regenwouden - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu regenwouden - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu

regenwouden

Door: ger en jeanne

Blijf op de hoogte en volg Kim

18 Maart 2009 | Australië, Port Douglas

haay there

na het luxe van de hotels en het primitieve van the outback vervolgen we onze reis weer met een camper.
We ruilen het droge en dorre landschap in voor het vochtige groene in het noord oosten van het land.
Dit gedeelte van Australie spreekt ons erg aan.
Zo mooi groen. We zijn met een hele lange kabelbaan over een regenwoud gegaan, Je weet gewoon niet waar je moet kijken.
En dan al die geluiden, gewoon geweldig ! We zagen vele soorten palmbomen en bananenbomen, MET kokosnoten en bananen wel te verstaan.
Prachtige watervallen en rivieren MET water. We zaten in een hele oude houten trein op de terugweg. Het vreemde is, dat links van het regenwoud de droogte is en rechts de zee zichtbaar is, waar overigens niet gezwommen mag worden, vanwege de jelly fish. Dit is een dodelijke kwal die in deze tijd van het jaar veel voorkomt.
Het idee alleen al.
Dan rijden we via een mooie kronkelige weg langs de kust 's morgens rond 7 uur richting Port Douglas.Van daaruit gaan we snorkelen. Het zeewater heeft de aangename temperatuur van 29 graden.
Wat een rijkdom om deze onderwaterwereld te mogen ontdekken.
Je raakt niet uitgekeken. Vele soorten vissen en koralen in allerlei soorten, kleuren en maten.
Geel, oranje, blauw, alsof je in een grote aquarium zwemt.
Ineens komt er een school van miljoenen visjes voorbij.
De duikers van onze groep hebben zelfs haaien gezien.
De haaien die hier leven zijn niet gevaarlijk.
Als we weer aan land zijn, rijden we richting Cape Tribulation en rijden aan suikerrietvelden, bananenplantages voorbij, richting het regenwoud.
We horen weer allerlei vreemde maar mooi geluiden om ons heen.
Veel planten en bladeren, die wij moeten kopen, groeien hier in het wild.
We maken een prachtige wandeling door het regenwoud.
We wanen ons niet in de jungle, we ZIJN gewoon in de jungle.
Als we terugrijden, blijkt dat je er soms met veel regen niet eens kunt komen, maar dat is ons gelukkig niet overkomen.
3 Grote prachtige vlinders fladderen voor onze camper voorbij. Foto maken lukt helaas niet.
Een grote roofvogel vlucht de bomen in. En ja hoor, daar heb je ze weer. We komen voor de 5de keer 2 jonge mannen uit Duitsland tegen, die we hebben leren kennen op onze toer.
We maken een boottocht over de Daintree rivier waar krokodillen in het wild voorkomen.
En ja hoor, een grote krokodil van 4 meter lang ligt te luieren op de kant.
Een jonkie van een halve meter, een gifgroenekikker, een slang van zo'n anderhalve meter, krabbetjes in feloranje kleur die ze dutch crabs noemen.?!?
Bij Mossman gorge weer een wandeling gemaakt en heerlijk gezwommen in het heldere water van de waterval.
Ik moet nog denken aan de woorden die iemand me zei : It's very steamy up there in the north. En dat is het, kan ik je vertellen.
Zo, dit was weer een hele hoop, wat we te vertellen hebben.
We gaan nu verder door atherton tablelands en dan richting brisbane, de kust.
Hoe is het trouwens met de zangeressen en de voetballers onder ons? Alles onder controle????
Heel veel groetjes van Ger en Jeanne

• 17 Maart 2009 - 22:54

Jeanne H:

Hahaha, een ervan is vandaag de eerste dat krijg je met die nachtbrakers he!
    Ik geniet van je verslag en waan me nog steeds mee op vakantie. Mijn lang zal ze leven heb ik dit jaar wel gemist, voor de rest gaat het aardig zijn gangetje hier.
    Wacht nieuwsgierig op het volgende verslag.
    Groetjessss, Jeanne.

• 17 Maart 2009 - 23:07

Els:

Ook een van die nachtbrakers. Krijg jullie net nog ff mee!! Geweldig toch wat julie zo allemaal zien. Misschien ga ik dit dadelijk ook zien in mijn slaap!! Maar hoop wel dat ik geen krokodillen ga zien!! Hé geniet lekker verder. We horen wel weer van jullie!!

groetjes van Els Verheijen en de rest van de slapende fa(r)m

• 18 Maart 2009 - 06:07

Annemie:

Echt weer een leuk bericht, en ook hele mooie foto's.
    Hier gaat alles goed, het weer is ook wat beter, en de vader van Maarten is weer thuis.
    Geniet van de verdere reis, groetjes
    Annemie en Maarten

• 18 Maart 2009 - 06:30

Irene & Familie:

Wow... ziet er allemaal prachtig uit. Wat een belevenis, toch geweldig om zo eens een heel ander stuk van de wereld te mogen zien.
    Geniet lekker verder, doen wij ook !
    Groetjes van ons allemaal

• 18 Maart 2009 - 07:01

Lianne:

Heey jullie daar !!
    Ik zing en voetbal niet maar heb toch alles onder controle. Ook wel leuk om te weten hè?!
    Wat een spannenede verhalen en hele mooie foto's. Geweldig....geniet lekker verder en tot een volgende keer.
    Groetjes, Lianne en co

