Ukunda - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu Ukunda - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu

Ukunda

Blijf op de hoogte en volg Kim

08 April 2014 | Kenia, Ukunda

Zondagmorgen zijn we vroeg vertrokken van Bururu naar Ukunda en het dorpje heet Makongeni. We moesten met de matatu (lokaal busje met harde muziek) naar Nairobi naar t busstation. Daar bracht n bus ons voor 1500 shilling naar Ukunda. En vanuit daar moesten we weer met n matatu naar het dorpje. We zijn smorgens om 7 uur vertrokken en waren op dd plaats van bestemming rond 7 uur savonds. We werden opgevangen door n paar vrouwen die in t dorpje wonen. We werden omhelst en je voelt je meteen welkom. We slapen in een schooltje op de grond met eigen matrasjes. De volgende morgen na t ontbijt gingen we met veel naar t strand. Maar iedereen wilde er heen rennen maar ik ging lopen met Henna (Fins meisje) na anderhalf uur nog steeds geen strand gevonden. We waren verdwaald denk ik haha. Toen heb ik n motorrijder aan gehouden (pikiki ook taxi) en gevraagd of ze ons terug naar t dorp wilden brengen. Dit deed hij voor 25 shilling per persoon dus 50 shilling samen. Wel hebben we onderweg n aap gezien.Toen we terug kwamen werd er n welkomscommitee gehouden. Veel mensen deden n speech en wij moesten ons ook voorstellen. Sommige kinderen van de school brachten een mooi lied met dans ten gehoren. Wauw.. Daarna wilde er weer n paar naar t strand die de weg wel wisten dus weer n poging gewaagd. Na +- 45 min lopen eindelijk was er n strand. Wauw wat mooi. Even t water in voor verkoeling zou je denken. Nou niet dus het water was te warm. Maar wel lekker want je moet je hier douche door n bak waterover jezelf heen te gooien. De terugweg weer apen gezien wel had ik weer blaren door t veel lopen. Na t avondeten ff met mam gebeld en daarna wat spellen om t kampvuur gedaan. Zoals noem n getal en ik zei 7 dus ik moest 7 dingen over mezelf vertellen die ze nog niet wisten. Zo leren we elkaar beter kennen. We zijn in groepen verdeeld en ieder heeft zijn taak en elke dag n andere zoals koken, afwas, poetsen en water halen want hier moet je water uit n pomp halen paar honderd meter verderop. Vanmorgen kregen we met het ontbijt "mandazi" t smaakt n beetje als n oliebol. Erg lekker. Toen aan t werk om half 9. Wauw wat zwaar. We moesten met messen, bijlen enz kleine palmboompjes en onkruid weghalen. Door de hitte was iedeeen zeiknat van t zweet. Daarna hebben we diepe gaten gemaakt zodat we 1 dezer dagen bomen kunnen planten. Ondertussen ook nog n kameleon gezien. Nu aan t wachten op lunch. Wel hoofdpijn en keelpijn nu maar net n paracetamol ingenomen dus dat zakt wel weer. Zometeen met wat schoolkinderen n voetbaltoernooitje houden. Tot n volgende verhaal! En bedankt voor alle geweldige reacties

• 08 April 2014 - 13:44

Annemie:

hoi Kim
    fijn weer een bericht van je te lezen, en dat het goed gaat, en ook al van alles beleefd, verdwalen maar toch op de goede plaats terug komen, het eten valt ook mee lees ik, geniet er maar lekker van, de eerste foto's zijn ook mooi om te zien.
    groetjes Maarten en Annemie

• 08 April 2014 - 13:57

Pap En Mam:

Ha Kim

Waar heb je dat tegenwoordig nog, dat je verwelkomt wordt door een welkomscommité en zang en dans?
    Geweldig toch?!
    Matatu, pikiki, mandazi.
    Haha en na een half jaar spreken WIJ zelfs vloeiend Swahili´s.
    Heb je ook al wat Fins geleerd?
    Heel veel groetjes uit het regenachtige Ysselsteyn
    XXX Pap en Mam

• 08 April 2014 - 15:27

Hai Den Buurman:

Apen gezien Kim, ik mean dat der beej os ien de buurt ok rond loewpe. Waarschienluk nie zön moje as beej ow ien Ukunda, ma ge kunt ok nie alles hebbe.Wel leuk um te huure dat geej an ut plante bint, wat godde allemoal poote dor? Beej os bloeit den kerse boeëm al, erg vroeg dit joar. As we veul kerse kriege wil ik ze wel mit ow ruile vur banane of zoewe. Veul plezier en tot huures.

Hai

• 08 April 2014 - 15:49

Rian:

Hoi kim,

Blij dat alles goed gaat. Hihi ja dat zal ook jou weer gebeuren... Verdwalen!!
    Maar goed zeg dat je die motorrijder aanhoudt om de weg te vragen en zelfs of ie jou weer terug wil brengen. Super.
    Hoor je snel wel weer.
    Gr.

• 08 April 2014 - 16:50

Tonnie Crienen:

Nou Kim,
    spannend die verhalen van jou. Je schrijft het mooi, zo lijkt het net of we erbij zijn.
    Geniet er maar van en doe je uiterste best om straks met een goed gevoel terug te kijken op jouw avontuur in Afrika.
    gr van os van de Veenmos

• 08 April 2014 - 16:56

Marion:

Hoi Kim, wat leuk om de verhalen te lezen. Zo blijven weer mooi op de hoogte van jou belevenissen. Geniet ervan. Groetjes Marion

• 08 April 2014 - 17:35

Nell Van Ass:

Leuk verslag Kim ,en fijn dat je het naar je zin hebt

Groetjes nell

• 08 April 2014 - 17:38

Elly Geurts:

Wat een belevenissen zeg.....geniet er maar lekker van. Tot het volgende verslag!

• 08 April 2014 - 20:06

Ed. En Angèle:

Hoi Kim

Leuk je beriichtjes op fb , zal nog wel wennen zijn in het warme Kenia , maar gaat goed komen ,vergeet je niet af en toe je foto toestel te gebruiken , we smullen van de mooie kiekjes, nou kijk weer uit naar je volgende verhaal , geniet er van meis
    Gr. Ed en Angèle

• 08 April 2014 - 20:35

Maartje:

Hee Kim,

Alweer heel wat beleefd! Klinkt erg goed allemaal, op de blaren na natuurlijk ;) maar dat komt ook wel weer goed. Geniet ervan hé, maar dat gaat je wel lukken denk ik.
    Tot je volgende verhaal!

• 08 April 2014 - 22:32

Marielle:

Hoi kim,

Leuk om je verhalen te lezen. Heel veel plezier.
    Groetjes rene marielle ilse tim ellen.

• 09 April 2014 - 20:54

Ingrid En Marcel:

Hoi Kim,

Wij vinden het leuk om uw verhalen te lezen, geniet er van.

• 10 April 2014 - 19:09

Lianne:

Heey Kim!
    Super! Alles komt toch altijd weer op zijn pootjes terecht dat zie je wel weer.
    En wat een welkom zeg! Geniet ervan en tot het volgende verhaal.
    Liefs van meej!

• 10 April 2014 - 20:57

Leentje Stevens:

Ha Kim, Fijn iets van je te horen via de Mail, en dat het je goed gaat.
    en fijn te horen dat er ook nog goede motorrijders zijn ,zelfs in Kenia.
    Laat het je goed gaan ,Gr Jo en Leentje