in the middle of nowhere - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu in the middle of nowhere - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu

in the middle of nowhere

Door: Ger en Jeanne

Blijf op de hoogte en volg Kim

10 Maart 2009 | Australië, Sydney

Zo, daar zijn we weer.
We hebben nu wat meer tijd om te internetten.
Zijn in the outback aan het genieten van 33 graden, onbewolkt en een pilsje.
Even een paar dingetje die we willen vertellen.
We zagen op een camping, waar we stonden tientallen kangeroes in 't wild. Voor ons natuurlijk heel apart.
Tegen de avond zagen en hoorden we honderden rosella's (soort papegaai) in en rond de bomen vliegen.
Possums, gewoon schatiige kleine beestjes, hebben we ook veel gezien.
'n Emoe die in een keer de weg overstak.
Het zijn hier hele lange rechte wegen, alsof je " alleen op de wereld" bent. Het landschap is heel vlak.
Ook bergachtige stukken hebben we gereden, waar de wegen ook verlaten zijn, maar wel kronkelig.
Alles is erg dor en droog, alleen de bomen zorgen voor wat groen.
We hebben weinig hollanders gezien.
Aan de oostkust (daar komen we nog) daar heeft een cycloon huisgehouden.
Wij wachten wel af wat dat voor ons voor gevolgen kan hebben.
Internetten gaat erg moeilijk in de avonduren en overdag is het jammer om in zo'n tent te gaan zitten.
Links rijden lukt vrij aardig, maar oversteken als je te voet bent , dat is lastig.
Ook op een rotonde, is het opletten geblazen.
Een keer ging het even mis en toen kwam er meteen een politie achter ons aan bij toeval.
Met zwaailichten kwam hij achter ons aan. Erg spannend was het voor mij (jeanne) Na het zien van het rijbewijs mochten we weer verder.
Hij zei : remember : always keep on left, keep on left!!!
Van de campings hier, daar kan Nederland nog heel veel van leren.
Alles is aanwezig : grote keuken met alles erop en eraan, bbq op verschillende plaatsen, veel toiletgelegenheden en ga zo maar door.
Ook in elk dorp vind je een bbq en openbare toiletten.
Nu is het hier 16.00 uur in de middag en bij jullie is het 8 uur in de morgen.
We hebben vandaag de klok een uur teruggezet hier in de outback (woestijn)
Hier in Alice Springs is het erg mooi en de eerste aboriginals hebben we ook al gezien.
Zo, dat was het weer voor vandaag.
Iedereen hartelijk bedankt voor de reacties.
Doet ons erg goed en is ook leuk.
Doei doei Ger en Jeanne

• 10 Maart 2009 - 06:08

Goede morgen/middag!
    Leuk, alweer een bericht. Lekker genietend van een pilsje.Wij van een kopje koffie en een boterham. En met regen en koud weer. Hier gaat het zo zijn gangetje. Geen bijzonderheden of nieuws in Ysselsteyn. Geniet heerlijk verder en tot de volgende keer!
    Lianne

• 10 Maart 2009 - 06:11

Irene En Familie:

Joehoe, ik ben de eerste die jullie nieuwe bericht leest. Leuk dat jullie het zo naar de zin hebben en al vanalles meegemaakt hebben. Geniet lekker verder en we wachten weer op jullie volgende bericht.
    Groetjes, pas goed op en geniet...
    van ons allemaal !

• 10 Maart 2009 - 06:11

Irene:

Verdorie, zie ik nu dat mijn zus me toch weer voor was.....
    Liefs,
    Irene

• 10 Maart 2009 - 06:15

Jeanne Henckens:

Nat druilerig weer hier vanochtend alweer. Echt Nederlands, pffffft.... Maar wel lekker dat jullie daar mooi weeer hebbe. Toe ik daar was, was het vies, nat en koud daar. Heb er niet met een pilsje gezeten. Wel heel leuk om te lezen hoe het jullie vergaat daar.
    Groetjes, Jeanne.

• 10 Maart 2009 - 06:32

Annemie:

Hallo broer en schoonzus

Hier is het weer niet al te best, verlang eigenlijk ook wel naar de lente, gelukkig is het bij jullie heerlijk, zullen we ruilen?
    Het links rijden zal echt wel wennen zijn, maar misschien moeten jullie straks wel wennen aan het rechts rijden als jullie terug zijn.
    Hebben jullie al veel foto's, ben zo benieuwd
    groetjes Annemie en Maarten

• 10 Maart 2009 - 06:42

Annie Jansen:

Hoi Jeanne en Ger,
    Fijn dat jullie zoveel meemaken en wat lijkt het me heerlijk als het daar zo lekker warm is met en pilsje aan de bbq, geniet er maar lekker van,ik volg je reisverslag met veel plezier.
    doei tot de volgende mail

