San José - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu San José - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu

San José

Door: kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

27 Februari 2012 | Costa Rica, San José

Het vliegen ging prima. Wel een erg lange zit. Maar liefst 12 uren. Daarna 4 uren tussenstop in Houston. De overstap in Houston ging goed. Wel strenge controle. We kregen genoeg te eten op de vlucht; heb de koekjes van de vlucht bewaard omdat ik vol zat. Ze zijn inmiddels wel op haha...
De 2e vlucht (duurde maar 4 uurtjes) had ik 3 stoelen voor mezelf dus kon languit liggen. Heerlijk ! Heb toen ook geslapen.
Het eten smaakte prima.
Je kan hier beter met collones betalen (costa ricas munteenheid) en de excursies met dollars dus heb beide nodig. Maar het pinnen lukt niet! Dit ligt waarschijnlijk aan de bank,want Jan en Corrie, het stel wat ik op Schiphol al heb getroffen, kunnen ook niet pinnen en hebben ook rabobank, maar Vicky(reisbegeleidster) heeft ook rabobank en kan wel pinnen. Raar dus.

De reisgenoten zijn tot nu toe allemaal erg leuk! Ken ze natuurlijk nog niet goed, maar dit gaat helemaal goed komen.Ik lig samen op de kamer met Sonya (van den Biggelaar is de achternaam volgens mij) ze is 31 jaar oud en met haar ouders mee. Jan en Corrie zijn super aardig en erg lief voor me. Ze hebben hier wel bijna allemaal een proffesionele fotocamera haha met zo'n dikke lens.

De reisbegeleidster is super spontaan en leuk. Het hotel is prima, het is wel in een stad natuurlijk dus je hoort wel autos rijden maar dat valt reuze mee. Hele ruime kamer!

Ik heb goed geslapen. 1 x wakker geworden om naar de wc te gaan.Je moet hier trouwens het wc papier in een prullenbakje gooien, haha. Dat is in heel Costa Rica en Panama. Mocht je wc verstopt raken, dan moet je zelf zorgen dat het wordt opgelost.
De stad stelt niet heel veel voor,maar wat we gezien hebben is wel erg leuk en apart!
Drukke stad. De overdekte markt is wel heel bijzonder.
Naast een souveniers winkel zie je ineens viskoppen en vlees liggen; erg apart. Dan heb je nog een theater maar die was niet open dus alleen van de buitenkant kunnen bezichtigen. In de stad op de hand een bladerdeeg broodje met iets daarin gegeten. Zou niet weten wat erin zat, maar het was best lekker.

Om 6 uur komt de groep bij elkaar om samen in een leuk restaurantje te gaan eten. Dus wordt weer gezellig.
Daar ben ik weer.
Net gegeten met de groep.
Heb een pasta gehad met roomsaus, champignons, ham, kaas, knoflook.
Erg lekker. En tiramisu na, maar deze heb ik niet helemaal opgegeten, want je kreeg zo'n grote vlaaipunt. Maar wel heerlijk.
Morgenvroeg om half 8 vertrekken we naar Monteverde met de bus. Er staat een busreis van 4 á 5 uur op het program. We gaan daar een nachtwandeling maken om dieren te spotten.

Ik ga nog ff wat rondkijken en dan naar bed. Het is hier nu 21.10 uur.
Tot de volgende mail.
(Ik hoef hier trouwens niet te betalen voor internet, da's een meevaller.)

Groetjes Kim...

Kus

• 28 Februari 2012 - 11:58

Hai Vogels:

Moi dat alles goed gut Kim, mar ien collones betale betaekend dat dan dat ut geld ien collonne's der tusse uut marchierd. Wel uut kieke wor anders binde zo blut. Veul plezier, groete
    Hai

• 28 Februari 2012 - 14:53

Elmie:

Hoi Kim

Fijn dat alles goed is gegaan het is toch wel ver weg. Geniet er van wat nog allemaal gaat komen en we blijven je volgen.

Gr Peter Elmie Ruud Bart en Marloes

• 28 Februari 2012 - 18:45

Marleen:

hoi Kim

fijn dat de reis goed verlopen is, en fijn dat we je kunnen volgen scheelt straks ook in het vertellen. Geniet van al dat moois wat er te zien en doen is

groetjes Noud, Marleen, Rik, Rian en Lia

• 29 Februari 2012 - 07:19

Annemie:

Hoi Kim, fijn om te lezen dat alles goed is gegaan met de reis, met het gezelschap zal het ook wel goed komen.
    Heb je inmiddels wel kunnen pinnen?
    Altijd lastig zo ver weg, Linda had toen een creditcard meegenomen, en dat ging wel.
    groetjes Annemie en Maarten

• 29 Februari 2012 - 13:43

Riky:

Ha Kim,
    Het heeft even geduurt voordat ik zover was dat ik de bij jou site was, maar zoals je ziet, de aanhouder wint. Ben niet zo'n computerfreak!
    Maar....fijn te lezen dat je het goed naar de zin hebt en dat het gezellig is met de medereizigers. Ik zou zeggen geniet lekker verder!

Groetjes: Riky uut Aostrum

• 29 Februari 2012 - 18:36

Laura:

meiss fijn om te horen dat alles goed gaat xxx

• 29 Februari 2012 - 23:08

Kim:

Bedankt voor jullie lieve reacties. Ja annemie nu kunnen pinnen, was denk ik storing b de rabobank. Gelukkig opgelost!

Xx Kim

• 01 Maart 2012 - 07:50

Loes Van Gassel:

ha Kim, Geweldig dat je het al naar je zin hebt, vind het zowiezo knap van je om dit in je eentje te ondernemen, op deze manier leer je jezelf en de ander beter kennen!! Wens je nog hele mooie dagen, samen met je reisgenoten en geniet van dit bijzondere avontuur!
    Hartelijke groeten,
    Loes