eindelijk - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu eindelijk - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu

eindelijk

Blijf op de hoogte en volg Kim

11 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hey daar zijn we dan eindelijk.internet is erg beperkt,dus verwacht niet al te veel.de reis hiernaar toe is 100% meevallen.redelijk kunnen slapen,dus dan gaat de tijd vanzelf voorbij.tegen half 4 hebben we Lin ontmoet ontmoet. Ze woont maar 1 km van ons hotel vandaan. Ze heeft ons leuke plekjes in Kaapstad laten zien.tegen zessen zijn we met een taxi naar signal hill gegaan met een dekentje om op te zitten en fles wijn als proviant.hier genoten we van een geweldig uitzicht op kaapstad en een fantastische zonsondergang.van hieruit was robbeneiland ook heel goed te zien. Robbeneiland is de plek waar Nelson Mandela gevangen heeft gezeten.nadat de duisternis was gevallen zorgden miljoenen lichtjes wederom voor een geweldige sfeer en prachtige kijk op Kaapstad by night.weer terug in de bewoonde wereld hebben we lekker gegeten en gekletst met zijn vijven.over alles wat Lin hier zo' n beetje beleeft.deze dag was een super leuk begin van ons avontuur.we hebben ons per taxi naar 'huis' laten brengen en afscheid van Lin genomen.Knap hoe ze zich hier heeft gesettled.we hebben een goede nachtrust gehad en zijn 's morgens om een uur of half negen vertrokken naar Simons Town, de plek om pinguins te spotten. Na een uurtje waren we er en konden we de kleine schattige beestjes op de foto vastleggen. Wauw....wat leuk was dit zeg.daarna zijn we naar Kaap de Goede Hoop gereden. Het uiterste zuidelijke puntje van Afrika. Wat mooi om hier in dit prachtige natuurgebied te wandelen. Onderweg zouden struisvogels rondhuppelen.We konden het bijna niet geloven dat ze gespot werden maar het werd bevestigd toen we ze zelf met eigen ogen mochten aanschouwen. En alsof het nog niet genoeg was...we zagen ineens een bordje ' BABOONS' staan. Haha...bavianen...en ja hoor...daar zagen we er een aantal oversteken.dat geloof je toch niet. Mooi was dat kan ik je zeggen. En ineens stond de truck stil maar waarom wisten we ff niet. Al gauw werd duidelijk dat we in de remmen moesten voor een rustig overstekende schildpad.Tijdens de wandeling zagen we een klipdas, één of ander buideldiertje en nog wat hagedisjes. De mooie uitzichten op de kliffen maakten het plaatje compleet.Het is overigens kei gezellig met een groep 'vreemde' mensen bij elkaar.Het is alsof we elkaar al heel lang kennen. Het voelt heel vertrouwd en eenieder let op elkaar zodat we echt één zijn. Onze tweede nacht verblijven we op een camping. We maken met de jongeren van deze groep nog een kampvuur. De rest ligt al op één oor.Als ook onze ogen zwaar worden gaan we ieder onze tent opzoeken en sluiten ook deze dag af met fantastische belevenissen. De nacht die volgde was koud...echt koud. Het duurde dan ook een hele tijd voordat we sliepen. Maar toen we eenmaal de slaap te pakken hadden sliepen we als een roos . . 11 oktober : regel 1 : alles moet in truck liggen vóór het ontbijt. Dus tent afgebroken en bagage ingepakt en al.ontbijt wordt klaargemaakt op de camping...iedereen steekt de handen uit de mouwen.