• 10 Maart 2009 - 07:52

Kim:

Hallo allemaal foto's komen er nog op die hebben pap en mam naar mij gestuurd maar dat gebeurd straks nog wel;)
    Zit nu op school dus dat komt goed!!!
    Kijk binnenkort nog maar eens.
    Groetjes Kim

• 10 Maart 2009 - 08:25

Marion Baartmans:

Hoi Jeanne en Ger (landgenoten nu dus),
    Fijn te lezen dat het allemaal goed gaat. Het vergeten boekje is vanaf vandaag op een express reis naar Cairns.
    Ook langs deze weg wil ik jullie vrienden bedanken die een boekje voor me meegaven; ik ben aan de stapel begonnen (met heel veel plezier)!
    Heel veel groetjes- ook jullie allemaal in Ysselsteyn!

• 10 Maart 2009 - 09:48

Yvonne:

Hoi Jeanne en Ger,

Wat heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten daar in het verre en dat moeten jullie ook zeker blijven doen. Mooie foto's ben ik ook al tegengekomen. Heerlijk om zo eigenlijk met jullie mee te reizen ;)

Ik wens jullie natuurlijk nog een aantal prachtige weken en tot het volgende verhaal maar weer.

Yvonne, Marcel, Patrick en Sabine

• 10 Maart 2009 - 09:57

Franka:

Goh, wat een luxe! 33 graden! Bij ons regend het al de hele dag.Maar ja, wij hebben toch geen vakantie.Hele fijne tijd nog aan de andere kant van de wereld. Enne, Jeanne, je wilt misschien wel niets horen van Ysselsteyn maar ik zeg je toch even dat het doorgaat! Het is bevestigd! Groetjes en tot begin april.

• 10 Maart 2009 - 10:30

Anette:

Vanmorgen zag ik een nieuw berichtje staan en toen dacht ik inderdaad, jee, mijn dag moet nog beginnen en die van jullie is al weer een heel eind om. Blijft raar!
    Nu in mijn pauze even goed gelezen over jullie ontmoeting met allerlei dieren, aboriginals en zelfs de Australische politie!

Groetjes,
    Ger en Anette en the kids.

• 10 Maart 2009 - 11:45

''tante'' Martha:

ha die ger en jeanne daar in dat verre land, mooi dat jullie er zo van genieten, dat word voor jou wel een hele speciale verjaardag Ger, tussen al die wilde dieren! genieten maar groeten van ons allemaal

• 10 Maart 2009 - 14:22

Joyce Bovee:

ha jeanne en ger
    nog een fijne vakantie
    en de groeten van joyce

• 10 Maart 2009 - 16:02

Hedy:

Goeie avond Jeanne en Ger
    Wauw wat een foto's en belevenissen echt om jaloers te worden hier in dit natte koude kikkerlandje. Dat wordt zeker genieten als jullie terug zijn van jullie verhalen en foto's onder het genot van een pilsje
    Groetjes Martien, Hedy, Denise en Roy

• 10 Maart 2009 - 16:36

Roel:

Ha Jeanne en Ger,
    Ik heb net samen met papa en mama naar de foto's gekeken. Ik vond de foto's wel grappig. Kun je niet zo'n koalabeer voor mij meenemen als jullie terug komen? Lijkt me wel een leuk huisdier. Hopelijk gaat ie dan niet vechten met Jip. Anders breng maar een kangaroe mee, dat gaat misschien beter en dan kan Jip in zijn buideltje slapen.

Groetjes, Roel

• 10 Maart 2009 - 17:53

Els:

Mooi dat we zo ook een beetje kunnen mee genieten van de natuur daar. Prachtige foto's!!
    Blijf lekker genieten!!!!

Groetjes Els Verheijen en fam.

• 10 Maart 2009 - 18:31

Maria:

Ik was erg benieuwd naar de foto's.Ze zijn prachtig. Kan me voorstellen dat jullie genieten.
    Wel spannenend zo'n politiewagen met sirene achter jullie aan. Gelukkig liep het goed af en remember "keep on left". Maar schakel weer om als je weer in Nederland bent.
    Groetjes en tot schrijfs.

• 10 Maart 2009 - 20:20

Miek De Wit:

Fijn Jeanne en Ger, dat jullie daar aan de andere kant van de aardbol toch met ons contact houden. Een hele mooie tijd wens ik jullie toe, geniet er van, en hiep hiep hoera alvast voor de verjaardag!!!!! Groetjes, Miek

• 11 Maart 2009 - 11:44

Rian:

Hee hallo, om jaloers te worde, wat mooi is het daar zeg!!! Geniet van het mooie weer, want als jullie straks terugkomen, zal het hier wel weer tegenvallen. Alhoewel, ze zeggen dat heth het komende weekend zelfs alweer 16o wordt!!!!
    Ja ja het is leuk om al die foto's te zien, echt geweldig.

Nog veel plezier en we zien de volgende mail wel weer komen.

XXX John en Rian

• 11 Maart 2009 - 23:01

Tante Bets:

hoj Ger en Jeanne in dat verre en warme land fijn dat wij jullie kunnen volgen op jullie droomreis wij wensen GER prfoiciat met zijn 48'verjaardag geniet er samen maar van!!! groetjes bets en andre''

• 12 Maart 2009 - 17:50

Hai Vogels:

Het ziet er geweldig uit.
    Geniet er van.Ik ben net terug van wintersport was ook genieten.
    Groeten Hai

• 12 Maart 2009 - 18:50

Ger En Anette:

Daar ben je al jarig, Ger, dus van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Kunnen er niet veel zeggen hier dat ze hun verjaardag down under hebben gevierd.

Groetjes,
    Ger, Anette, Tom en Roel

• 12 Maart 2009 - 18:55

Peter En Elmie:

hoi jeanne en ger
    het ziet er goed uit wat we op de fotos zien geweldig wat een belevenis geniet er verder nog heel veel van en ger proficiat met je verjaardag morgen. groetjes van de hele familie

• 12 Maart 2009 - 19:50

Annemie En Maarten:

Ger en Jeanne
    Hier alvast een felicitatie voor je verjaardag morgen Ger, zijn we allebei 48 jaar jong.
    Proficiat en geniet nog maar lekker van de vakantie, de foto's zien er in ieder geval heel goed uit.

groetjes Annemie en Maarten

• 13 Maart 2009 - 07:13

Petra En Janus:

hoi Sjan en Ger.complimenten voor de mooie site.Inderdaad, zoals je al vertelde, een zeer indrukwekkende reis, indrukwekkend landschap. mooi om te zien, hoe wij virtueel met jullie mee kunnen reizen. Veel plezier nog. groet vanaf de kempkensberg

• 13 Maart 2009 - 13:25

Fam Janssen:

Ger en Jeanne
    PROFICIAT Ger met je verjaardag. Maak er een mooie dag van samen
    Het gaat goed met jullie zoals we kunnen lezen
    houwen zo
    groeten van ons allemaal

• 13 Maart 2009 - 14:57

Joke:

Ger op de eerst plaats gefeliciteerd met je verjaardag, wat een prachtige foto`s je zou er zo naar toe willen.
    Maak er samen een fijne verjaardag van groetjes Jo en Joke

• 13 Maart 2009 - 15:35

Bart :

ik mis je nog veel plezier

• 13 Maart 2009 - 15:54

Lianne:

VAN HARTE PROFICIAT GER !!
    Ik was net even bij Kim, piepers lenen! Toen kwam ik erachter dat je verjaardag daar al bijna om is. Dus vlug even een berichtje in het gastenboek.
    Dave kwam net thuis en ik vroeg of het lukte zo samen thuis. O ja hoor er wordt goed voor me gezorgd door Kim en opa en oma, het eten is heerlijk! Toen ik samen met hem naar binnen liep was Kim vrolijk en volop aan de poets......ja hoor ging ook allemaal prima!!
    Fijn om te horen hè!! Het is hier vandaag prachtig lenteweer geweest en in het weekeind wordt het ook iets van 12 graden. Veel plezier daar nog en tot de volgende keer!
    Lianne en co

• 13 Maart 2009 - 15:55

Lianne:

VAN HARTE PROFICIAT GER !!
    Lianne en co

• 13 Maart 2009 - 18:24

Tonny:

Hoi Jean en Ger
    allereerst Ger hartelijk gefeliciteerd met je
    verjaardag
    leuk dat jullie zo genieten ben jaloers op jullie en zou zo terug willen nog veel plezier.

• 13 Maart 2009 - 22:11

Hai En Dien:

Hoi jullie daar down under. Ger van harte gefeliciteerd. Het kan nog net. Wij drinken er wel eentje op jouw.
    Nog veel plezier

• 13 Maart 2009 - 22:13

Hai En Dien:

De borrel die we op jouw drinken hebben we bij jullie gehaald natuurlijk. Ook van Lei en Franca nog gefeliciteerd.

• 15 Maart 2009 - 17:20

Ruud En Glen:

Hey collega !!!!!!

ZIET ER GOED UIT DAAR !
    beter als in eindhoven
    bart is erg stil op t werk hij mist jou .haha
    nog veel plezier daar .
    gr