daar zijn we weer - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu daar zijn we weer - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Kim Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu

daar zijn we weer

Blijf op de hoogte en volg Kim

13 Oktober 2013 | Namibië, Swakopmund

Klopt Boy ...regel 1 op 11 oktober is mijn petekind. Hedy...er zijn uitzonderingen. Een borreltje doet veel. Familie. Bartay : jullie moeten nog ff geduld hebben . Dan zijn wij weer jaloers. Sorry trouwens voor raar einde van vorig bericht. We waren gewoon onderweg aan het lunchen en kwamen erachter dat daar free wifi was. Dus toen vlug bericht geplaatst. Daarna foto proberen erop te zetten. Eindelijk lukte het maar toen ging de tocht verder. We komen die dag terecht op.supermooie camping. Hier doen we mee aan een wijnpproeverij. Kei lekker en gezellig. De blanke eigenaar kan het leuk brengen en probeert soms Afrikaans te praten. Het lijkt af en toe op ons dialect. Na de proeverij gaan we eten wat intussen is klaargemaakt door de reisleider . Heerlijk ! We zitten gezellig rond het kampvuur maar maken het niet laat want om 06,00 uur moeten we weer op. Het regent heel even in de vroege ochtend en ook de wind is behoorlijk sterk. Als we de tenten afbreken komt er van alles onderuit tevoorschijn. Tientallen minikikkertjes en een enge baviaanspin van behoorlijk formaat. Brr ...beetje eng is het wel . In een boom hangen nestjes waar het krioelt van luidruchtige gele vogeltjes . Prachtig gezicht maar als we ze massaal gaan fotograferen houden ze zich schuil. Na het ontbijt vervolgen we onze route naar oranjerivier. Het is 12 oktober. We hebben 400km te gaan vandaag. Deze rivier is de grens van Namibië . We rijden door een mooi bergachtig gebied waar één lange eenzame weg doorheen kronkelt . Af en toe zien we een verlaten huisje staan.Het landschap blijft veranderen. Ook zien we struisvogels . In het plaatsje Springbok doen we inkopen voor de komende dagen als we in de woestijn vertoeven. Hier voelen wij toeristen ons niet echt veilig. Zwervers bepalen het straatbeeld en willen alles voor je dragen om wat geld te vangen. We hebben in Kaapstad heuze krottenwijken gezien. Dus armoe is er in overvloed hier in Afrika. Lopen wij toeristen daar op straat met een hoop proviant. Dan kun je dat toch wel een beetje snappen dat ze geld schooien van ' rijke' mensen.
Onze camping aan de oranjerivier,de grens tussen Zuid Afrika en Namibië,bereiken we halverwege de middag. Een verfrissende duik doet wonderen. s' Avonds rond het kampvuur komen er mooie verhalen ' over de tafel '. Het is gezellig. Het toiletgebouw is heel primitief. De nacht is erg koud waardoor we af en toe wakker worden. Morgenvroeg kunnen we overigens uitslapen . Ee moeten om half 8 ontbijten. Haha....uitslapen noemen we dat. Dan horen we wolven huilen. Echt naar hoor. Ik dacht dat ik gedroomd had maar het werd bevestigd door medereizigers. (slik). De dag erna gaan we naar Namibië. Na een grondige check bij de grens kunnen we weer verder. Het wordt alsmaar droger, stoffiger en warmer. Een heel apart landschap rijden we door. Het blijft telkens veranderen. En dan wordt het eerste wild gespot. Echt mooi. Springbokjes, struisvogels en een soort van elanden. Hoe kunnen ze toch overleven in deze droogte? Aan het einde van de dag gaan we naar de fish river canyon. Op één na de grootste canyon van de wereld. Wauw ...wat indrukwekkend. Alle camera's maken overuren tijdens de zonsondergang. Daar wordt op getoast met een heerlijk borreltje en een crackertje. Dan gaan we naar de camping om te eten, na te kletsen en de nacht door te brengen. Doei doei..tot het volgende bericht. ( we gaan ook nog ff proberen om foto' s te plaatsen. Moet allemaal met mobieltje inclusief deze fotos maken dus kwaliteit is wel minder denk ik.Hopen dat het lukt

• 13 Oktober 2013 - 23:30

Judith:

Heey luidjes,

Wat een verhalen lees ik toch. Wat spannend! ! Als ik het nog niet was word ik hiervan in ieder geval jaloers. . Het is maar goed dat je dacht dat je droomde, wolven!?! Maar ja iets wat niet weet wat niet deert, zullen we maar zeggen. . Ik ben nu al benieuwd naar het volgende spannende verhaal . Dus laat maar komen. . In ieder geval een goede voortzetting.. en ik wacht hier thuis af naar het volgende wat jullie beleven!!! Ps. Kim de groetjes vanuit het frisse Oirlo

