Here we are again - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu Here we are again - Reisverslag uit Ukunda, Kenia van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu

Here we are again

Blijf op de hoogte en volg Kim

13 April 2014 | Kenia, Ukunda

Hier zijn we weer... helaas heb ik niet meegedaan met voetbal omdat ik me niet echt fit voelde. Dus heb gekeken. Na het avondeten ben ik daarom maar meteen naar bed gegaan. Savonds laat kreeg ik echt koorts. Zo balen, vooral omdat het hier al heet is. Ik was zeiknat van t zweten door de koorts. Ik ben denk ik 10x opgestaan omdat ik t niet uithield. De volgende morgen de hele morgen in bed gelegen om bij te slapen terwijl de rest aan t werk was. In de middag kwamen de locals met n bak met planten en zo erin met water gekookt. Daarboven moest ik stomen en daarna 1 kop drinken. Niet lekker maar t helpt wel. Wauw goed spul. Smiddags hadden de kinderen een soort sportmiddag. Ze speelde rugby en deden renspelletjes. Wauw ze zijn zo snel. En touwtrekken, daarna moesten wij ook tegen de leraren en we wonnen 3x. Geweldig hoe enthausiast de kinderen waren. Savonds na t eten hadden we een cultuuravond over Duitsland. We konden stokbrood maken boven t vuur. Ik moest erg hoesten. De volgende morgen voelde ik me al stukken beter gelukkig. Vandaag is ons team aan de beurt om voor t eten te zorgen dus ontbijt lunch en diner. Na het ontbijt gewerkt. We moesten weer onkruid weghalen, gaten in de grond maken en bomen planten. Mijn energiepijl was wel wat lager. Maar wel weer hard gewerkt en mooi om te zien wat we met de groep voor elkaar krijgen. smiddags zijn we naar t huis van "fatma" n local gegaan. Daar kregen we n kokosnoot om uit te drinken en daarna de kokos eruit te eten mmm lekker. Daarna haar huis van binnen bekeken. Savonds lekker gegeten en daarna Keniaanse avond gehad. Ze zongen en dansten en we speelde 2 spellen. Twas een leuke avond rondom t kampvuur. Volgende morgen weer ziek dus in bed gebleven terwijl de rest op t strand ging opruimen. Katie en fatma zijn naar t ziekenhuis gegaan want Katie voelde zich ook niet lekker. Daar hebben ze hoestsiroop, antibiotica en pijnstillers meegekregen. Dus dit maar proberen. Smiddags gingen we met n paar man samen sieraden maken van bijvoorbeeld papier of slippers die we op t strand hebben gevonden. Bakari leerde het ons. Ik heb n armband van papier gemaakt. Echt gaaf. Savonds verjaardag van "Helene" Oostenrijks meisje gevierd met cake en ijs. Maar ik ging naar bed want voelde me nog altijd niet zo goed. Volgende morgen na t ontbijt naar mombassa gegaan met zijn allen en het daar verkend. Erg gezellig maar wel vermoeiend. Savonds in Ukunda wat gegeten maar de service was heeel slecht. En zo weinig gegeten en duur dus onderweg nog ff snel n hapje gehad. We waren pas rond 12 uur savonds terug. Gaan slapen maar weer super hoesten. Ik denk misschien dat ik wel ergens allergies voor ben. Dus misschien proberen in n andere kamer te slapen? We zullen zien vanavond. Vanmorgen lekker rustig aan gedaan en zo meteen lunchen en daarna ff naar Ukunda en misschien daarna nog ff naar Diana Beach. Tot de volgende keer! En super om jullie reacties te lezen :)

  • 13 April 2014 - 15:02

    Annemie:

    wat jammer dat je ziek bent, laat je maar beter maken door de medicijnmannen, haha ook hier helpen grootmoeders huismiddeltjes soms oom heel goed, dus waarom daar niet?
    wel te hopen voor je dat het snel over is.
    heb je ook nog foto's gemaakt? ben benieuwd!
    groetjes Annemie en Maarten

  • 13 April 2014 - 17:11

    Pap En Mam:

    Hey Kim

    Een beetje een vervelende start voor je, maar het gaat vast goed komen. Hopen dat je de komende nacht eens wat beter slaapt, daar knap je waarschijnlijk al heel wat van op. En anders vraag je die locals nog eens langs te komen met die bak met planten, want dát was goed spul, toch?
    xxx

  • 13 April 2014 - 19:05

    Rian:

    Hey Kim,
    Vervelend dat je ziek bent. Hopelijk is t snel over.
    Gr. Ons

  • 13 April 2014 - 20:12

    Hedy:

    Hey Kim,
    Wat vervelend dat je niet fit bent, tegen het hoesten heb ik nog wel een middeltje.... heeft je al vaker geholpen ;-)
    Zorg dat je snel opknapt en geniet van al het moois!
    Groetjes

  • 13 April 2014 - 21:49

    Marielle:

