over 2 dagen - Reisverslag uit Ysselsteyn, Nederland van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu over 2 dagen - Reisverslag uit Ysselsteyn, Nederland van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu

over 2 dagen

Door: jeanne

Blijf op de hoogte en volg Kim

26 September 2012 | Nederland, Ysselsteyn

Hoi hoi allemaal

Over 2 dagen mogen we gaan beginnen aan onze rondreis door Ierland.
Vrijdag om half 11 vliegen we die kant op vanaf Eindhoven en 1 uur en 40 minuten later landen we in Dublin. Daar is het op dat moment 10 over 11, omdat de klok niet verzet wordt, zoals in Nederland.
Op het vliegveld staat een huurauto klaar om ons door Ierland te kunnen verplaatsen. Vanuit Dublin gaan we naar het noorden, richting Belfast. Het is dus de bedoeling om het eiland linksom te gaan verkennen. Het zal veelal langs de kustlijn zijn.
Wat het weer betreft ; daar stellen we ons niet teveel van voor, dan kan het alleen maar meevallen.
Onderstaand verhaaltje staat op de site van : 'het weer in Ierland'.
Als je dat leest, dan weet je genoeg.

De zon is geen vaste bezoeker van Ierland, dat een gematigd zeeklimaat heeft. Wind is er echter in overvloed. De noordwestkust is zelfs de winderigste plaats van Europa. Aan de westkust is het op veel dagen bewolkt en regent het geregeld. De zuidkust, bij Cork, heeft veel mistdagen. De zonnigste maanden zijn mei en juni. In het zuidoosten schijnt de zon het meest. De natste maanden zijn december en januari. De temperatuur ligt in de winter rond 8°C. In de zomer wordt het in het binnenland overdag gemiddeld 20°C.

Och ja, dat mag de pret niet drukken.
Ik ga verslag doen van onze reis en daarbij zul je vast iets te lezen krijgen over het weer, wat wij op dat moment over ons heen krijgen. Surprise, surprise ?!?!

Onze koffers staan klaar voor vertrek.
Zodra ze in Ierland zijn gearriveerd, hoop ik dat jullie zo spoedig mogelijk ons eerste verslag kunnen gaan lezen.
De groetjes en veel leesplezier.

Ger en Jeanne

• 26 September 2012 - 14:36

Annemie:

Spannend, en laat je inderdaad maar verrassen, maar vooral geniet er van

• 26 September 2012 - 15:33

TOOS W.:

Jippie, Bijna zover
    Hele goeie reis,veel plezier,en ga maar lekker genieten,
    en we horen wel weer, Dooeeii

• 26 September 2012 - 15:35

Elly Geurts:

Ger en Jeanne ik wens jullie een fijne, gezellige en vooral ondernemende vakantie toe. Geniet ervan en ik zal zeker jullie reisverslag volgen.
    Groetjes Elly Geurts

• 26 September 2012 - 16:36

Susanne:

Geniet ervan dan geniet ik vanuit Nederland met jullie mee
    Groetjes Susanne

• 26 September 2012 - 17:28

Toon, Riky En Bobby:

Ger en Jeanne,
    We wensen jullie 'n te gekke vakantie, geniet er van!!!
    Maar......jullie kennende gaat dat lukken.
    Goede vlucht en dan.....goede reis!
    Groetjes: uut Aostrum

• 26 September 2012 - 20:08

Anita:

Uiteraard ga ik jullie ook weer volgen. Jullie blijven toch ook wel even in Dublin??? is echt een mooie stad en vooral in Temple Bar..daar is het al vroeg heeeeeeeeel gezellig in de kroeg! hele fijne vakantie.

• 28 September 2012 - 11:33

Hai En Dien:

Jeanne en Ger, jullie zitten als het goed is nu in het vliegtuig. Wij wensen jullie een fijne vakantie in Ierland en je weet het elk dorp heeft zijn eigen pub en vaak is daar ook live muziek. Erg gezellig en soms mag je zelfs meespelen. En ja Anita je mag Dublin niet verlaten zonder in de Temple bar te zijn geweest. Gezellig!!

• 28 September 2012 - 15:26

Ger En Anette :

Veel plezier in Ierland! Geniet er van!

• 28 September 2012 - 21:24

Els Verheijen:

Gaan jullie vakantieverhalen zeker weer volgen. Wens jullie bij deze dan ook een heel fijne vakantie toe.