• 11 Oktober 2013 - 13:43

Lin:

It was a pleasure! Nog een hele fijne reis gewenst en ik heb Dave en Kim getagd op facebook ;)

Cheerio,

Lin

• 11 Oktober 2013 - 14:36

Marian:

Hoi Jeanne, Ger, Dave en Kim, fijn dat jullie het leuk hebben gehad met onze Lin in Kaapstad! Stiekum al een beetje jaloers op jullie :) Heel veel plezier verder en hopelijk vallen de koude nachten de volgende keren mee! Groetjes van ons allemaal

• 11 Oktober 2013 - 16:54

Anita:

Dat is in ieder geval al een supermooi begin van jullie reis. Ben benieuwd welke dieren jullie nog allemaal gaan spotten! Mooie foto's op facebook van jullie treffen met Lin. Jeanne gewoon heel dicht tegen Ger aankruipen, dan krijg je het vast wel warm. Kim en Dave, pech of je moet samen kruipen. In ieder geval een supergave voortzetting van jullie vakantie gewenst. Ik hoop op een beetje internet zodat we toch iets meekrijgen van jullie belevenissen.

• 11 Oktober 2013 - 17:10

Boy:

Regel 1 op 11 oktober is je allerliefste petekind

• 11 Oktober 2013 - 17:45

John Yvon En Dennis:

leuk iets van jullie te horen, we wensen jullie nog een hele fijne reis
    dennis john en yvon

• 11 Oktober 2013 - 18:01

Dien:

Hoi, we hebben jullie voor vertrek niet meer gezien. Nog gefeliciteerd met jullie 30 jarig huwelijk en de verjaardag van je petekind. Aan het verslag te zien genieten jullie met volle teugen van de reis, het gezelschap en de dieren. Veel plezier met het vervolg van jullie reis en tot horens

• 11 Oktober 2013 - 18:19

Annemie:

Gelukkig toch nog internet, leuk om jullie verhaal te lezen, geniet van alles, en als het te koud is inderdaad dicht tegen elkaar aam kruipen

• 11 Oktober 2013 - 19:50

Toos Janssen:

Hallo luitjes.
    We horen dat jullie volop genieten en er staat nog zoveel moois op jullie programma.
    We zullen geregeld naar jullie nieuws uit Afrika kijken.
    Heel veel plezier,
    Toos en Wim Janssen.

• 11 Oktober 2013 - 20:47

Els Verheijen:

Ha Jeanne, Ger, Dave en Kim!

Leuk om wat van jullie te horen. Ik wil ook graag meegenieten van alle mooie indrukken die jullie gaan opdoen. Want ik weet het: het is echt super daar.
    Have fun met z'n allen!!!!

Groetjes Els uit het druilerige Ysselsteyn.

• 12 Oktober 2013 - 09:35

Maria:

Klinkt nu al, avontuurlijk, mooi, gezellig en zelfs romantisch zo op een deken met een fles wijn naar de zonsondergang kijken. Op naar het volgende avontuur. Groetjes Maria

• 12 Oktober 2013 - 09:36

Irma..:

Kei leuk om te lezen..
    Nog een hele mooie vakantie met z'n allen..
    Groetjes van Irma..

• 12 Oktober 2013 - 21:08

Elly Geurts:

Wat een belevenissen al zeg....wens jullie nog een super gezellige vakantie toe. Geniet ervan!!

• 13 Oktober 2013 - 10:16

Peter En Elmie:

Wat fijn dat alles goed is gegaan en ongetwijfeld komen jullie zeken nog meer mooie dingen op jullie vakantie tegen.
    Geniet er van.

• 13 Oktober 2013 - 17:45

Hedy:

Hoi allemaal,
    Wow al zoveel beleefd in de 1e dagen. Stiekem hoop ik dat je regelmatig internet hebt, zodat we kunnen meegenieten van jullie avonturen. Ja ik weet het what happens .......
    Bij ons heeft de herfst inmiddels zijn intrede gedaan, maar ook dat heeft weer z'n charmes.
    Geniet lekker met z'n vieren en de rest van het gezelschap.

• 14 Oktober 2013 - 18:47

Lianne:

Heey jullie daar!
    Wat een goed begin van jullie vakantie zeg! Ik had de foto's gezien van jullie met Lin op facebook. Hartstikke leuk :)! Leuk voor jullie maar ook heel fijn voor Lin om weer Ysselsteyns volk te zien. Ook prachtige foto's.
    Ik ga meteen ff door naar verslag 2....tot zo!