Yeppoon - Reisverslag uit Yeppoon, Australië van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu Yeppoon - Reisverslag uit Yeppoon, Australië van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu

Yeppoon

Door: ger en jeanne

Blijf op de hoogte en volg Kim

23 Maart 2009 | Australië, Yeppoon

Met het lekkere kleurtje wat we gisteren hebben opgelopen tijdens onze zeiltocht, gaan we weer vroeg op pad, op zoek naar een nieuw avontuur.
We hebben hier inmiddels zo'n 3500 km gereden, 2000 km bustoer gedaan, 4 'a 5 uurtjes gevlogen en zo'n 10 uren gevaren.
Dus alles bij elkaar al heel wat kilometers afgelegd.
Omgerekend kun je hier voor 55 eurocent een liter benzine of diesel kopen.
Da's in Nederland al lang verleden tijd.
Als wij met een telefoon kaart bij een locale telfoon bellen naar Nederland, dan moeten we zo'n 40 nummers intoetsen.
Vandaag hebben we enorm grote zwarte kakatoes gezien.
Als ze wegvliegen, blijkt dat ze een oranje-rode staart hebben. Erg mooi.
Hier in Queensland zijn niet of nauwelijks sporen van de overstromingen te zien.
En over de bosbranden van februari, vertelt hier en daar nog iemand met medeleven en ongeloof.
Grappig is dat we laatst door het dorpje kwamen, waar het begin van de film " Australia" is opgenomen.
Het hotel waar de jongedame aankomt vanuit de haven, dat stond er nog.
De rest is allemaal afgebroken, helaas.
Zomaar ergens onderweg zien we prachtig gekleurde papagaaien, die samen een hoop herrie maken.
Het lukt om deze eens goed op de foto te zetten.
En nu gaan we eten, want het is al 17.30
We zitten op een camping aan de kust bij Yeppoon
Groetjes Ger en Jeanne

• 23 Maart 2009 - 08:57

Kimmetje.....:

Wow egt super mooi... Jullie hebben al veel dieren gezien volgens mij. Egt super ben benieuwd naar de rest van de foto's als jullie thuis zijn.
    Groetjes Kim...

• 23 Maart 2009 - 09:56

Els:

Zijn ook net thuis van weg geweest, maar niet zo ver!! Ook leuk gehad!! Maar niet zo spectaculair als jullie. Ook heel andere foto's!! Ha ha!! Hé de groetjes en pas goed op jullie zelf en genieten maar!!

Doeiiii Els Verheijen en fam.

• 23 Maart 2009 - 10:45

Annemie:

Wat een mooie foto's zeg, en zoveel kleur.
    Dan is het hier eigenlijk maar kleurloos.
    Het waait hier behoorlijk en er komt weer regen aan, zullen we ruilen?
    groetjes Annemie

• 23 Maart 2009 - 12:16

Lianne:

Heey, prachtig die foto's! Kunnen we ons hier niet voorstellen....lekker veel buiten met allerlei dieren om je heen.
    Dat is hier wel anders!
    Geniet nog lekker verder, Ton, Lianne, Jelle, Rinske en Aukje

• 23 Maart 2009 - 15:50

John En Rian:

Hee jongens, jullie zien vanalles daar, dat hebben we wel in de gaten. En de foto's zijn ongelooflijk mooi. Eet smakelijk en tot de volgende stop maar weer. ( alhoewel, jullie zullen nu wel slapen en het eten al bijna weer in de broek hebben hahahaha

Groetjes van ons

• 23 Maart 2009 - 18:30

Toos W.:

Hoi Jeanne-Ger
    tjonge,tjonge wat `n afstanden hebben jullie
    al gemaakt,en wat `n mooie foto`s,en wat is`t er moi.geniet er nog maar ff van want`t zit er weer bija op.
    hiel veul groetjes
    uut Ijsselsteyn

• 23 Maart 2009 - 20:06

Maartje Van Haperen:

Hoi Jeanne en Ger,
    ???Een vraagje hoeveel kangeroe's hebben jullie al gezien??? nou vast veel!!!

Nou en met het kinderkoor ging het supper en was wel gezellig!!!

Heel veel groetjes van Maartje!!!

• 24 Maart 2009 - 19:24

Martien:

Kijken of het nu wel lukt met dit bericht had laatste keer een bericht willen plaatsen maar om een of andere reden ging het niet en daarna vergeten!!! Dien was wel een goed idee van je die slijterij bij ons in de buurt als Jeanne en Ger daar nu niet zoveel eten kunnen ze flink wat geld overmaken dat we die kast weer eens aan kunnen vullen :P Jeanne als je terug komt van Australie kun je meteen door naar Duitsland.... Vind het kei leuke foto's en we zullen de rest vanzelf nog wel keer zien ook zo nu was dit het weer en tikken weer wat de volgende keer! Groetjes Hedy,Martien,Denise en Roy

• 24 Maart 2009 - 20:02

Elmie:

Hoi Ger en Jeanne
    zo te zien op de foto"s
    en de verhalen erbij hebben jullie al heel veel gezien en beleeft
    Geniet er verder van en tot de volgende keer

Groetjes Peter en Elmie

• 25 Maart 2009 - 11:23

Linda Teunissen:

Hoi Ger en Jeanne,

Wauw wat een mooie foto's en wat hebben jullie daar al veel gezien!!
    Als ik dit zo zie, begint het bij mij ook weer helemaal te kriebelen om op reis te gaan.
    Geniet van ieder moment, wat het is zo weer voorbij....!

Groetjes Linda