he he daar zijn we weer - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu he he daar zijn we weer - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu

he he daar zijn we weer

Door: Ger en Jeanne

Blijf op de hoogte en volg Kim

09 Maart 2009 | Australië, Adelaide

4 maart zijn we 's morgens bij Marion weer vertrokken. BIj jullie was het dus 22.00 uur.
We hebben de great ocean road gereden. Werkelijk fantastisch.
Had al veel foto's gezien maar dit moet je met eigen ogen hebben gezien.
We hadden alleen h'e'el slecht weer. Dat wil je niet weten. Echt hollands .
Regen en verschrikkelijk harde wind. Kon bijna niet rechtop blijven staan of foto's maken. Camera waaiden gewoon weg.
Erg jammer, maar elk nadeel heb zijn voordeel, toch? De golven sloegen z'o'o spectaculair tegen de rotsen. Geweldig gewoon.
Het leverde dus ook mooie plaatjes op.
Toen naar de Grampians gereden. Een heel oud ruig rotsgebergte. 25 graden. Toen was het weer beter. We hebben een wandeltocht gemaakt van 3 uur. Het was zeer de moeite waard. We stonden uiteindelijk op een rots alsof we op 't randje van de afgrond stonden. SCARY ! Klauterde door de " Grand Canyon" heen, zagen prachtige watervallen.
Toen zijn we naar Mount Gambier gereden, waar het blauwe meer ligt. Dat is een oude vulkaan en de kraters zijn nu die meren. Het water is echt harstikke blauw. Net of het nep is. Dat is het drinkwater van de streek daar. Verder een beetje een saaie dag gehad waar we vele km hebben gereden. Zijn ook op Kangeroo Island geweest met een ferry. Waw, wat ging die zee tekeer zeg. Dat wil je niet weten. Zakejs lagen er overal voor het geval dat.....We waren weer een ervaring rijker.Verder viel het eiland ons een beetje tegen. Wel een leuke dag gehad en Hollanders ontmoet. Heel gezellig.
Toen naar Adelaide gereden en onze camper weer ingeleverd. Morgen gaan we naar de outback. Slapen nu een nachtje in een motel, vandaar dat we eindelijk op internet kunnen.

• 09 Maart 2009 - 07:39

Fam Janssen:

Hoi Jeanne en Ger,

Mooi om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben daar zo ver weg. En erg leuk dat we kunnen lezen wat jullie allemaal mee maken.
    Geniet maar lekker !!!

Groeten Harrie, Jo, Peter, Mieke en Floor

• 09 Maart 2009 - 07:53

Jeanne Henckens:

Gaaf man, ik reis zo met jullie mee, het meeste wat je beschrijft zag ik ook met eigen ogen. Krijg er heimwee van.
    Ik wacht met spanning op het volgende verslagje, hahaha...... kan ik mee verder reizen.
    Groetjesssss, Jeanne.

• 09 Maart 2009 - 08:15

Annemie:

Hoi broer en schoonzus

Wat leuk om weer wat van jullie te horen, ik keek iedere dag of er al nieuws was, zoals ik hoor al veel gezien, en er komt nog meer te zien.
    Hier gaat ook alles zijn gangetje.
    We hopen snel weer van jullie te horen
    groetjes Annemie en Maarten

• 09 Maart 2009 - 08:41

Netty:

Hoi Jeanne en Ger, jaja dat gaat lekker ver weg, groot gelijk, en wij kunnen vanuit ons kikkerlandje, mooi alles volgen, zou zeggen geniet van al het moois het is om, voor je er erg in hebt.
    Groetjes Jan en Netty ut Casele.

• 09 Maart 2009 - 11:21

Lianne:

Ha jullie daar,
    Wat een avonturen! Mooi om te kunnen volgen wat jullie daar allemaal beleven.
    Wij zijn hier nu allemaal volop bezig en jullie liggen lekker te pitten.....tenminste! Fijne dag straks en tot de volgende keer.
    Lianne en co

• 09 Maart 2009 - 11:32

Jo S:

hoi Jeanne en Ger,
    wat leuk allemaal,maar wat je al zei elk nadeel heeft ook een voordeel. wij vinden het ook zo geweldig die hoge golven en het woeste water. maar ja zo heeft iedereen wel wat. Kijken jullie wel een beetje uit voor de kagaroes. op het journaal hoorden we dat ze zo een huis binnen waren gegaan door het raam wel te verstaan.
    veel plezier nog en tot horens. groetjes hay en jo

• 09 Maart 2009 - 12:49

Joke:

Hoi Jeanne en Ger
    Wat een heerlijk avontuur, al dat onbekende,fijn dat jullie het zo leuk hebben en zoveel indrukken op doen, het mag best een keertje saai zijn, kun je even bij tanken voor de volgende indrukken, van morgen jullie mam gesproken, zij heeft ook al van alles verteld o.a. over de kangaroe`s.Nog heel veel reis plezier en tot horens, Groetjes ook van Jo houdoe Joke

• 09 Maart 2009 - 13:51

Martien:

Zo ook leuk om dat allemaal te lezen en nu aan ons de taak dat jullie de volgende keer ook weeer iets te lezen hebben... Maar ben blij te horen dat daar alles lekker verloopt nu nog een keer wat foto's erbij dan zijn we helemaal tevreden hier hebben we ondanks de feestjes allemaal in de buurt lekker rustig als we de rolluiken maar dicht houden!!! haha geintje... hoort er op zijn tijd ook bij dat houd jullie wakker zodat jullie daar zeker niets missen nou vandaag dus nog een binnenlandse vlucht zoals ik begrepen heb en dan weer verder met het grote avontuur wens jullie verder veel plezier en geniet er maar lekker van groetjes Hedy,Martien en Kids

• 09 Maart 2009 - 13:56

Maria:

Dus de rit met de camper hebben jullie al weer gehad. En veel moois van Australië gezien, met toch wat saaie momenten. Maar dat is eigelijk niet zo gek als je zoveel kilometers moet rijden. Op naar het volgende avontuur. Kim komt vanavond skipbowen, zal vast ook gezellig worden. Geniet nog maar lekker van al het moois.
    Groetjes Hay, Maria, Danny, Boy en Monique

• 09 Maart 2009 - 14:35

John En Rian En Kids:

Hee mutsen daar heel ver weg,zijn erg benieuwd naar de foto's straks hoor.
    Veel plezier nog en tot laterrrrrrrrrrrrrrrrrr

• 09 Maart 2009 - 16:05

Maria En Mieke:

Hallo Jeanne en Ger,

Fijn te horen dat het goed gaat met jullie. Jammer dat de Great Ocean Road een beetje in het water is gevallen. Maar wij zeggen altijd, je kunt veel zelf bepalen, maar niet het weer. Hopelijk is het weer voor het overige gedeelte van de reis wel goed.Wij hadden destijds heel slecht weer bij Ayers Rock, overstromingen en watervallen van de Ayers Rock, dat was ook niet gebruikelijk. Hopelijk hebben jullie meer geluk en kunnen jullie een mooie zonsondergang en opgang zien. We horen het wel. Hoe bevalt het camperen?
    Greetings from M & M

• 09 Maart 2009 - 16:52

Els:

Ja Jeanne en Ger!!
    Leuk om dit alles te lezen wat jullie zoal doen en meemaken. Denk bij alles wat ik lees: wil ik ook meemaken!!
    Maar mijn tijd komt nog wel!!
    Hé geniet ervan en ik denk aan jullie!!!

Groetjes Els en de rest van de fam. Verheijen!!!!

• 09 Maart 2009 - 17:21

Dien:

Fijn dat alles redelijk voorspoedig verloopt. Hai is nu op wintersport en die hebben het ook goed naar hun zin. Maak je niet druk over de feestjes. Ik heb nog helemaal niets gehoord. En aangezien ik alleen thuis ben is het hier zo stil dat ik het wel zou moeten horen.

Groetjes en nog heel veel reisplezier

Dien

• 09 Maart 2009 - 17:42

Oma:

We vinden het fijn dat jullie het zo naar de zin hebben. We horen alle nieuwtjes van Kim dus we blijven goed op de hoogte. Ik ben nu bij ons maria om samen met Kim en Maria te skipbowen. Daarom had ik nu de kans om een berichtje te sturen. Ik heb al 3 puzzels gelegt van 1000 stukjes met opa en Kim. Dave en Kim eten ons arm hahaha. Ze eten dus goed en dat hebben we graag. Verder vele groetjes en xxx geniet er nog van. Groetjes opa en oma.

• 09 Maart 2009 - 18:18

Ger En Anette:

We waren al benieuwd naar de nieuwe avonturen.
    Leuk om dus weer wat te horen van jullie en ja, ook in Australie zal het af en toe best saai ijn, dat is ook goed om even alle opgedane indrukken te laten bezinken. Veel plezier met het vervolg van de reis.

Ger, Anette, Tom en Roel

• 09 Maart 2009 - 19:43

Noud En Marleen:

hallo jullie 2,
    hier is alles goed,
    net terug van een weekend weg met de kinderen.
    2 dagen mooi weer gehed voor hollandse begrippen.
    zo te lezen was het bij jullie even iets minder maar dat zal de pret niet drukken,
    er komen nog vele dagen om van het mooie weer te genieten en alles goed te bekijken.
    we wensen jullie van ons allen nog hele mooie weken en kom gezond weer terug.trouwens nog heel mooi dat telefoontje,fijn jullie even gehoord te hebben.
    groetjes

• 14 Maart 2009 - 14:00

Truus Van Ass:

Ik heb net je laatste verslag gelezen jullie zien wel veel in al die weken,het is er wel mooi zo te zien op de foto's.
    geniet er nog van.
    groetjes Truus