Hier zijn we dan!! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu Hier zijn we dan!! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu

Hier zijn we dan!!

Blijf op de hoogte en volg Kim

05 April 2014 | Kenia, Nairobi

Nou hier een berichtje. Internet is erg sloom dus hoop dat het lukt.
De reis hier naar toe ging goed. Alleen mijn 2e vlucht vertrok 1 uur later omdat er een passagier niet was komen opdagen dus zijn koffer moesten ze zoeken om uit het vliegtuig te halen. In mijn 1e vlucht kreeg een een sandwich en de 2e vlucht had ik risotto mm lekker. Ik kreeg zelfs tandpasta, tandenborstel, sokken, ooglapje op te slapen. Dus het was super geregeld! Op het vliegveld in Kenia moest ik super lang wachter op mijn bagage dat ik zenuwachtig begon te worden of mijn spullen zouden komen. Uiteindelijk kwam mijn bagage gelukkig.
Toen door de douane met mijn spullen. Erg corrupt hier ik moest mijn koffers openen. en de koffer met spullen voor de projecten dus de kleding en speelgoed etc deden ze moeilijk over. Ik moest eigenlijk erg veel betalen, maar ik zei dat ik ook maar een student was en dat niet kon betalen. Hij zei hoeveel kan je betalen dan? Ik zo 20 euro max. Na een kwartiertje lullen kreeg ik mijn koffer voor niks mee. Erg raar dus. Maar goed toen naar buiten en ja hoor daar stond iemand van CIVS (de stichting) om mij op te halen. Ook was er een meisje "Katie" uit Chicago zij was al eens eerder hier 3 jaar geleden. Ze hebben lang moeten wachten op mij omdat ik dus vertraging had. Daarna werden we naar een hostel gebracht. Daar geslapen. Niet goed geslapen de 1e nacht warm, muggen maar t was te laat om mijn muggennet nog op te hangen. Volgende dag werden we om 9 uur gewekt om ons klaar te maken om naar het kantoor van CIVS te gaan. Daar betaald voor 3 maanden en daarna een rondleiding gehad door iemand van CIVS door Nairobi. Met een Matatu(lokaal busje) naar Nairobi gegaan want CIVS is in BURURU. Erg hectisch allemaal met die matatu maar wel grappig om mee te maken. Tis weer echt Afrika "this is Africa" haha Tussen de middag gelunchd; soort gekookte banaan met een saus en frietjes was wel lekker maar erg veel dus kon het niet allemaal op. Toen een simkaartje voor mijn telefoon gekocht zodat ik een lokaal nummer heb zodat ik hier kan bellen naar bijv. CIVS en naar huis natuurlijk ;) Ondertussen blaren gekregen van het lopen :( Maar het was wel leuk. Toen terug naar het hostel gegaan en daar ons avond eten gehad. Rijst met wortel, sperziebonen in een saus. Heerlijk. Vanmorgen een boterham met suiker gegeten :P Als je hier thee besteld krijg je thee met melk niet echt mijn ding. Maar vanmorgen hadden ze ook gewone thee gelukkig. Vanmorgen introductie gehad over workcamp. Morgen vertrekken we op workcamp met ongeveer 20 personen. Het is bij Mombasa in de buurt ik weet de naam niet precies van de plaats. Een rit van ongeveer 7 a 8 uur in de bus. Daar gaan we in een arme wijk van allerlei werk doen van met kinderen spelen tot bouw werkzaamheden tot poetsen enz. Het is aan de kust dus natuurlijk ook naar het strand om te genieten. nu net inkopen gedaan voor in de bus (water, snoepjes, koekje) en ook waspoeder want die was ik vergeten. Nairobi is een drukke stad. Het is hier wel wennen. Maar wel een leuke groep vrijwilligers. Ik weet dus ook pas over 3 weken in wat voor een gastgezin in kom en dan ga ik ook pas naar mijn project omdat ik ervoor gekozen heb eerst op workcamp te gaan om te wennen met andere vrijwilligers. CIVS zijn wel echt aardige mensen. Ze helpen me tot nu toe goed. Mam als het goed is wordt mijn bagage morgen opgehaald door CIVS en wordt mijn bagage daar opgeborgen in een kantoor. En als ik terug kom brengt iemand mij met mijn bagage naar het project. Dus hopelijk komt alles goed. Ik heb nu een grotere tas van Katie geleend om mee te nemen op workcamp want de rugzak was te klein om dingen voor 3 weken mee te nemen en de koffer is te groot daarvoor. Dus fijn dat ik het van haar mag lenen. De meeste vrijwillgers hebben een backpack bij die ze op de rug dragen. Maar alles komt goed hakuna matata... Maar het is wel erg wennen hier zo de eerste week, maar dat is logisch...

