dolfijnen voeren - Reisverslag uit Tin Can Bay, Australië van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu dolfijnen voeren - Reisverslag uit Tin Can Bay, Australië van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu

dolfijnen voeren

Door: ger en jeanne

Blijf op de hoogte en volg Kim

27 Maart 2009 | Australië, Tin Can Bay

Prachtig om te lezen en te horen wie er allemaal met ons "meereist" en wat er in Ysselsteyn en omgeving zoal gebeurt.
De kids van het kinderkoor zijn druk aan het oefenen, lees ik.
Reacties van petekinderen, leden van schone schijn, zomaar kennissen die via via op de site zijn gekomen,familie, buren en ga zo maar door.
VVV doet het veel beter dan PSV of " 't urst". 't WOrdt nu toch wel eens tijd,dat jullie scoren jongens.
Toi toi toi voor a.s. zondag !
Nu weer verder met onze gebeurtenissen van de laatste dagen.
Na zo'n 1000km te hebben gereden, zijn we in Hervey Bay aanbeland.
We hebben het tropische gedeelte verlaten.
Het klimaat is hier wel wat behaaglijker en ook de nachten zijn een stuk aangenamer.
We gaan naar Fraser Island, 's werelds grootste zandeiland.
We rijden met een 4WD bustoer door het regenwoud, over het strand, langs een scheepswrak en zwemmen in het kraakheldere, blauwgroene meer Lake Mackenzie.
Heerlijk! De zee is behoorlijk ruw. Dit zijn nog steeds de naweeen van de cycloon.
Evenals het weer, dat nog altijd een beetje van slag is.
Op dit eiland leven dingo's; 'n soort wilde honden.
Weinig kans dat je ze overdag ziet, wordt ons verteld, maar ineens......Bingo.....'n dingo !!!!
Komt bij 't rijtje te staan van alle dieren die we hier hebben gezien.
Leuk ! Foto? Nee ! Te laat ! Jammer dan !
Bij toeval komen we in het plaastje Tin Can Bay. Het is druilerig weer.
Na een tijdje klaart het op en wordt het weer een prachtige zonnige dag.
We maken een wandeling langs de kust, waar de " coloured rocks" 'n ware attractie voor ons is.
Kilometers lange zandwand vol kleuren : wit-geel-oranje-bruin-zwart.
We klimmen over rotsen en lopen over het strand en door de zee met spectaculaire golven.Dit is echt genieten !
We gaaan ook naar een uitkijkpunt ; aan de ene kant de zee en aan de andere kant de baai.
We eten bij een restaurant en bestellen een biertje.
Dat hebben we niet, dat moet je zelf meebrengen.
Hahaha,grappig voor ons.
Schijnt hier normaal te zijn.
BYO restaurants. Bring your own.
We genieten tijdens het eten van een prachtige zonsondergang en het gekwetter van wel duizenden corella's, die inmiddels zijn neergestreken.
Kortom ; wat een druilige, ietwat saaie dag zou worden, , werd een dag vol nieuwe belevenissen.
's Morgens tegen kwart voor 7 gaan we naar de plek waar we dolfijnen kunnen voeren.
We zijn heerlijk op tijd en staan dan ook vooraan in het water, tot aan onze knieen.
De dolfijnen genieten van alle aandacht. Het zijn er maar 2 en soms komt er een derde bij.
Je moet je handen eerst ontsmetten, krijgt een emmertje met een vis en mag de dolfijnen beslist niet aanraken.
Het zijn wilde dolfijnen in de vrije natuur en dat willen ze zo laten.
Weer een hele belevenis.

Dit was het voor vandaag weer.
Tot schrijfs Gee en Jee

• 27 Maart 2009 - 06:17

Joke:

Goeie morgen, voor mij,als ik zo`n verhaal leest is mijn dag al heel goed begonnen ik geniet met jullie mee en als ik mijn ogen dicht knijp kan ik het me bijna voorstellen. No 8 dagen genieten en dan is het weer voorbij. Groetjes ook van Jo Gijs en Koen die ook alles lezen wat jullie beleven.
    baai baai, Joke

• 27 Maart 2009 - 06:23

Annemie:

Goede morgen

Net wakker, computer aan, en weer een berichtje van jullie, met weer hele mooie foto's.
    Nog een week en het is alweer voorbij, wat gaat het toch snel.
    Geniet van de laatste week daar.
    groetjes Annemie en Maarten

• 27 Maart 2009 - 06:52

Lianne:

Goeie dag!
    Bij ons morgen maar bij jullie al volop dag! Wat weer leuke belevenissen. En prachtige foto's! Zit hier in de serre en het wordt ineens licht......de zon!!
    Na enkele dagen veel regen kunnen we dat wel gebruiken. Hier is alles rustig net zoals aan de overkant. Geen echte bijzonderheden in Ysselsteyn. Dit weekeind toneel en verder......ja VVV voetbalt vanavond tegen en in Maastricht. Gaat nog steeds voortreffelijk dus....wie weet hoe dit gaat eindigen!
    Genieten jullie nog lekker verder van een nog lange week! Groetjes van ons allen.

