victoria falls zimbabwe - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu victoria falls zimbabwe - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu

victoria falls zimbabwe

Blijf op de hoogte en volg Kim

28 Oktober 2013 | Zimbabwe, Victoria Falls

27 okt.
Vandaag moeten we maar liefst 600 km rijden. Het voordeel is dat het een goed begaanbare weg is. Onderweg stopt onze chauffeur ineens en draait de truck. Wat er aan de hand is weten we niet. Hij rijdt een stukje terug en stopt even later langs de kant. Hij zag een wilde hond liggen in een karig plasje water. Dit wilde hij ons graag even laten zien omdat de wilde hond vrij zeldzaam is. We komen tegen drieën aan bij de Chobe NP. Meteen stappen we in een boot om één en ander teo spotten op de Chobe River. Bavianen, mooie roodblauwe papegaaien, rode lechwes, nijlpaarden, en buffels. Maar helaas niet die van de big five. Het was er niet één, maar gelijk een hele kudde. Dan is er slecht weer op komst. Een kudde olifanten met een paar jonkies steekt de rivier over om een veilig heenkomen te zoeken. Wat een toevalstreffer. Echt prachtig om te zien. 2 krokodillen mogen we dit keer ook op het lijstje zetten. Het begint te flitsenn en er valt een druppel water uit de hemel en toch mogen we van een mooie zonsondergang op het water genieten. Heel apart.
Achteraf valt het reuze mee wat we over ons heen krijgen. 's Avonds gaan Kim en ik nog ff richting de receptie om op internet te kunnen. We zien me toch een spin rennen zal ik je zeggen. Hij is zó vlug dat we gillen van de schrik. Die wil je niet in je tent hebben. Helemáá l geen ongewenst bezoek trouwens.
Hoe verder de reis vordert,des te warmer wordt het. Zo' n 40 à 45 graden van ' s morgenvroeg tot ' s avonds laat. Wat zal het straks wennen zijn als we weer terug zijn in ons kouwe kikkerlandje.

28 okt
's Morgens om 6 uur maken we een gamedrive met jeeps door het Chobe NP. Hey kijk....een hele kudde buffels zorgt voor een enorme stofwolk als ze nét voor onze jeep oversteken. Dát was dan eindelijk nr. 4. Nog één te gaan. Ook scoren we dit keer gieren. Ook leuk om van zo dichtbij in het echt te zien. 3 Uren lang ( of eigenlijk de hele vakantie al) kijken we ernaar uit om de moeilijkste van de big five te zien: het luipaard. Maar helaas, de gamedrive zit erop. Het heeft niet zo mogen zijn. Je kunt ook niet altijd geluk hebben natuurlijk. Dan nu maar op naar de Victoria Falls; een 85 kmb hier vandaan. Dan zijn we dus in Zimbabwe. Op de camping staan tenten met bedden dus we hoeven geen tenten meer op te slaan. Een beetje rustiger aan dus. Haha...er lopen hier vele kleine aapjes rond op de camping.Das grappig!!!maar laat niks buiten staan en sluit de tent want ze kunnen nergens vanaf blijven.morgen proberen we nog enkele foto s te plaatsen. Hoie wao.

• 29 Oktober 2013 - 06:19

Bart Manders:

Alvast een goede terugreis en ik ben blij dat je er maandag weer bent. X

• 29 Oktober 2013 - 07:29

Marleen:

Hallo allemaal wat een belevenissen geniet nog van de laatste dagen en goede terugreis, tot donderdag
    Groeten van moerslag 14

• 29 Oktober 2013 - 07:50

Joke:

Goeie morgen , allemaal, een goede terug reis, daarna een weekendje bij komen, en weer gezellig kletsen en vertellen met iedereen.
    gr. Joke

• 29 Oktober 2013 - 20:02

Irma..:

Wat een geweldig mooi en spannend avontuur.. Erg fijn dat wij mee mogen genieten.. Een hele goeie terugreis voor jullie.. Groetjesss