Oke ik ga nu terug naar het hostel. Ik heb eigenlijk een beetje credit voor internet op mijn mobiel maar op de een of andere manier werkt het niet dus nu maar zo in een internetcafe.

Tot het volgende berichtje...

Groetjes Kim...

  • 05 April 2014 - 16:29

    Annemie:

    hoi Kim
    gelukkig goed aangekomen, en goed opgevangen, en de rest zal ook wel goed komen, geniet maar lekker van de introductie zodat je goed kunt wennen daar.
    groetjes vanuit het zonnige Ysselsteyn
    Maarten, Annemie en Carola

  • 05 April 2014 - 16:55

    Toos Willems:

    Hoi Kim
    Alles goed gegaan zie ik,op 'n paar hindernissen na!!..
    Geniet maar lekker van je tijd in Nairobi!!
    Gr. Toos

  • 05 April 2014 - 16:59

    Judith:

    Heey Kim,

    Wat fijn om te horen dat je goed bent aangekomen.
    Nu nog ff wennen maar daarna komt het helemaal goed.

    Ik ga zo weer ff toneel spelen, Dus heb nu niet zo heel veel tijd maar wilde het toch nog ff lezen.
    Super veel plezier op workcamp, maar ook dat zal wel goed komen.

    Ik zie het wel weer als er weer een berichtje is...

    HEEL VEEL PLEZIER en een SUPER MOOIE TIJD>>>> ik zie je berichtje wel weer tegenmoet!!!

    Groetjes xxx Judith

  • 05 April 2014 - 17:00

    Terry En Ilona:

    Kim!!!! Echt super dat je dit doet joh! Elk begin is moeilijk maar je gaat je vast en zeker helemaal op je plek voelen daar! En onthoud het, this is africa!!! Niet te druk maken dan komt alles goed!!
    Lekker genieten en wij blijven je volgen. En zoals ter al zei, als we de loterij winnen komen we gelijk naar je toe ;)
    Dikke kus van ons

  • 05 April 2014 - 18:01

    Rian:

    Hey kim... Fijn om te horen dat je een goede vlucht hebt gehad. Gelukkig dat je daar goed opgevangen bent en dat je tijd hebt en krijgt om te wennen. Geniet van deze 3 weken workcamp.
    We zullen je zeker blijven volgen.

    Veel plezier.

    John Rian Bas en Jolijn

  • 05 April 2014 - 18:12

    Laura :

    haa kim wat leuk om te lezen dat je reis goed gegaan is... we zullen je volgen vanaf hier heel veel succes daar xxxx laura

  • 05 April 2014 - 18:25

    Lianne:

    Ha buurmeid!
    Alle begin is moeilijk maar....gelukkig vriendelijke mensen om je heen.
    Heel veel succes op workcamp en we blijven je volgen.
    Jeanne en Ger ook succes...
    Groetjes en liefs van meej!

  • 05 April 2014 - 19:12

    Elmie:

    Hoi Kim,

    Fijn dat de reis goed is gegaan.Toch wel spannend allemaal lijkt mij.
    Heb veel plezier de komende weken en tot een volgende keer.

    Groetjes Peter Elmie en Marloes

  • 05 April 2014 - 19:52

    Ems:

    Hallo Kim
    Fijn dat alles redelijk is verlopen,veel succes en ervaring gewenst .groetjes uit Ysselsteyn
    Ems.

  • 05 April 2014 - 20:17

    Irma..:

    Kim.. Wij wensen jou een prachtige tijd in Kenia.. Pas goed op jezelf.. Groetjes van Geert en Irma Craenmehr..