• 18 Maart 2009 - 08:09

Susanne:

Schitterend het verslag van jullie, krijg bijna t gevoel dat we ook op vakantie zijn, Ik geniet telkens weer en kijk uit naar jullie volgende mail

Geniet maar lekker

groetjes Susanne

• 18 Maart 2009 - 09:46

Yvonne:

Hoi Jeanne en Ger,

Heb weer genoten van jullie mooie reisverslag. T is net of ik er zelf bij ben zeker als je dan ook de foto's bekijkt.

veel plezier nog

Yvonne

• 18 Maart 2009 - 10:26

Hedy:

Hoi vakantiegangers,

Wat een prachtig verhaal en geweldige foto's wordt er jaloers van (vlg mij heb ik dat al vaker geschreven). Wel zielig Ger alleen aan de bar, mis je je drinkebuurtjes hahaha ik snap het wel het ging om de bar. Die krokodil doet je zeker niets, dus rustig blijven zitten. Geniet ervan en wij kijken weer uit naar jullie volgende verhaal. Groetjes Martien, Hedy en kids

• 18 Maart 2009 - 11:36

Annemiek:

Hee Jeanne,
    Ik wist natuurlijk dat jullie op reis waren maar dat jullie te volgen waren op internet wist ik nog niet. Heel toevallig kwam ik op deze site. Jullie hebben het geweldig, dat is te zien aan alles. Nog heel veel plezier en tot ziens als jullie weer terug zijn! Annemiek Baartmans.

• 18 Maart 2009 - 12:34

Jo S:

hoi,
    Wat een geweldige foto`s.
    zou zo willen ruilen maar helaas, dat zit er niet in. `t is wel wennen de woensdag niets hebben ik hoor wel van anderen dat ze het ook wel missen en zeker het kletsen na de repetie.
    groetjes Hay en Jo

• 18 Maart 2009 - 17:46

Maria:

Jullie hebben de helft van de reis er al weer op zitten. Wat gaat de tijd toch snel.Maar goed dat er een fototoestel bestaat, anders waren beslist niet alle prachtige, indrukwekkende momenten blijven hangen. Want je ziet zo toch wel erg veel mooie dingen in een korte tijd. Wat de voetballers betreft gaat 't niet al te best, messchien toch het gemis van Ger.Slecht spel en er zit niet meer in dan een gelijk spel.Geniet nog maar lekker.Maria en de rest.

• 18 Maart 2009 - 18:34

Marina:

Wat een prachtige foto's
    en een mooi verhaal wat zullen jullie genieten. Ik mis het zingen wel hoor maar ben al goed aan het oefenen. Ik kijk uit naar het volgende bericht en ik wens jullie een fijne voortzetting van jullie mooie vakantie geniet ervan en tot horens Groetjes Marina.

• 18 Maart 2009 - 19:30

Maria En Mieke:

G'day mate,

Kei mooi te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    Het is gewoon een schitterend land met alle haar grote verschillen in landschappen, temperaturen en bezienswaardigheden enz.
    Het snorkelen was voor ons toen ook een van de hoogtepunten.
    Hebben jullie nog last van de cycloon die daar geraast heeft.
    We volgen jullie op de voet en het begint bij ons ook weer te kriebelen.
    Nog een hele fijne tijd daar en geniet ervan.

Groetjes M & M

• 18 Maart 2009 - 22:12

Nelly:

Hoi Jeanne en Ger
    Wat een mooie foto's,en wat maken jullie toch allemaal mee.Het is wel leuk om te horen dat je ook aan ons denkt.
    Over een paar weekjes is op woensdag alweer repetitie. Geniet nog van de komende weken want jullie zijn pas op de helft. Groetjes Nelly.

• 19 Maart 2009 - 08:34

Joke:

Hoi,Ger en Jeanne,
    Als je het verslag leest en de foto`s ziet wat prachtig, maar wij kunnen niet zien en voelen wat jullie kunnen zoiets moet je eigenlijk met eigen ogen kunnen zien, geniet er verder van, Wat het zingen betreft dat mis ik echt evenals de 3e helft maar de woensdagen worden door mij toch weer ingevuld, met andere bezigheden niets doen is ook weer niets voor mij, groetjes,

• 19 Maart 2009 - 15:48

John En Rian:

Hee gestoomde krabbetjes, alles goed hier. Het mooie weer schijnt nu ook onze kant op te komen. Het zonnetje schijnt heerlijk al is het nog wel een beetje fris, maar dat mag de pret niet drukken. Geweldig die foto's van jullie. Geniet nog maar van het mooie land, want voor je het weet is het alweer voorbij. Nog twee weken te gaan, en wij nog twee weken genieten van jullie verhalen en foto's. See ya. Groetjes de musjes

• 19 Maart 2009 - 21:06

Franka:

ha jullie twee.
    je wilde weten het het met de zangeressen ging.Nou dat gaat erg goed, leuke repetitie gehad dinsdag. Dus dat komt wel goed!! Veel plezier nog daar aan de andere kant van de wereld.

Franka

• 20 Maart 2009 - 18:54

Roel:

Hoi Jeanne en Ger,
    Ik was pupil van de week afgelopen zondag en ik heb de enigste goal gescoord, helaas telde die niet mee.

Veel plezier nog,

groetjes,