Monteverde - Reisverslag uit Monte Verde, Costa Rica van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu Monteverde - Reisverslag uit Monte Verde, Costa Rica van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu

Monteverde

Door: kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

01 Maart 2012 | Costa Rica, Monte Verde

Heey

Eerst wil ik iedereen ff bedanken voor de lieve wensen voor mijn reis.
En natuurlijk de reacties op de site. Kei leuk allemaal.
De geluksengeltjes die ik kreeg zullen me vast de hele reis bijstaan.

Ik zit nu in Monteverde ; ’t is best fris hier. Het is onze eerste bestemming van de rondreis, midden in de natuur. Het zijn nevelwouden in de bergen. Vandaar dat het hier kouder is dan in San Jose. Daar was ’t ruim 25 graden.
Ons hotel ligt een klein eindje van het ‘Reserva Biológica Bosque Nuboso Monteverde’, een Nationaal Park.
De rit naar er naar toe door de bergen was prachtig. Geweldige uitzichten! Vanmiddag ‘n lekkere lunch gehad namelijk ‘n hamburger en ananassap. En wat souvenirs gekocht. Hoop dat ‘t heel aankomt haha, mja, we zien wel, anders pech! Lekker in mijn eentje het dorpje bekeken ; is heel klein.
Morgen ga ik ‘n excursie doen waar ik met een soort van kabels over de nevelwouden ga om de flora van dichtbij te bekijken. Ze gaan van plateau naar plateau. Erg spannend, maar volgens de reisbegeleidster zeer de moeite waard. Een regenjack wordt hier geadviseerd vanwege de zeer vochtige lucht.

Het pinnen is nu gelukkig wel gelukt, dus ik denk dat er gisteren storing was bij Rabobank of zo.
Ik heb idd ook een creditcard bij me voor de zekerheid, dus zit gelukkig niet zomaar zonder geld.

De nachtwandeling begint tegen 17.30 á 18.00 uur. Haha, rare naam dus ; nachtwandeling.
Was echt prachtig en leuk. Op dat moment wel veel regen maar met regenponcho ging ‘t goed. Veel prachtige soorten vogels gezien en een hele grote spin in een holletje. Groter dan ‘n vogelspin. Nog ‘n diertje maar daarvan weet ik de naam niet meer. Heel bijzonder allemaal.

‘t Weer is hier op dit moment echt erg. ‘t Waait verschrikkelijk hard, je wordt er bang van, zodat ik al een paar uren wakker lig. Het is kwart over twaalf middernacht. Dan stuur ik nu maar ff een sms naar mam, dan heb ik toch weer ff wat te doen en hoor ik weer even iets van het thuisfront. Zij is nu net aan het werk, want in Nederland is het kwart over zeven ‘s morgens, haha en ik lig in bed.


Doej doej xxxx Kim.
Knuffel en groetjes aan iedereen.


Daar ben ik weer.

Vannacht heb ik slecht geslapen vanwege harde wind, die je hoort.
Ik kan hier gemakkelijk op internet omdat ze bij de meeste hotels wifi hebben. Kan af en toe ook de de ipad van mijn kamergenoot lenen. Wel langzamer typen, dus.

Vanmorgen een wandeling met gids door de nevelwouden. Een van de weinige die bestaat op de wereld. Ook mooie vogels gezien, ‘n wasbeertje, grote vlinder. Prachtig daar. Daarna geluncht met zijn allen en vanmiddag de conopy tour gedaan. Je hangt met een katrol en helm op aan een stalen kabel en zo ga je over de wouden heen. Heel spannend en eng, maar ik ben heel blij dat ik dat gedaan heb. Het waren 13 van zo’n kabels van verschillende lengtes en hoogtes.

Hier in dit hotel zijn koude douches, dus dat is minder, mja dat heeft ook wel weer wat, haha.
Al met al een super dag gehad en veel gezien.
Zo meteen met zijn allen eten! De groep is erg leuk en vriendelijk. Het is dan ook erg gezellig.
Foto,s door mailen gaat niet op de ipad. Zit geen usb aansluiting aan helaas.

Morgen gaan we de sky-walk doen. Hoge hangbruggen !? En we gaan naar de kolibrietuin.
Hier vertel ik jullie de volgende keer weer over.
Daarna volgt de rit naar Liberia, een rustig provinciestadje met zo’n 40.000 inwoners. Ligt in ’n ongerept vulkanisch gebied.
Wordt blijkbaar weinig bezocht door toeristen, vanwege de slechte bereikbaarheid. Het schijnt een hobbelige rit te worden. We zullen zien.

Tot het volgende bericht!
Kus Kim...

  • 01 Maart 2012 - 12:16

    Pap En Mam:

    Ha die Kim

    Goh meid, wat klinkt dat allemaal spectaculair. Knap dat je dat gedaan hebt. Jammer dat we nog geen foto's kunnen zien, maar wie weet, lukt het binnenkort wel.
    Elke dag kijken we weer uit naar de nieuwe verhalen.
    Geniet maar lekker verder van dit bijzondere avontuur.

    Liefs pap en mam

  • 01 Maart 2012 - 12:41

    Annemie En Maarten:

    leuke berichtjes om te lezen, fijn dat het zo goed gaat, en met pinnen is het toch goed gekomen
    groetjes vanuit Ysselsteyn

  • 01 Maart 2012 - 13:05

    Rian:

    Heeeeee Kimmie

    Ik ben op school en word heel jaloers als ik dit bericht lees haha! Het klinkt allemaal echt super en ik zie dat je volop aan het genieten bent! Fijn dat makkelijk kunt computeren in internetten, kunnen wij je ook goed in de gaten houden! Ik zie het volgende verhaal wel weer verschijnen.

    Groetjesss Rian

  • 01 Maart 2012 - 18:08

    Hai En Dien Vogels:

    Kim goed dat je die tocht gedaan hebt. Achteraf heb je er denk ik helemaal geen spijt van. Geniet er maar lekker van
    Groetjes en nog veel plezier
    Hai en Dien

  • 01 Maart 2012 - 19:46

    Lianne:

    Wat heerlijk toch Kim om dit allemaal te lezen!! Leuke groep, al veel moois gezien, al veel genoten! Een hele fijn dag morgen met de sky-walk en tot de volgende keer!
    Liefs van mij.

  • 02 Maart 2012 - 10:08

    Joke:

    Ha Kim,
    het zijn heel andere avonturen als op een andere vakantie, dit is iets wat je ook nooit zult vergeten zo appart en spannend, er is natuurlijk een heel hoge luchtvochtigheid daar, goed voor je krullen hahaha, ik wens je nog veel spannende avonturen toe en vooral genieten,
    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Monte Verde

Costa Rica en Panama

Recente Reisverslagen:

19 Maart 2012

Weer thuis

14 Maart 2012

Dominical

12 Maart 2012

Boquete

10 Maart 2012

Tortuguero - Cahuita - Panama

07 Maart 2012

Tortuguero en eindelijk een paar foto's
Kim

Actief sinds 19 Jan. 2009
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 57001

Voorgaande reizen:

03 April 2014 - 02 Oktober 2014

Nairobi (Kenia)

08 Oktober 2013 - 31 Oktober 2013

Zuid Afrika - Namibië - Botswana - Zimbabwe

28 September 2012 - 12 Oktober 2012

Ierland

26 Februari 2012 - 17 Maart 2012

Costa Rica en Panama

28 Februari 2009 - 04 April 2009

Australië

Landen bezocht: