swakopmund - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu swakopmund - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu

swakopmund

Blijf op de hoogte en volg Kim

18 Oktober 2013 | Namibië, Swakopmund

17 oktober. Afgelopen en komende nacht slapen we in een lodge in het plaatsje Swakopmund aan de westkust van Namibië. Heerlijk om ff in een bed te slapen al mis je de Afrikaanse nachtgeluiden dan toch ook wel weer. Het slapen in een tentje en het reizen in de truck is een aanslag op je lichaam. Vanmorgen zijn Kim en ik( Jeanne) met een dolfijnencruise meegeweest . Wat hebben we genoten van deze trip. Om half 10 's morgens werd de cruise beklonken met een glas sherry.We hebben tientallen pelikanen gespot. Gáá áf! Wat een enorme beesten. Prachtig om van zo dichtbij te zien. Spanwijdte was 1.70 mtr. Kun je nagaan! Even later zien we zeehonden. En niet zo maar een paar. Duizenden...schattig hoe ze zich door het water voortbewegen. Het was genieten tot en met. Maar waar we voor gingen, dolfijnen, dat zou waarschijnlijk niet gaan lukken vanwege de krachtige wind. De teleurstelling was groot. Er kwamen heerlijke hapjes tevoorschijn en dit ging gepaard met een lekker glas champagne. Dus ik kom hier niks te kort hoor, haha. De tour was bijna ten einde toen het goede bericht kwam dat er toch dolfijnen gespot werden. Wát n belevenis! Kei mooi. Onze dag kon niet meer stuk. Dave en Ger maken een ontdekkingstocht door de woestijn op een quad. Ook zij zijn razend enthousiast. Wat hebben ze kunnen ontdekken? Een erg giftig slangetje van maar 25 cm lang; gekko's; salamanders en een grote woestijnworm. Spinnen konden ze niet vinden omdat het te hard waaide, waardoor hun sporen werden gewist.
En het quadrijden is al een belevenis op zich. Lekker vrij op zo' n quad rondcrossen en een weg banen door het mulle zand van de Namibische woestijn. Kei vet, aldus het mannenduo. Je gaat met een snelheid de duinen op en weet niet wat er ná die duin op je staat te wachten. Das echt kikken!
's Middags gaat Dave ook nog skydiven. Wij zijn natuurlijk reuze benieuwd hoe het hem vergaat en wachten op zijn ' thuiskomst ' . " dit is vet gaaf man" , zijn zijn eerste woorden. "Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen." Dit was het weer voor even. Wanneer we weer op internet kunnen weten we niet. Doei til next time!

• 20 Oktober 2013 - 18:26

Hedy:

Heerlijk om jullie belevenissen te lezen en wat een mooie foto´s. Geniet er nog van!

• 21 Oktober 2013 - 17:41

Marian:

Sjonge, sjonge wat een belevenissen en super leuk om te lezen! Haha ik kan me er iets bij voorstellen dat een lekker echt bedje verwennerij is, maar ook dat je gewend gaat raken aan de geluiden van de Afrikaanse nachten in een tentje...Lijkt me ook echt bijzonder omdat een keertje mee te maken! Geniet nog verder en kijk weer uit naar jullie volgende avonturen! Groetjes Marian en de rest

• 21 Oktober 2013 - 17:42

Annemie:

mooie verhalen om te lezen, toch fijn dat er af en toe internet is, veel plezier nog

• 21 Oktober 2013 - 18:53

Bart Manders:

Ik heb vandaag een duif gezien. En al 2 miljoen meter tegels in mijn handen gehad. Veel plezier nog!

Kusje van Bart

• 21 Oktober 2013 - 21:08

Marleen:

Hoi leuk om jullie belevenissen te volgen en fijn dat jullie ook in munga s mogen zitten nog heel veel plezier met zn vieren
    Groeten noud en marleen

• 21 Oktober 2013 - 21:39

Maria:

Nou, dat zijn wel weer hele spectaculaire belevenissen zeg. En dave, wou het een beetje lukken met dat skydiven? Lijkt me nog best wel zwaar zo in dat mulle zand. Maar wel weer een mooie nieuwe ervaring. En weer vele dieren gezien in de vrije natuur. Op naar de volgende belevenissen.
    Groetjes Maria

• 21 Oktober 2013 - 21:43

Tony Derkx:

Wat een mooie reis zijn jullie aan het maken, mooi om te lezen. Geniet samen van alle mooie momenten.

Groetjes Tony Derkx

• 21 Oktober 2013 - 23:01

Tonnie Crienen:

Ha samen, jullie hebben al van alles gezien. Maar hier in Ysselsteijn en omgeving is ook van alles te zien hoor; vliegen, spinnen ( in overvloed op sommige plaatsen, maar niet bij ons want Ger is ze altijd te snel af met de stofzuiger) Ja daar heb ik weer geluk mee, in de WW zitten levert soms ook weer voordeel op!
    gr Tonnie

• 22 Oktober 2013 - 10:23

Irma..:

Geweldig.. om jullie belevenissen te mogen lezen.. Mooie tijd nog samen.. Groetjes..

• 22 Oktober 2013 - 14:42

Gerry Spreeuwenberg:

heerlijk om met jullie mee te reizen van uit ysselsten
    genjet er samen van this is one,s in a live time

groetjes gerrit en gerry

• 22 Oktober 2013 - 17:19

Joke:

Hallo, allemaal,
    De foto`s zijn echt mooi, allemaal dieren die je hier niet zo snel ziet. Als jullie terug zijn ben je natuurlijk voor geen enkel dier meer bang, je neemt ze gewoon in de hand zoals je het nu doet.
    Maar nog maar mooie opnames, veel plezier en geniet.
    Gr. Joke

• 28 Oktober 2013 - 19:20

Noud En Tonny:

He, s'morgens voor tienen aan de sherry en dan ook nog champagne, zie je de dolfijnen niet dubbel???
    geintje, lijkt me ook wel wat!!!!geniet ervan mensen.
    groetjes uit Venray

• 30 Oktober 2013 - 04:49

Judith:

Heey,
    Ja ik ben het nu pas ff na aant lezen.
    Hier is het iets moeilijker maar ik dacht ik wil de belevenissen toch niet missen..
    Wat een mooie dingen weer om te lezen en toch mooi dat de dolfijnen nog ff tevoorschijn kwamen..

Ik ga nog ff het volgende verslag lezen!!!

Groetjes