  • 05 April 2014 - 21:04

    Irene & Familie:

    Kim,
    Heel fijn te lezen dat je in elk geval veilig bent aangekomen. Natuurlijk is het de eerste dagen wennen maar komt zeker allemaal goed. Heel veel succes en we zijn al benieuwd naar je volgende berichtje. Zet 'm op!
    x van ons

  • 06 April 2014 - 07:15

    Maud,imke En Wendy:

    ha kim,
    leuk voor je die uitdagingen. succes met je weekjes met lotgenoten en hoor graag weer van je. fam v duijnhoven. ps bedankt vooor de foto's

  • 06 April 2014 - 09:22

    Hay En Maria:

    Ha Kim
    We waren blij toen we hoorde dat je goed aangekomen was.
    En nu maar genieten van je spannende avondtuur.
    liefs Hay en Maria

  • 06 April 2014 - 09:50

    Pap En Mam:

    Hey Kim

    Fijn om een berichtje van je te lezen.
    Dat klinkt al wat positiever als de afgelopen dagen.
    Het valt ook niet mee, als je zo'n afscheid achter de rug hebt, dan een lange reis en de spanningen bij de douane. Daarna het gesjouw met je bagage en de zorgen over het opbergen van je spullen. Dan ben je hartstikke moe en moet je de dag daarna gelijk Nairobi te voet gaan verkennen op je slippertjes. Als je daarna graag wilt skypen met het thuisfront en het lukt je niet om op internet te komen, dan baal je weer als een stekker. Kost allemaal energie.
    Maar ik weet zeker dat jij het kunt ! Er komen vast vele leuke dingen op je avontuurlijke pad.

    Ook wij moeten ontzettend wennen aan de 'nieuwe' situatie. En het toeval wil, dat pap ook nog eens naar Parijs moest, dus zat ik hier in mijn uppie. Maar.....hij is weer thuis gelukkig.

    Als Dave straks ook nog eens voor 4 weken vertrekt, zal het helemaal vreemd voor ons zijn, dus blijf contact houden. Da's altijd leuk voor ons.

    xxx en veel plezier op je workcamp.
    pap en mam

  • 06 April 2014 - 19:39

    Buren Litjens:

    Haaa Kim!
    Wat fijn om te horen dat alles goed is gegaan! Heel veel plezier bij workcamp en we wachten op je volgende berichtje..

    Groetjes de buren

  • 06 April 2014 - 20:57

    Angèle En Ed:

    Hallo Kim,
    Zo, het begin zit erop. Tuurlijk is het wennen in Africa, wereld van verschil. Hakuna matata, komt goed.
    Maar je zal weer snel de verwondering van de vorige keren terug krijgen en ervan genieten.
    Heel veel succes met je workcamp.
    Dikke knuffel,
    Angèle en Ed.

    P.s. Jeanne en Ger, geldt ook voor jullie hé. Hakuna matata, veel sterkte zonder jullie kids straks.

  • 07 April 2014 - 20:19

    Hedy:

    Hoi Kim,
    Wat fijn om al zo snel van je te horen. Alle begin is moeilijk, maar je weet alles komt goed.
    Wij hebben ons donderdagavond ontfermd over Jeanne...... je weet wel hoe dat gaat.
    Heel veel plezier op het workcamp en geniet er van, we kijken uit naar je volgende bericht.
    Groetjes Hedy

  • 08 April 2014 - 08:42

    Jeroen:

    Haj Kim,

    Boterhammen met suiker, wortel met rijst en sperzieboon, banaan met frietjes. Dat klinkt best gek maar nog niet zo slecht, Ik hoop dat ik nog veel interessante suggesties te zien krijg. Voor nu veel succes met de bagage-perikelen en plezier met je 'boot-camp.' Veel geluk, hakuna matata en tot snel. Groet, Jeroen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 19 Jan. 2009
Verslag gelezen: 541
Totaal aantal bezoekers 56771

Voorgaande reizen:

03 April 2014 - 02 Oktober 2014

Nairobi (Kenia)

08 Oktober 2013 - 31 Oktober 2013

Zuid Afrika - Namibië - Botswana - Zimbabwe

28 September 2012 - 12 Oktober 2012

Ierland

26 Februari 2012 - 17 Maart 2012

Costa Rica en Panama

28 Februari 2009 - 04 April 2009

Australië

Landen bezocht: