Tortuguero - Cahuita - Panama - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu Tortuguero - Cahuita - Panama - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu

Tortuguero - Cahuita - Panama

Door: kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

10 Maart 2012 | Costa Rica, San José

Tortuguero was een mooi waterrijk gebied waar we veel dieren hebben kunnen spotten, zoals jullie wellicht gezien en gelezen hebben.
Na dit mooie stukje Costa Rica zijn we weer verder gegaan naar Cahuita.
Onderweg voelde ik me niet echt lekker, volgens mij was ik een beetje busziek.
Het is 7 maart 11.40 uur, als ik mam een sms stuur om weer het één en ander te vertellen.
En ik had gewoon ff de behoefte om weer eens iets te horen van het thuisfront.

In Cahuita zagen we gifkikkers ; felrode en felgroene met zwarte puntjes.
We zagen slangetjes en ’s avonds hebben we ook nog een luiaard kunnen spotten.
We brachten een bezoek aan een cacaoplantage en kregen uitleg over het gehele cacaoproces. Ook mochten we een handje meehelpen met het bereiden van de cacao.
We hebben een ontmoeting gehad met een indianenstam.
Echt geweldig ! ‘n Man van maar liefst 111 jaar oud woonde daar in een hutje ; hij zong een welkomstliedje voor ons en begeleide zichzelf op een trom.
Dit was echt een superdag, waarvan de ‘thuisblijvers’ toch wel spijt hadden, dat ze niet mee waren gegaan. Maar ja, je maakt keuzes, waarvan je nooit van tevoren weet, of het de juiste is.

Morgen gaat onze reis weer verder.
We verlaten Costa Rica en brengen een bezoek aan Panama.
Ik ben benieuwd wat dat ons weer brengen zal.


Het passeren van de grens Costa Rica – Panama bracht ons geen problemen op en ging dan ook redelijk vlot.
Het tijdsverschil is nu ‘maar’ 6 uurtjes met Nederland.
We zijn met een ferry naar het eiland ‘Isla Colón’ gevaren, naar Bocas, een plaatsje met maar een paar duizend inwoners.
Bocas behoort tot de eilandengroep Bocas del Toro.
De mooie zee, de houten huizen met grote veranda’s en zwarte bevolking brengt je in ’n sfeer, die je in het Caribisch gebied kunt verwachten.
Er zijn leuke restaurantjes en barretjes en ik heb er heerlijk gezwommen in de zee.

10 maart
Mam heeft me vandaag gebeld.
We hadden elkaar weer veel te vertellen.
Ze was net bij oma op de koffie; in Nederland was het rond de klok van 15.00 uur.
Hier was het 09.00 uur ’s morgens en we stonden klaar om te vertrekken met een catamaran, die ons hopelijk weer een geweldige dag gaat bezorgen.
Het is namelijk de bedoeling om dolfijnen te gaan spotten én om te gaan snorkelen ; de onderwaterwereld gaan bekijken dus. Het moet een kleurrijk geheel zijn.
Ik verheug me er enorm op.
Hoe deze dag gaat verlopen vertel ik jullie in het volgende bericht.

Heel veel groetjes
Kim

  • 11 Maart 2012 - 11:06

    Lindy:

    Heey Kim,

    Ik heb al veel gezien en je gaat nog veel zien. Echt leuk om te leze wat je allemaal al gedaan hebt en hoe het allemaal is geweest.
    Nog een hele fijne vakantie en geniet van alles wat je mee maakt.

    Groetjes Lindy

  • 12 Maart 2012 - 18:42

    Elmie:

    Hoi Kim wat een verhalen allemaal,je maakt wel heel veel mee.
    Ben benieuwd hoe het bij de dolfijnen is geweest. Geniet nog van de dagen die gaan komen en we horen nog wel van je.

    Groetjes Elmie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Costa Rica en Panama

Recente Reisverslagen:

19 Maart 2012

Weer thuis

14 Maart 2012

Dominical

12 Maart 2012

Boquete

10 Maart 2012

Tortuguero - Cahuita - Panama

07 Maart 2012

Tortuguero en eindelijk een paar foto's
Kim

Actief sinds 19 Jan. 2009
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 56917

Voorgaande reizen:

03 April 2014 - 02 Oktober 2014

Nairobi (Kenia)

08 Oktober 2013 - 31 Oktober 2013

Zuid Afrika - Namibië - Botswana - Zimbabwe

28 September 2012 - 12 Oktober 2012

Ierland

26 Februari 2012 - 17 Maart 2012

Costa Rica en Panama

28 Februari 2009 - 04 April 2009

Australië

Landen bezocht: