La Fortuna en Tortuguero - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu La Fortuna en Tortuguero - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu

La Fortuna en Tortuguero

Door: kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

05 Maart 2012 | Costa Rica, San José

Vanmorgen ontbijt gehad en daarna een 4 uur durende busreis achter de rug. Van Liberia naar La Fortuna. Het was een mooie route om het grootste stuwmeer van Costa Rica en met het uitzicht op een bekende vulkaan ; Arenal. Het dorpje La Fortuna ligt aan de voet van de tot voor kort vuurspuwende vulkaan.
Vanmiddag konden we daar een wandeling gaan maken van 1,5 uur voor 30 dollar maar ik heb besloten een middagje te relaxen. Er gingen ook maar 5 mensen mee met de excursie en het is al duur genoeg. En er komen nog heel veel leuke excursies aan.
Dus toen maar naar ‘t stadje geweest en vanavond gaan we bij een steakhouse eten.
Ook nog lekker bij ‘het hotel met hele leuke huisjes’ gezwommen en mijn koffer helemaal uitgestald en opnieuw ingeladen.
Morgen gaan we op de boot de dieren spotten. De excursie heet Cano Negro. Dit moet heel mooi zijn! Ik ben wel lek gestoken door, ik denk toch muggen, maar dat heeft iedereen al heb ik ze zelf nog niet gezien, maar voel ‘t nu wel jeuken haha.
Na de excursie per boot gaan we nog een excursie doen om naar de hotsprings (warmwaterbronnen) te gaan. Veel baden met verschillende temperaturen die opgewarmd worden door de vulkaan volgens mij.
Je moet dus ook nog voor iedere excursie betalen en voor ‘t eten.
Soms is een excursie inclusief eten, net als morgen.
Maar ik laat de excursies daar niet voor, want ik wil optimaal genieten.
Ik trek veel op met John, Yvon en hun zoon Dennis. Dennis is de jongste van de groep namelijk 22.
Een erg leuk gezin waar ik me goed mee vermaak. Ze komen uit de buurt van Leiden.
Hele leuke mensen waar ik ‘s avonds regelmatig een bacardi cola mee drink, heel gezellig.
De hele groep is erg leuk en gezellig, maar je hebt met de 1 wat meer dan met de ander.

Groetjes xxxx Kim...
Ik geniet met volle volle volle teugen!

Het is maandag 5 maart. We hebben een vrije middag en ik besluit pap en mam even te verrassen met een telefoontje.
Hier is het rond drie uur in de middag en thuis 's avonds tegen tienen.
Heel leuk om ze weer even te horen. In een rap tempo (want bellen van hieruit is duur, ma wel leuk, haha) heb ik ze het één en ander verteld, wat ik zoal heb meegemaakt en gezien.
Op dat moment zijn we in Tortuguero NP, een waterrijk gebied aan de Caribische zee. Dit gebied is dan ook alleen maar per boot te bereiken. Je vaart echt door de jungle heen. Geweldig !
Ik heb vele prachtig gekleurde vogels gezien. En wasbeertjes, brulapen en kaaimannen. Ik raak niet uitgepraat, want je wilt het liefste zoveel mogelijk vertellen in een zo’n kort mogelijke tijd.
Ook pap en mam praten me een beetje bij en dan sluiten we ons gesprek toch maar af. We hebben elkaar weer even gehoord, daar ging het om en dat was erg fijn.
Kusjes

  • 05 Maart 2012 - 21:42

    Anette :

    Wat leuk om al je verhalen te lezen. Je geniet met volle teugen zien we! Blijf maar mooi doen, want voor je het weet is het weer voorbij, maar dan kom je wel thuis met een hele rugzak aan verhalen en herinneringen.

    Groetjes, Ger, Anette, Tom en Roel

  • 05 Maart 2012 - 21:44

    Pap En Mam:

    Ha die Kim

    Ons telefoongesprek was veel en veel te kort, dat begrijp je wel. Maar wel erg verrassend en heel leuk. Het enthousiasme waarmee je je verhalen vertelt zegt genoeg.....Je geniet volop.
    En dat doet ons goed!
    Lieve groetjes
    Kus pap en mam

  • 06 Maart 2012 - 08:27

    Riky:

    Ha Kim,

    Het is ff 'n aan gaan, maar dan zie je ook wat, lees ik wel in jou reisverhalen! 'n hele ervaring!!!!!!!
    Wij gaan a.s. zaterdag met Bobby en Amanda naar Willingen(Sauerland) t/m dinsdag. Hopelijk ligt er nog voldoende sneeuw, want ze willen als dat mogelijk is nog snowbaorden/skieën. FF wat anders, maar ook niet verkeerd, toch!! Geniet jij maar lekker verder daar! En...bacardi cola....moet nie gekker worden zeg, maar...proost!!

    Groetjes uut Aostrum Toon en Riky

  • 06 Maart 2012 - 09:12

    Lindy:

    Heey Kim,

    Wat een mooie verhalen allemaal. Leuk en gaaf dat je al zo veel hebt gezien en gedaan en nog gaat doen natuurlijk. Ik zou zo zelf ook zin in vakantie krijgen.
    Ik kom graag een keer de foto's bekijken.
    Tot snel.

    Groetjes Lindy

  • 06 Maart 2012 - 10:45

    Joke:

    Een en al avontuur, wat kun je dan het beste doen, genieten en foto`s maken, maar die foto`s zien we wel als je thuis bent, dan wordt het nog een keer genieten.
    gr.

  • 06 Maart 2012 - 11:15

    Marleen:

    hoi Kim

    leuk die enthousiaste verhalen te lezen,je hebt ook al veel gezien en zal zeker nog meer beleven . Kim geniet ervan en tot een volgende keer dat we je verhaal lezen

    groetjes
    Noud,Marleen,Rik,Rian en Lia

  • 06 Maart 2012 - 12:46

    Lianne:

    Goede morgen Kim!
    Wat heerlijk om ook weer dit verhaal te lezen en de enthousiasme zo duidelijk te voelen! Veel plezier vandaag met je excursies dieren spotten en de warmwaterbronnen bekijken! Groetjes van ons allemaal en tot de volgende keer maar weer!

  • 06 Maart 2012 - 21:48

    Anita:

    Het klinkt wel heel avontuurlijk allemaal. Heel fijn voor je dat je leuke mensen hebt getroffen binnen je reisgezelschap...maakt het alleen nog maar leuker en gezelliger. Ik hoop dat ik tzt ook de foto's nog te zien krijg..ben daar namelijk wel heel erg benieuwd naar geworden na al je verhalen. En groot gelijk..zoveel mogelijk excusies doen..nu heb je de kans! Nog een hele fijne vakantie.

  • 07 Maart 2012 - 06:57

    Marina:

    Hey Kim,
    Wat een mooie verhalen, ik geniet met je mee. Ik kan niet wachten op het volgende verhaal nou geniet ook maar verder en tot het volgende verhaal. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Costa Rica en Panama

Recente Reisverslagen:

19 Maart 2012

Weer thuis

14 Maart 2012

Dominical

12 Maart 2012

Boquete

10 Maart 2012

Tortuguero - Cahuita - Panama

07 Maart 2012

Tortuguero en eindelijk een paar foto's
Kim

Actief sinds 19 Jan. 2009
Verslag gelezen: 2651
Totaal aantal bezoekers 56986

Voorgaande reizen:

03 April 2014 - 02 Oktober 2014

Nairobi (Kenia)

08 Oktober 2013 - 31 Oktober 2013

Zuid Afrika - Namibië - Botswana - Zimbabwe

28 September 2012 - 12 Oktober 2012

Ierland

26 Februari 2012 - 17 Maart 2012

Costa Rica en Panama

28 Februari 2009 - 04 April 2009

Australië

Landen bezocht: