het huisje is, dat kan ik je niet zeggen, maar dat het echt heel oud is, dat is één ding, wat zeker is.
We hebben er inmiddels al heel wat kilometers op zitten, als we het plaatsje Skibbereen hebben bereikt. Dit is zo goed als het meest zuidelijke punt van Ierland. Hier gaan we op zoek naar een toersiteninfo om te vragen waar we morgen walvissen kunnen spotten. Eeehhh.....nergens dus. We krijgen te horen, dat de weersvoorspellingen morgen ook 'drie keer niks' zijn en dan gaat het walvisspotten niet door. Tjonge jonge, wat is dát balen. Oh, wat vind ik dit jammer. We proberen elkaar maar wat op te beuren door te zeggen ; het kan ook niet allemaal meezitten, toch?!
Dan gaan we maar snel op zoek naar een Bed and Breakfast en vinden een wel heel leuk plekje. We hebben ons inmiddels aardig gesetteld. Vandaag zijn we van plan om maar eens geen pub te bezoeken en samen een spelletje skipbo te gaan doen. Dat kan ook gezellig zijn, toch?! Maar eerst gaan we een lekker hapje eten.
Wat we morgen gaan doen, dat weet nog niemand.
We zullen wel zien.

A lot of Greetz

• 08 Oktober 2012 - 22:33

Kim:

Ooohh egt jammer dat lijkt me zo gaaf het walvissen spotten.
    Misschien valt het meer wel mee morgen. Ik hoop het voor jullie!!

Groetjes Kim...

• 09 Oktober 2012 - 07:24

Joke:

Jammer van de regen, alles heeft z`n charme, het is wat je er van maakt en dat is genieten zoals we allemaal kunnen lezen. De dagen beginnen al af te tellen jammer voor jullie fijn voor ons.Jo vind jullie verhalen ook leuk om te lezen.
    Gr. Joke

• 09 Oktober 2012 - 07:53

Riek En Lei:

Hoi Jeanne en Ger
    Wat leuk al die verslagen van jullie reis, je zou er best een boek over kunnen schrijven.
    Volgens mij heb je je beroep gemist Jeanne.
    Het is prachtig om te lezen, we kijken er elke dag naar uit, en komt het een keer wat later binnen, dan zeggen we al, wat is Jeanne laat vandaag. Maar zijn jullie die kou en regen elke dag nog niet moe? wij gaan volgende week lekker naar de zon.
    Hier is het de laatste paar dagen aangenaam en droog, fijn herfst weer
    Geniet nog van de laatste dagen en ik kom zeker weer een keer kijken bij Schone Schijn, en luisteren naar "deze daag"
    Groetjes uit Venray
    Lei en Riek