    Ha Kim!
    Wat een verhalen al. Je hebt al veel meegemaakt. Andere omgeving, temperatuur, mensen waar je aan moet wennen, andere talen, bed enz. Het is ook heel wat, niet gek dat je dan even een dipje in je gezondheid hebt. Zal zeker goedkomen en er wordt goed voor je gezorgd daar dat lezen we wel in je verslag! Je bent niet alleen en ook hier wordt er aan je gedacht! flink hoor om het toch maar allemaal te doen!
    Hou je taai en probeer de mooie dingen te blijven zien die op je pad komen daar. We lezen het snel wel weer. Mooie foto's!
    Hartelijke groet,
    Frank en Marielle

  • 14 April 2014 - 20:59

    Angèle Gielesen:

    Hi Kim,
    Vervelend dat je je zo beroerd voelt. Hopelijk knap je snel weer op en kan je weer genieten. Laat je lekker verwennen en doe rustig aan. Hakuna Matata. De foto's brengen weer veel herinneringen boven, maar doen ons ook beseffen dat wij een 'luxe'-reis hadden.
    Groetjes en dikke knuffel,
    Ed en Angèle

  • 15 April 2014 - 15:00

    Lianne:

    Heey Kim,
    Verdorie, ziek zijn moet nu eigenlijk niet maar.....is ook erg wennen daar natuurlijk...
    Misschien moet dat er wel eerst uit en kun je daarna weer alles dubbel en dik meedoen.Maar goed dat ze zo aardig voor je zijn. Zet um op Kim en geniet zoveel je kan!
    Tot de volgende keer maar weer!
    Lianne


  • 15 April 2014 - 20:17

    Ed En Angele:

    Tjonge jonge Tis wat hé , ja warmte en ander eten is meestal wel een rede dat je je niet lekker voelt , hoop dat je snel wat beter gaat voelen , leuk je berichtjes , en de foto,s
    veel mooie en leuke momenten toegewenst , later denk je er met heel veel plezier aan terug , groetjes van uit Poortugaal . x
    Laterssssssss

  • 16 April 2014 - 16:01

    Joke:

    Hoi Kim,
    Als ik de foto`s bekijk, vind ik het niet zo gek dat je er beetje ziek wordt, je lichaam moet nog wennen aan de omgeving en het klimaat, dat komt allemaal wel goed, inderdaad de medicijnman zijn gang maar laten gaan dan komt het wel goed. Succes.
    Gr. Joke

  • 16 April 2014 - 18:05

    Els Verheijen:

    Hallo Kim, wat een shitstart is dit toch! Maar jij zelf moet aan alles wennen, dus je lichaam ook.
    Komt beslist goed. Voordat je het weet ben je die eerste dagen vergeten en ga je van alles genieten.
    Volg je berichten met belangstelling! Het ga je goed Kim!!!

    Groetjes Els

  • 16 April 2014 - 18:31

    Laura :

    haa meiske...

    dat is minder dat je ziek bent fijn dat ze wel goed voor je zorgen... even wennen aan alles en dan zul je ook minder snel weer ziek worden... veel plezier en tot de volgende x groetjes uit nederland xxxx laura

  • 16 April 2014 - 18:33

    Tonnie Crienen:

    Kim wordt ma snel beter want je kunt niet steeds het werk aan anderen overlaten.
    Da gaat goed komen hoor.
    gr Tonnie

  • 16 April 2014 - 18:57

    Irene:

    Heej Kim,
    Alles komt goed, zeker zullen alle veranderingen te maken hebben met je niet fit zijn. Maar straks gaat het échte werk beginnen! Daar ben je voor vertrokken, om goed werk te gaan doen voor al die kindertjes die zeker blij zullen zijn met een beetje extra aandacht.
    Hou je taai en snel weer een berichtje sturen hè?
    Irene

  • 17 April 2014 - 14:28

    Roos-ariek:

    ha die Kim.
    Hopelijk ben je weer gauw de oude,mocht je aan de diaree raken dan adviseer ik jouw echte cola te drinken!!!
    Daar dokter Keyzer mij naderhand vertelde dat ik dat inderdaad had moeten doen,dat zuiverd nl. de darmen.Dat advies had ik geweigerd toen ik in Tunesie(met jullie pap en mam)op vakantie waren.Dat is al wel meer als 28 jaar geleden maar toch......het is maar een tip.Nou ik hoop dat je darmen en het klimaat gauw went zodat je ervoor de 100% tegen aan kunt gaan groetjes Roos-Ariek

  • 17 April 2014 - 17:21

    Elmie Schreurs:

    Hoi Kim,

    Ik hoop dat je inmiddels al weer wat opgeknapt bent want dat ziek zijn is niet leuk.
    Wij kijken uit naar je volgende verslag en dan heb je zeker alweer van alles meegemaakt.
    Hou je goed.

    Groetjes Peter Elmie en Marloes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 19 Jan. 2009
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 56880

Voorgaande reizen:

03 April 2014 - 02 Oktober 2014

Nairobi (Kenia)

08 Oktober 2013 - 31 Oktober 2013

Zuid Afrika - Namibië - Botswana - Zimbabwe

28 September 2012 - 12 Oktober 2012

Ierland

26 Februari 2012 - 17 Maart 2012

Costa Rica en Panama

28 Februari 2009 - 04 April 2009

Australië

Landen bezocht: