whitsunday experience - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu whitsunday experience - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu

whitsunday experience

Door: ger en jeanne

Blijf op de hoogte en volg Kim

22 Maart 2009 | Australië, Sydney

Hallo allemaal
Zow, daar zijn we weer.
Nu met weer een verhaal, van wat we hebben meegemaakt.
We reden langs mango-, koffie-, thee-, en bananenplantages.
Passeerden heel wat creeks (beekjes) en rivieren en kwamen aan bij Airly Beach.Het is hier erg bergachtig en groen met vele soorten bomen en planten, met tussendoor een blik op de zee.De zee is zo mooi blauw, bijna onwerkelijk.
Van hieruit kun je naar de whitsunday eilanden. 74 bergachtige eilanden in de zee.
Heerlijk even een dagje niks te hebben gepland en gewoon genieten van al het mooie om ons heen.
En zwemmen in een zwembad of in de zee, zonder dat ik er 10 minuten werk op heb, om erin te komen (haha), zo'n heerlijke temperatuur.
Behalve bij de watervallen dan, da's toch ietwat aan de koude kant.
't is trouwens grappig, als je hier kleine kinderen engels hoort praten, dan denk je : sow die spreekt al aardig een woordje engels (haha)
Normaal huiver ik van elk insect en nu " geniet" ik min of meer van elk dier of insect, wat we niet kennen.
Hier in het park zitten tientallen grote witte papegaaien met gele kuif. Leuk om te zien.
Vandaag hebben we dus een tocht gemaakt met een zeilboot tussen de whitsunday eilanden.
Er stond een behoorlijke wind, zo'n 13 knopen, zoals men dat zegt.
Echt weer een superdag kan ik je vertellen.
Waw, zoals die boot in dat water hing en die golven klotsten.
Er waren verschillende mensen die zeeziek werden, maar wij genoten met volle teugen.
Bij 1 van de eilanden hadden we een heerlijke lunch en mochten we zwemmen met weer zo'n pak, wat je beschermt tegen de gevaarlijke kwallen.
En dan die kleuren weer !
Zooo mooi, bijna te mooi om waar te zijn. Turquoise blauw/groen water en de witte poederstranden, geweldig mooi.
Kleurrijke vlinders gezien en een guanna, een soort leguaan van zo'n 70 cm groot.
Al met al een dag met heel veel nieuwe ervaringen.
Helaas kunnen we hier geen foto's op de site zetten, omdat deze pc ze niet kan lezen.
Maar ze komen er ongetwijfeld binnenkort op te staan.
Groetjes Ger en Jeanne

• 22 Maart 2009 - 08:19

Annemie:

Goede morgen, of voor jullie goede middag/avond

Weer een mooie dag beleefd, ik hoorde van Dave dat jullie al heel veel foto's hebben gemaakt, ben wel benieuwd.
    Nog 2 weken te gaan, en dan is het alweer voorbij, geniet er nog maar lekker van
    groetjes
    Anenmie en Maarten

• 22 Maart 2009 - 08:54

Hai Vogels :

Nou buurtjes wat gillie allemaol nie mit makt.
    Ge mot ow wel kapitein Cook vuule den oaver ut Great Barier reef vaart ien ziene zeilboat.Ik kiek al uut nor de foto's Groete Hai

• 22 Maart 2009 - 09:30

Maria:

Hoi zus en schoonbroer
    Dus de withsundayeilanden, waren dus toch zo prachtig zoals je dat hoopte.Hartstikke fijn, ben benieuwd naar de foto's. Wij zijn gisteravond naar Tina Turner geweest in het Geldredome, nou dat was dus een prachtig optreden voor een vrouw van 69 jaar, met een prachtige show erom heen. Stonden 10 meter voor het podium. We hebben werkelijk genoten. Genieten jullie daar nog maar lekker van al het moois. Groetjes Maria

• 22 Maart 2009 - 11:07

Hoi Ger En Jeanne,:

Jullie zijn me aan het inspireren om eens snel op vakantie te gaan naar Queensland. Woon ik er vergeleken met jullie zo dicht bij en kom ik er nog niet. Ik krijg er helemaal zin in na het lezen van jullie verhalen. Ondertussen gaat hier alles zijn gewone gangetje sinds jullie vertrokken zijn en af toe een telefoontje van jullie is erg leuk. Heel veel groetjes aan jullie en aan al jullie bekenden in Nederland.
    Marion Baartmans

• 22 Maart 2009 - 12:13

Kimmetje:

Heeey pap en mam...
    Echt fijn dat jullie het daar zo goed hebben. Lijkt me wel echt super mooi. Als jullie nog maar genoeg kaartjes hebt voor foto's haha want jullie zullen wel heeel wat foto's hebben gemaakt zo te horen. Hebben jullie ook veel gefilmd?? Haha. Nou ik ga zo voetballen kijken dus ga me even klaarmaken;) p.s John zou weer gaan smse wat het geworden is. Heb hem gisteren nog bij Egelmeers gesproken. Nou nog veel plezier daar...
    Groetjes en een dikke kus van Kim...

• 22 Maart 2009 - 13:18

Joke:

Hoi Jean en Ger,
    Nog 2 weken genieten en dan begint het nagenieten weer voor jullie,Hoeveel dagen zullen jullie nodig hebben om alles nog eens te vertellen, wij wachten inspannig af, de eerste repetieavond zal er wel niet veel geoefend worden denk ik.Groetjes en geniet ze baai baai
    Joke

• 23 Maart 2009 - 05:55

John En Rian:

Goeie morgen, voor ons - voor jullie denk ik goede avond. Jeetje wat heerlijk, wil ook wil ook. John zal in elk geval de standen voortaan doorgeven ( als ie er aan denkt natuurlijk ). Geniet nog en tot de volgende x

Groetjes de musjes