eindelijk.....we zijn er - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu eindelijk.....we zijn er - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu

eindelijk.....we zijn er

Door: Jeanne

Blijf op de hoogte en volg Kim

22 December 2014 | Kenia, Nairobi

Onze vlucht naar Kenia is perfect gelopen op wat turbulentie na. Met name de laatste 20 minuten voor de landing in Nairobi was even heftig. Daarna waren er wat problemen met het visum. Het moest contant worden betaald. Dus er moest eerst gepind worden, maar het pinnen lukte niet. Na heel wat gedoe, gepraat en mij alleen achterlatend bij de douane om vervolgens onder begeleiding elders te pinnen was het uiteindelijk gelukt en mochten we door de douane. Maar toen waren onze koffers weer nergens meer te bespeuren, want er was niemand gekomen om die koffers op te halen natuurlijk. Gelukkig is dat snel genoeg goed gekomen. En toen naar de uitgang op zoek naar Kim. Er stond een massa mensen bij de uitgang, maar ondanks dát was het niet moeilijk om Kim te vinden tussen al die Kenianen. haha. Een onvergetelijk moment om haar weer in onze armen te kunnen sluiten na zo'n 8,5 maanden. We werden hartelijk ontvangen door Kim's gastouders. het filmpje wat we met zijn allen hebben gemaakt is met een lach en een traan ontvangen. Wát een verrassing was dat voor haar. Geweldig. Heeeeel veel dank daarvoor. Ook de vele kaarten voor Kim en gifts voor Good Samaritan waren een verrassing voor haar. We kregen een heerlijk Keniaans gerecht. (Greengrams met rijst). Het was heerlijk al waren we in het vliegtuig niks te kort gekomen. Swiss air...´n topmaatschappij dus. Toen was het tijd om te gaan slapen. Dat wilde niet lukken helaas. Kiespijn....dat wil je niet weten. Hoop dat het morgen beter gaat. En ook de muggen lieten ons niet met rust. Vandaag zijn we o.a. naar het kindertehuis Good Samaritan geweest. Met de matatu. één doffe ellende. Druk druk...alles rijdt door elkaar...geen verkeersregels. we vliegen tegen het dak omhoog. Ik had helemaal niet naar de therapie hoeven gaan. Free massage ;) Tjonge jonge...waar komen we toch terecht. ´n Enorme shock was het. Zo erg hadden we het ons niet voorgesteld, die sloppenwijk. Maar dit is werkelijk met geen pen beschrijven en met geen foto vast te leggen wat je hier ziet. Verschrikkelijk. Allemaal afval op de straat. Nou ja...straat...het is niet meer als een hele slechte zandweg met enorme diepe kuilen vol natte blubber en troep. Onbegaanbaar voor auto's en toch rijden ze daar, al is het vaak stapvoets. Pfffff......wij kunnen niet snappen dat Kim dit op kan brengen. Nog meer respect ! Een geweldig warm welkom door alle kids volgde. A lot of hugs and smiles. Nu begrijpen we het weer even wel, dat Kim hier zo graag iets wil doen voor de kinderen. Het was een drukte van jewelste. Ze hangen aan je lippen en laten je niet meer los. Ze willen aandacht. het simpelste spelletje als vastpakken en ronddraaien, daar genieten ze enorm van. Er komt een vrachtwagentje met groenten, bestemd voor het kindertehuis. Overgebleven van één of ander bedrijf en beschikbaar gesteld voor deze kinderen. Alle kinderhanden zijn ingeschakeld om de wortels en kolen naar binnen te sjouwen. Dan wordt er met man en macht het eten voor 67 personen klaargemaakt. Chapati, een soort pannenkoek, maar zo veel meer werk. Uren waren ze er al mee bezig. And now....last but not least......The meeting with Fred. Een bijzondere ontmoeting met een heel lieve, zachtaardige jongeman die verliefd is tot over zijn oren. Mooi om te zien en te horen. Wordt vervolgd !

• 22 December 2014 - 20:07

hoihoi,
    wat fijn dat de reis goed verlopen is, en je door de douane mocht, stel je voor dat dit niet gelukt was, en Ger alleen verder moest

• 22 December 2014 - 20:13

Angèle Gielesen:

Lieve lieve Jeanne, Ger en Kim,

Wat een heerlijk verslag! We wensen jullie een hele mooie tijd samen en hele fijne dagen.

Dikke knuffel,
    Ed en Angèle

• 22 December 2014 - 20:16

Annemie:

mijn bericht is maar voor de helft geplaatst,
    maar al vele indrukken opgedaan en er zullen er nog vele volgen denk ik zo.
    heel fijn dat Fred meevalt, en de muggen die hoor je hopenlijk alleen maar, oordopjes in dan hoor je ze niet.
    geniet nog van de tijd daar samen met Kim en Fred
    groetjes Annemie en maarten

• 22 December 2014 - 20:33

Toos:

Hoi Alle
    Hèhè dat was ff schrikken denk ik,maar toch weer goed gekomen,
    Geniet van alles, voor je 't weet sta je weer op Nederlandse bodem,
    Fijne Feestdagen
    Groetjessss

• 22 December 2014 - 20:57

Lianne:

Hey hallo jullie daar :),
    Wat aandoenlijk om te lezen...het moment dat jullie elkaar weer zagen....
    Prachtig!! En dan de blije kids en...de ontmoeting met Fred. Wat al veel meegemaakt in een 24 uur.
    Geniet ervan jullie samen dan genieten wij ook :)!!
    Liefs vanuit hier.

• 22 December 2014 - 21:01

Rian:

Zit t hier met tranen in mijn ogen en een brok in mijn keel t verhaal voor te lezen aan John.

Het zal jullie ook eens een x gewoon allemaal meezitten.

Geniet van jullie drie weken en natuurlijk van Kim en Fred.

Gr. John en Rian

• 22 December 2014 - 21:25

Annemie:

ik zie nu ook de foto's, werkelijk prachtig, vooral die laatste waar ozze Ger zo'n klein donker kindje op schoot heeft en Jeanne omringd wordt door vele kindjes

• 22 December 2014 - 22:17

Els Verheijen:

Jeanne, Ger en Kim,

Leuk om jullie verhalen te lezen. Wat een weerzien. Ik zie vader Ger op de foto de kat uit de boom kijken bij het zien van Fred. Komt goed Ger!
    Geniet lekker van mekaar en van de feestdagen.
    Hier komt het ook wel goed denk ik. Maar we zullen jullie, Ger en Jeanne wel missen met oud op nieuw.

Groetjes Gerrit en Els

• 22 December 2014 - 23:02

Linda Teunissen:

Hallo luitjes,

Wat fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Fijn om elkaar na zo'n lange tijd weer te zien! Dat zal wel even een cultuurshock zijn voor jullie he, net zoals kim dat in het begin had. Maar ondanks dat wil ik jullie heel veel plezier wensen daar, want Kenia heeft naast alle armoede ook heel veel moois te bieden. Geniet daarvan, samen met kim en fred!! Maar dat zal wel goed komen. ooooh ja, zouden jullie of kim, ook een foto willen maken van de laptop als hij op zijn eindbestemming is? Lijkt me wel leuk om die te hebben haha. Ik hoop dat die daar echt van pas gaat komen!
    Fijne feestdagen nogmaals en op naar 2015!!

Liefs Linda

• 22 December 2014 - 23:25

Martien:

Mooi reisverslag geniet er nu ook maar lekker van want dat hebben jullie allen wel verdiend de groetjes daar aan iedereen !!!! ben net klaar met werken dus ga nu een lekkere borrel pakken en dan slapen Truste !!

• 23 December 2014 - 00:22

Anita:

Uiteindelijk toch alles probleemloos meegekregen zo te zien. Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan in de korte tijd dat je daar bent nu. Schrok weleen beetje van een foto. Wat een zooitje, moet je toch niet aan denken daar dagelijks tussen te zitten. Knap hoor Kim. Jullie zullen vast nog heel veel gaan zien en beleven, dus geniet daarvan en van elkaar!

• 23 December 2014 - 11:10

Tonnie:

Hallo samen,
    wat een cultuurshock hebben jullie doorgemaakt. Alles wat voor Kim al heel gewoon is is voor jullie onwezenlijk. Nou we wensen jullie kei veel plezier met elkaar en maak er een mooie tijd van,
    gr Tonnie

• 23 December 2014 - 13:24

Joke:

Hallo,
    Inderdaad een cultuurshock, maar naar verloop van tijd zie je dat ook niet meer, want je zit er midden in.Geniet van het samen zijn, geniet van elkaar.
    gr. Joke

• 23 December 2014 - 14:21

Maria:

Fijn dat de reis goed verlopen is en alle koffers uiteindelijk op z'n plaats terecht zijn gekomen en dat het met de visum uiteindelijk ook goed is gekomen. Nu nog hopen dat het met de kiespijn ook goed komt.
    Na alle eerste indrukken daar zou ik zeggen geniet maar volop samen.
    Heel veel plezier Maria XXX

• 23 December 2014 - 17:55

Mariet Linders:

Wat een gedoe met het visum, maar alles is goed gekomen. Geniet samen met kim van jullie vakantie?/
    Heel veelplezier. gr, Mariet.

• 23 December 2014 - 18:37

An:

ja,jeanne,ik denk dat jij teveel sieraden om je hals had!!
    geniet van jullie samenzijn en doe kim de groetjes,heeeeel veel respect voor haar!!

• 23 December 2014 - 20:05

Elmie:

Hoi Ger en Jeanne,
    Wat fijn dat alles toch nog goed is gekomen.
    Kim wat zie je er goed uit je ziet aan alles dat je daar op je plaats bent.
    We zijn benieuwd naar de belevenissen die nog komen maar dat zullen we ongetwijfeld nog wel horen.
    Geniet ervan.

Groetjes Peter en Elmie

• 23 December 2014 - 23:37

Gonnie V. D. Pas:

Ger en Jeanne,
    Ik heb maar een advies , geniet met volle teugen van elkaar
    groetjes Gonnie v.d. Pas

• 25 December 2014 - 20:29

Ems Janssen:

GER JEANNE EN KIM
    Jullie zijn nu alweer bijna een halve week bij elkaar geniet er samen van want voor je het weet sta je weer op nederlandse bodem.
    Aan alle elende went men ook weer en je kijkt er met andere ogen naar als je er even bent
    Ze zijn toch erg gelukkig op hun manier.
    heel veel groetjes uit Ysselsteyn
    Ems