• 27 Maart 2009 - 06:55

Kimmetje...:

Heey pap en mam...
    Egt super mooi. En met die dolfijnen ik ben egt super jaloers... Geniet nog even lekker een weekje en dan komen jullie weer lekker thuis...

xxx Kim:D

• 27 Maart 2009 - 08:28

Els:

Ha jullie!!

Nog een weekje en het zit er weer op. Vast wel zin om op huis aan te komen of niet?? Nou, als ik jullie verhalen lees is het daar wel heel erg goed vertoeven. Jullie maken wel reclame voor dat prachtige land. Maar hier in ons Ysselsteyn is het ook erg goed hoor!! Zullen jullie volgende week vast wel weer merken. Groetjes van de fam. Verheijen!!!!

• 27 Maart 2009 - 08:49

Jeanne.:

Hallo downunders, ik keek naar de foto's zag de zandsporen en dacht snel even lezen dat moet fraiser island zijn.
    Heel apart daar he! En ja ik zag ook dingo's overdag. Geweldig ook met de dolfijnen, dat heb ik gemist en vind dat nog steeds heel erg jammer. Geniet van je laatste week daar, jee wat gaat de tijd snel zeg.
    Groetjessss, Jeanne.

• 27 Maart 2009 - 15:45

John En Rian:

Hee geluksvogels, Jolijn staat hier naast me en is superjaloers op jullie om dat jullie die dolfijnen (Jeanne) aan het voeren waren. En ze zegt dat ze ook naar Australie wil. Heb gezegd dat ze dan maar eens flink moet gaan sparen, kan ze mij ook meenemen!!!!

Echt geweldig, maar voor jullie nog een weekje en dan zijn jullie weer thuis, wat is de tijd omgevlogen, toch??

Nog veel plezier, Rian en Jolijn

• 27 Maart 2009 - 16:45

Hai Vogels:

Wat en natuur,prachtig en die dolfijnen,boffers ziede. Groeten Hai

• 27 Maart 2009 - 16:59

Franka:

weer een leuk verhaal van jullie kant! En....al weer zin om terug te komen? Of bevalt dit leventje jullie zo wel?Jeanne, ook dinsdag is de repetitie goed verlopen en zie ik palmpasen met goede moed tegemoet.

Franka

• 27 Maart 2009 - 17:54

Anette:

Nog een weekje, de tijd vliegt. De dag dat jullie naar huis komen, zijn wij aan het feesten, dan zijn mijn ouders 50 jaar getrouwd. Ook dat komt steeds dichter bij.

Erg mooie foto's weer.
    Geniet nog van jullie laatste week daar Down Under!

Ger, Anette, Tom en Roel.

• 27 Maart 2009 - 18:07

Tante Martha:

hoi, daar down under, wat hebben jullie 'n fantastische tijd beleefd wij hebben vanaf hier meegenoten van de prachtige natuur daar zo ver weg. geniet er nog van . Wij wensen jullie een goede reis terug en tot in Ysselsteyn

• 27 Maart 2009 - 18:22

Maria:

Ook deze keer weer prachtige foto's. Nu beginnen de dagen echt af te tellen. Nog een weekje en dan gaan jullie al weer huiswaards. Maar dan is het vast nog heel lang na genieten, met al jullie foto's, film en verhalen. Kunnen we dan ook weer mee genieten. Dat de laatse week ook nog supper mag verlopen.
    groetjes Hay, Maria, Danny, Boy en Monique.

• 27 Maart 2009 - 19:41

Netty:

Hoi Jeanne en Ger

Leuk he dat iederéén zegt nog één weekje, ( maarja het is wel de realitijd ), wij hebben er in ieder geval genoten van de foto's en verhalen,en we genieten nog, dus vertel nog maar fijn een week, en stuur nog maar wat foto's wij kijken wel. Doeiiii en geniet er nog van. Jan en Netty

• 27 Maart 2009 - 22:58

Nelly:

Hoi jeanne en Ger
    Wat hebben jullie veel gezien en meegemaakt. Echt geweldig mooi, en wat een mooie foto's.
    Kun jij je voorstellen Jeanne dat we over ong. anderhalve week alweer repetitie hebben? Denk er nog maar even niet aan en geniet van de laatste week. Groetjes Nelly en fam.

• 28 Maart 2009 - 13:38

Carien:

Hoi,hoi,
    Wat een schitterende
    foto's, prachtig.
    Het is om jaloers op
    te worden. Nog even genieten en dan gaat
    het weer huiswaarts,
    of willen jullie daar
    blijven, grapje!!
    Wat is het toch snel gegaan maar leuk dat we op deze manier jullie hebben kunnen volgen.
    Gee en Jee nog een super
    laatste week.
    Groetjes Carien

• 28 Maart 2009 - 18:02

Noud:

echt mooi daar,
    maar nog even en dan hebben we het hier ook wat beter.
    zou mooi zijn als jullie terug komen dat het hier ook 20 graden zou zijn.
    aankomende donderdag zou het in de richting komen van de 20.
    voor jullie nog een hele leuke en gezellige week en hou het nat,(van binnen dan)groetjes van ons allen.
    de buren

• 06 April 2009 - 18:28

René V/d Pas:

Ik heb de site gevonden! Hehehe en we hebben gisteren gescoord! 1x is genoeg woh!

Ger is back! En 3 punten in de pocket.

Gr. René