Dublin ; Back in town again - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu Dublin ; Back in town again - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu

Dublin ; Back in town again

Door: jeanne

Blijf op de hoogte en volg Kim

10 Oktober 2012 | Ierland, Dublin

Sow, we are back in town again. Het zuidoosten van Ierland is ons een beetje tegengevallen. Als we onze rondreis andersom hadden afgelegd, hadden we er misschien anders tegenaan gekeken, maar nu waren er al zovele mooie en bijzondere dingen aan ons voorbij gekomen. Ach, we zijn heel tevreden hoe het allemaal is verlopen en zijn weer heel wat ervaringen rijker. Wat het weer betreft heeft het gewoon zo moeten zijn, want we waren met het mooie weer op de juiste bestemmingen.
Ieren zijn dus hele vriendelijke mensen en houden erg van gezelligheid. Zoals ik al zei, heeft bijna elk onderkomen wel een brandende kachel in dee tijd vaan het jaar. Ook wij hebben bijna dagelijks van die warmte gebruik mogen maken. Hadden we echt niet willen missen, Dat heb je in de zomer dus niet.
Vandaag zijn we via de Wicklow mountains richting Dublin gereden. Het wás droog toen we vertrokken, maar weer begon het te miezelen en het wereldje om ons heen werd alsmaar kleiner. Dit stukje Ierland lijkt eigenlijk een beetje op Drenthe. Heel veel hunebedden bij elkaar met een deken van de Drentse heide eroverheen en in plaats van een fietspad kronkelt er een weg door deze bergen en dalen. Veel meer hebben we vandaag niet gezien. We hebben de auto ingeleverd en vonden een B&B 5 minuten lopen van het vliegveld. Dit keer is het zelfbediening. Prijs is hetzelfde als elders, prima dus. Het is 15 minuutjes met een hop on hop off bus naar het centrum. We gaan er van uit dat de templebar op de route ligt. En Hai, Molly Mallone zullen we goed in de gaten houden. Ik zou het niet mijn hoofd kunnen halen om jouw naam te noemen. Wie weet wat ik dan te horen krijg.
Elmie en Peter, leuk dat ook jullie ons dagelijks volgen. Ook een heel mooi land voor jullie. Je had er gewoon bij moeten zijn, maar wie weet?!
Els en Gerrit, dat gaan we beslist een keertje samen doornemen, al die ervaringen. Leuk...weer een goede reden om bij elkaar op de koffie te komen.
Weet je als je hier www.huppelepup.nogwat op de radio hoort, dan is me dat een mond vol, zeg. Doubleyou doubleyou, doubleyou dot huppelepup.nogwat. Klinkt wel ff anders als bij ons toch?
Vanavond naar het centrum, alvast een voorproefje voor morgen. Morgen sightseeying en dán, dan staat de neus toch weer op huis aan. Ook daar kijken we natuurlijk weer naar uit.

Heel veel groetjes
Ger en Jeanne

• 10 Oktober 2012 - 19:46

Riky Emons:

Ha jullie 2,
    Hier nog 'n berichtje van mij!
    Wij zijn vanaf vrijdagavond in Heumen geweest en vandaag weer terug gekomen.
    Heb nl. deze week 'n weekje vrij. Het is hier al dagen mooi zonnig herfstweer.
    Dus dat is lekker genieten in Nederland.
    Maar met smsen kom je ook 'n heel eind, tenminste als 't aankomt of nie Jeanne en
    smsen met Ger.............nou ja dat moet je met 'n korreltje zout nemen als die reageert.
    Maar...............jullie zijn ook weer 'n ervaring rijker, te gek toch!
    Nog ff nagenieten en dan voldaan weer huiswaarts, toch?!

Groetjes: Riky

• 10 Oktober 2012 - 19:48

Riky Emons:

3x, dat is toch wel erg duidelijk!
    Dacht dat hij bleef hangen of zoiets!

Nogmaals Grtjs: Riky

• 10 Oktober 2012 - 20:04

Lianne:

Heey jullie daar!
    Wat een prachtige ervaringen nemen jullie mee naar huis!
    En wat gaan de tijd toch snel zeg. Maar nog gewoon ff lekker genieten en naar huis gaan is ook weer een fijn iets woh?!
    Fijne dagen nog en hartelijke groetjes van ons!

• 10 Oktober 2012 - 20:30

Anita:

Zo eerst even jullie berichtjes bijlezen. Ik was gisteren en vandaag in Amsterdam voor het concert van Richie (gitarist van Bon Jovi) in de Melkweg. Ik moest daar zelfs nog aan jullie denken, omdat er een ier het voorprogramma verzorgde..echte ierse muziek (niet echt mijn ding, maar goed, dat maakt niet uit).Vanmorgen toen we uitcheckten maakten we een praatje met de eigenaresse en die bleek ook uit een klein dorpje in Ierland te komen...(moest ik dus weer aan jullie denken). We hebben het ook nog over dublin gehad. Ik hoop dat je de temple bar gevonden hebt....kan eigenlijk niet missen en genoten hebt van alle barretjes die ze daar hebben. Geniet nog van al het moois en Dublin en goede reis naar huis terug.

• 10 Oktober 2012 - 20:35

Gerry Spr:

ha ger en jeanne heb lekker van uit de pioniersstr met jullie mee gereist heb er ook van genoten een goede terug reis gr gerry