• 13 Oktober 2013 - 23:58

Tonnie Crienen:

Ha daar in het verre Afrika,
    wat een avonturen met al dat ongedierte, ik hoop Jeanne dat je er wel weer van kunt slapen.
    En Ger geniet je ook een beetje? Kim en Dave, hoe gaat het met jullie? Is het uit te houden om "steeds onder ouderlijk toezicht te staan"? Ik hoop dat jullie allemaal nog vele panorama's zullen zien, met een variëteit aan dieren misschien; gezelligheid deelt met elkaar en de anderen erbij dan blijven jullie allemaal blij.
    gr en tot gauw

• 14 Oktober 2013 - 08:19

Hai Vogels:

Ut is hier lekker rustig ien de stroat, mit echt Holland's waer, de kachel an en unne borrel redde weej os wel.
    Mit owlie gut ut ok goed huur ik wel, allieën wer van die luidruchtige vögelkus ien de buurt. Mar ja dor kommde wel mit verrig.
    Veul Plezier en kiek goed uut, weej lette hier wel op
    Groet Hai

• 14 Oktober 2013 - 08:40

Joke:

Hallo allemaal,
    Wat mij nu al duidelijk is, niemand van schone schijn hoeft van Jeanne nog een spin of ander ongedierte te verwijderen, het mag van nu af aan rustig verder kruipen want Jeanne is er vanaf nu niet meer bang van of wel Jeanne?
    Maak nog mooie foto`s en geniet nog met z`n allen.
    groetjes Joke

• 14 Oktober 2013 - 09:32

Riky:

Ha vak.gangers,
    Alles goed daar in het verre Afrika begrijp ik. In 'n kleine week al heel wat moois gezien en meegemaakt. En aan eten en drankjes geen te kort, wat ook erg belangrijk is natuurlijk, want dat was nog maar de vraag of er wat lekkers op de tafel zou komen. Mooie foto's trouwens, maar die spin had niet persé gehoeven, ieeeee!!!!!! Geniet lekker verder, maar dat gaat vast en zeker lukken.

Groetjes: Toon en Riky uut ut herfstachtige kikkerlandje.............

• 14 Oktober 2013 - 11:40

Annie J.:

jeanne en fam.
    wat een spannende verhalen, geniet van het mooie land, wat een belevenis om dit met je hele gezin mee te maken.
    groetjes Annie

• 14 Oktober 2013 - 11:44

Rian:

Ik lees het alweer. Het gaat jullie goed en het is geweldig.
    Veel plezier nog

• 14 Oktober 2013 - 11:44

Rian:

Ik lees het alweer. Het gaat jullie goed en het is geweldig.
    Veel plezier nog

• 14 Oktober 2013 - 12:21

Noud En Tonny:

Wat leuk om te horen en zien wat jullie al in een paar dagen hebben meegemaakt. Geniet ervan, groetjes uit Venray

• 14 Oktober 2013 - 18:55

Lianne:

Nou, nou, in een korte tijd al veel gezien en mee gemaakt! Super zeg. Geniet nog lekker samen verder en wij beleven het hier een beetje met jullie mee! Groetjes.

• 14 Oktober 2013 - 19:38

Lindy:

Heey Kim en de rest van de fam,

Wat een leuke en spannende verhalen.
    Het lijkt me allemaal prachtig wat jullie daar allemaal zien.
    Geniet er met z'n allen van.
    Ik houd jullie berichtjes in de gaten leuk om te lezen.
    Veel plezier nog, en geniet van de vakantie.

Groetjes Lindy

• 14 Oktober 2013 - 20:55

Roos-Ariek:

Ha die levensgenieters,

Nou ook al ben ik daar nog nooit geweest,zo te zien aan de fotio"s is het daar prachtig,en is het dubbel
    gezellig als het met de groep goed klikt,daar je toch die drie weken met elkaar om gaat,maar je gaat ook niet zo'n groepsreis maken als je daar niet voor "'open"' staat dus zal het zeker een band scheppen.
    En zit er ook wat jeugd bij voor Kim en Dave ?
    Geniet er samen van en we kijken weer uit naar het volgende berichtje!

Groetjes Jan en Roos-Ariek

• 14 Oktober 2013 - 21:25

Toos:

Mooi mooi,wat spannende verhalen zeg,
    geniet er samen nog lekker van,voor je `t weet is `t alweer voorbij,
    groetjes Toos

• 15 Oktober 2013 - 16:18

Gonny V.D:

Hoi allemaal, vanuit het natte en frisse IJsselsteyn heel veel groetjes en geniet van dit mooie avontuur.
    gr Gonny